DNAT Bad Bentheim 2019

flash2b

Special Member

Vandaag heb ik voor de eerste keer de "vlooienmarkt" van de DNAT in Bad Bentheim bezocht.

Ik was wel een beetje teleurgesteld door de vele lege kramen in de best wel grote hal.

Hieronder een impressie:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190824_083750_resized.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190824_084052_resized.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190824_091345_resized.jpg

Gelukkig vond ik nog wat leuke dingen...
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20190824_160558_resized.jpg

...die ik heb gekocht:

  • Doos met paneel meters
  • Vreemde banaan meer weg stekker
  • Delta E030-3
  • HP Toetsenbord met PS/2 (niet op de foto)

De Delta is van PA0HLT geweest en moet wat worden schoongemaakt maar is verder wel gaaf.

Ik ben geen andere COers tegenkomen die ik ken. Gezien de afstand en de hoeveelheid kramen met spullen zal ik er volgend jaar niet meer heen gaan. Was dit andere jaren ook al weinig spullen ?

Edit:
De grote rommelmarkt in het park bij het kasteel was trouwens zeer de moeite waard.

miedema

Golden Member

Ha flash2b,

Het ziet er inderdaad een beetje triest en leeg uit. Vooral op de bovenste foto...

Voordeel is dan wel weer dat er minder concurrentie is om de leuke koopjes voor je neus weg te bietsen :-)
Gefeliciteerd met je nieuwe Delta!

groet, Gertjan.

DNAT Bad Bentheim.....

Bijna 8 jaar lang stond ik op deze markt, die inderdaad in de afgelopen jaren stelselmatig achteruit ging, mede door een aantal standhouders die tegen 12:00 uur al begonnen met opruimen, en tegen 13:00 een hoop stennis begonnen te maken dat ze weg wilden, want ze hadden slecht verkocht en moesten nog erg lang rijden en tijd was kostbaar.

Vorig jaar ben ik er niet meer heen gegaan. Ik had toen een stand van bijna 40 meter lengte. Ik heb echter wegens gezondheid redenen vanaf eind Juli mijn stand en webwinkel verkocht, mijn onderneming bestaat nog wel steeds, maar wegens ziekte krijg ik steeds meer moeite me de continue drukte en vermoeidheid van het runnen van een webwinkel en een tot op juli dit jaar 42 meter lange stand.

Vele standhouders zien al een paar jaar een flinke terugloop in radiomarkten, vele kleine markten zijn inmiddels niet meer actief. en veel grote markten moeten of verhuizen omdat hun vertrouwde locatie niet meer uit kan, of dat de locatie (America Hal Apeldoorn Bijv.) verkocht worden aan een Hornbach. Ik ben bang dat het niet heel erg lang meer zal duren totdat kleine markten allemaal verdwijnen en samen voegen tot een grote, met uiteindelijk nog 2 tot 4 keer per jaar een grote markt en verder niet meer.

Het is jammer, want het bezoeken van een markt is echt onwijs leuk en gezellig, praatjes maken met andere CO leden, kennis opdoen, nieuwe dingen leren, op fouten gewezen worden en dan ineens een Aha moment krijgen ;)

Ik kom voorlopig zelf even niet meer aan markten toen, mijn lichamelijke gesteldheid heeft nu echt even voorrang, ik was al enige tijd ziek met up en downs maar desondanks in de jaren dat ik ziek ben toch geprobeerd door te zetten, en al leek het begin dit jaar weer goed te gaan, kwam daar eind april onverwachts toch weer een flinke dreun na. Dat heeft mij doen besluiten afstand te nemen van alles.

Ik sluit echter niet uit dat ik niet weer opnieuw zal beginnen.

A Near Sighted Miner In Shaft 39, Lit His Sigar And Blew Up The Mine http://www.htfelectronics.nl/nl
Henry S.

Moderator

Het was 1 uur alweer uitgestorven, deze markt kunnen we voortaan overslaan.

Heb maar even terrasje gepakt, en later de de burgt bezocht.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
High met Henk

Special Member

@zirconium: je bent al gemist.

Maar snap het wel. En je bent echt een trendsetter geweest met de arduino en andere spullen op de beurzen.

