Home cinema Medion MD4894

Medion MD4894 home cinema geeft onbeschreven dvd + RW niet terug, blijft op "reading" staan, lade gaat niet open en geen enkele toets lijkt te werken. Na het verwijderen van de disk, door het openen van het apparaat en een dekseltje van de player, werkt de player weer met alle opgenomen disks.
Is er een manier om een niet beschreven disk normaal uit te werpen?

Het is ook niet de bedoeling om een lege dvd in de speler te stoppen maar terzijde. De speler blijft naar disk informatie zoeken en het kan even duren voordat de disk weer voor eject vrijgegeven wordt.

Het is niet mijn player, maar werd gebracht omdat de dvd er niet meer uit kwam. De player blijft eindeloos zoeken. Het indrukken van knoppen, dus ook de ejecttoets, geeft geen enkele reactie. Mogelijk een manco in de software?

Geen manco maar een gebruikers fout. De set werkt weer en je zou als advies mee kunnen geven er geen onbeschreven dvd's in te stoppen.

tja van een speler verwacht je toch dat die bij een blanco schijf na enige tijd vermeld "no data" of zo iets en dan het zoeken staakt, waardoor de eject wel gebruikt kan worden...

schoonheidsfoutje.

Er zijn spelers die helemaal dol worden als je de schijf er omgekeerd invoert (ondersteboven).. moet je eens proberen.

Henry S.

Moderator

Op 30 augustus 2019 18:41:29 schreef buzzy:
Het is niet mijn recorder, maar werd gebracht omdat de dvd er niet meer uit kwam. De recorder blijft eindeloos zoeken. Het indrukken van knoppen, dus ook de ejecttoets, geeft geen enkele reactie. Mogelijk een manco in de software?

Het is geen recorder, blanco schijfjes horen er niet in te komen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 1 september 2019 16:44:22 schreef Henry S.:
[...]
Het is geen recorder, blanco schijfjes horen er niet in te komen.

Zoals ik al aan gaf, heeft de eigenaar er bij vergissing een lege disk in gestopt.
De meeste auto's zijn niet gemaakt om te botsen, maar toch......, om eens een voorbeeld te noemen.
Ook met deze bijdrage, kom ik niet veel verder helaas.
Het woord recorder had daar niet moeten staan...., in het begin gaf ik aan dat het apparaat een player is. Zal wel de macht der gewoonte zijn. Ik heb het alsnog gewijzigd.
Verder ben ik van mening, dat de speler een niet af te spelen disk wel moet teruggeven.
Bij alle spelers die ik in mijn bezit heb , heeft de ejecttoets voorrang op alle activiteiten van de speler.

[Bericht gewijzigd door buzzy op zondag 1 september 2019 22:16:41 (15%)

vergeten

Golden Member

Meestal zit er aan de voorkant onder het laatje (bij PC spelers) een klein gaatje waardoor een paperclip past, die doet het laatje "altijd" opengaan als het goed is. :)

[Bericht gewijzigd door vergeten op zondag 1 september 2019 22:45:49 (10%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Mwah, we hebben hier een 'Philips' DVD-speler gehad wat werkelijk een rotding was.
Als je mazzel had, speelde het ding DVD's af, maar heel vaak was het ding minutenlang bezig met zoeken, opspinnen en weer stoppen, weer opspinnen en soms zelfs helemaal weigeren.
Als 'ie wel beeld gaf, moest je niet raar opkijken als 'ie middenin een film ineens stopte en terugkeerde naar het menu, het beeld haperde of gewoon een stuk oversloeg. Eenmaal spelend was het devies 'niet meer aankomen'.

Maar die eject-toets... man, het was nog sneller om 'm met noodontgrendeling te openen dan daarop te wachten.
EDIT: hieronderstaande: te laat...
Dat is dan ook mijn tip: heeft die Medion niet zo'n klein gaatje ergens onder de lade zitten? De Philips had dat wel. Met een lang staafje kon je 'm in ieder geval ontgrendelen en werd 'ie een klein stukje open geduwd, waarna je 'm met de hand open kon trekken.

[einde te langzaam getypt]

Idem met een USB-DVD brander van Samsung die ik ooit kocht (De beruchte SE-208GB/RSBDE ) .
Een van de weinige keren dat ik een apparaat echt met genoegen uit elkaar gerukt heb omdat het zo belachelijk slecht werkte.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Henry S.