Je gezondheid gaat echter altijd voor. Veel sterkte!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Wel jammer dat de organisatie dan niet heeft ingegrepen door de lege tafels er tussen uit te halen en dan de boel bij elkaar te schuiven.
Dan lijkt het tenminste nog wat!

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Hey Henk

Dank je wel voor je bericht, ik heb ondertussen al een aantal meer berichten ontvangen. De trend die ik met mijn stand tot stand bracht wordt doorgezet door mijn collega van PCF Electronics, en van tijd tot tijd zal ik met hem mee gaan naar de markten om hem verder te helpen.

Anyway, Ontopic. Dat Bad Bentheim wederom om 13:00 uur zo goed als uitgestorven was is iets dat al zoveel jaren gaande is. Het zijn 2 verkopers die beginnen met opruimen om 12:00 uur en wanneer dat gezien wordt door andere verkopers dan volgt al snel een ketting reactie van opruimers en vertrekkers dit tot grote ergernis van de bezoekers die om 12:00 uur of zelfs om 14:00 nog wel worden toegelaten met een betaald kaartje. Het is ons in het verleden al een door in het oog geweest als bezoeker en naderhand ook als standhouder dat dit gebeurde, maar dat er ook niets aan gedaan werd. Veel trouwe bezoekers van de markt waaronder aan onze stand hebben dikwijls laten weten niet weer terug te komen, en zo bloed dus zo'n markt dood.

2 jaar geleden heb ik zelf een beurs georganiseerd samen met Krattenboer uit Geesbrug, 1 van onze regels in het reglement was een vrij harde maar duidelijke en helaas noodzakelijke regel, NIET opruimen of vertrekken voor 15:00 uur tenzij anders aangegeven door de organisatie. Gebeurde dit wel, werd er verzocht per direct 250 euro aan schade vergoeding te betalen, en werd de desbetreffende verkoper onherroepelijk geroyeerd van de toekomstige markten.

Het is jammer dat Bad Bentheim niet ingrijpt, maar ook op andere markten gebeurt het niet of nauwelijks. Bad Bentheim was mits het mooi weer is voeger best wel heel gezellig.

A Near Sighted Miner In Shaft 39, Lit His Sigar And Blew Up The Mine http://www.htfelectronics.nl/nl
flash2b

Special Member

Heel jammer om te horen dat het al een aantal jaar bergafwaarts ging met de DNAT markt. Het was super mooi weer dus daar lag het niet aan.

Zo was het op de nieuwe "Jutberg" ook al twee jaar niet spectaculair. Dat kwam wel door het slechte weer en het feit dat handelaars niks hoefden te betalen als ze door de regen niet wilde komen (bron: CO).

Nu is er dit jaar nog de Lichtmis en hopelijk is die nog steeds een topper kwa aanbod/prijs.

Echt vernieuwend zijn de radio markten echter niet en jonge bezoekers zie je ook niet veel. In Friedrichshafen dit jaar was ook al één ingang gesloten, hoewel de beurs nog wel even groot was echter zonder de Maker Fair dit jaar.

Het is toch echt het aanbod en de mensen die je tegen komt die een beurs voor mij plezier geven.

@Zirconium
Jammer om te horen over je HTF. Dank voor je verhaal over Bad Bentheim.

mel

Golden Member

Die trent is al jaren gaande.Zelfs op de dag van de amateur kom ik nooit meer..
Je ben meer tijd kwijt aan reizen dan om door de beurs te lopen...
Op een koninginnedag op de kindervrijmarkt vind je soms nog leukere dingen...

[Bericht gewijzigd door mel op zondag 25 augustus 2019 20:46:31 (21%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Shiptronic

Overleden

Jammer dat ik nu pas lees dat de markt er was. Welke is de eerst volgende markt? Lichtmiss??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mel

Golden Member

Rosmalen toch?
En zondag is er in Berg&Terblijt , in zuid limburg een minimarkt , duurt van 10 tot 14 uur. bij Haje electronics op het terrein.

[Bericht gewijzigd door mel op maandag 26 augustus 2019 09:02:32 (83%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
dijkmane

Golden Member

In no Sense, Nonsense
Jeroen

Moderator

Op 26 augustus 2019 09:00:30 schreef mel:
En zondag is er in Berg&Terblijt , in zuid limburg een minimarkt , duurt van 10 tot 14 uur. bij Haje electronics op het terrein.

Yes, ik ben erbij :)