Moderator

Op 1 september 2019 22:09:22 schreef buzzy:
Verder ben ik van mening, dat de speler een niet af te spelen disk wel moet teruggeven.
Bij alle spelers die ik in mijn bezit heb , heeft de ejecttoets voorrang op alle activiteiten van de speler.

Dat is typisch Chinees design, als je iets niet vraagt of opgeeft dan wordt het ook niet geimplementeerd. Sterker nog, als je bij een testprocedure niet aangeeft dat een keer op start gedrukt moet worden, dan kan je een melding terug verwachten dat 'het niet werkt'...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Klinkt als een firmwarebugje (al dan niet inderdaad door luiheid of simpelweg niet getest). Die dingen zijn geen custom design maar off the shelf, dus vroeg of laat zal dat er wel uitgehaald zijn in latere versies. Zou ook wel Turks in plaats van Chinees kunnen zijn of een economisch verantwoord samenraapsel van die twee. Ook flutspul maar die lui in Manisa hebben wel iets van een kwallab dat over dit soort dingen struikelt, al zou je het soms niet zeggen.

Een mogelijke truuk om de schijf uit te werpen zou trouwens zijn om de ejectknop meteen bij het aanzetten te gaan spammen. Dan heeft de speler met een beetje geluk geen tijd om in de war te raken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 1 september 2019 22:30:14 schreef vergeten:
Meestal zit er aan de voorkant onder het laatje (bij PC spelers) een klein gaatje waardoor een paperclip past, die doet het laatje "altijd" opengaan als het goed is. :)

Dat gaatje ken ik wel bij drives voor PC's. Hier is dat paperclip gaatje niet aanwezig.

Op 2 september 2019 03:52:35 schreef maartenbakker:
Klinkt als een firmwarebugje (al dan niet inderdaad door luiheid of simpelweg niet getest). Die dingen zijn geen custom design maar off the shelf, dus vroeg of laat zal dat er wel uitgehaald zijn in latere versies. Zou ook wel Turks in plaats van Chinees kunnen zijn of een economisch verantwoord samenraapsel van die twee. Ook flutspul maar die lui in Manisa hebben wel iets van een kwallab dat over dit soort dingen struikelt, al zou je het soms niet zeggen.

Een mogelijke truuk om de schijf uit te werpen zou trouwens zijn om de ejectknop meteen bij het aanzetten te gaan spammen. Dan heeft de speler met een beetje geluk geen tijd om in de war te raken.

Helaas! Uit is niet echt uit. De knoppen worden waarschijnlijk nog gewoon doorlopend gescanned. Houdt je de eject toets ingedrukt tijdens het indrukken van de power toets, dan gebeurt er niets. Ook kort na het indrukken van de powertoets, gaat het apparaat meteen naar DVD en dat is het. Vanuit een andere mode, zoals aux-in of tuner en andere vreemde combinaties van toetskeuzes, brengt het apparaat niet op andere gedachten. Kris had het over het verkeerdom inleggen van een disc. ook die krijg je er niet meer op een normale manier uit.........
Het enige wat de eigenaar kan doen, is geen foutjes maken lijkt het.
Ik hoopte dat iemand ook zo'n systeem heeft met dezelfde klachten. Om iemand te vragen om het even te testen lijkt me dan weer geen goed idee 8)7

maartenbakker

Golden Member

En bij aanzetten met de steker?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb de gebruiksaanwijzing bekeken en kwam op de eerste pagina iets van 06-03 tegen en gezien de aansluit mogelijkheden zal het best wel eens de introductie datum kunnen zijn. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat als de disk niet uitgeworpen wordt de stekker uit het stopcontact gehaald dient te worden en na 2 minuten weer terugplaatsen en zou de disk weer uitgeworpen kunnen worden maar of dat bij lege disks ook het geval wordt niet duidelijk. Als het al wat langer duurt voordat disks zijn ingelezen dan kan de lens van de laserunit vervuild zijn of de laserunit is aan zijn einde gekomen. Dat kan ook de loop bij een lege disk verklaren omdat de laserunit hopeloos op zoek gaat naar de disk info en op reading disk blijft staan. De lens van de laserunit reinigen kan een optie zijn maar als dat geen resultaat geeft geen tijd meer insteken en met het advies geen lege disks retour eigenaar doen.

Op 2 september 2019 14:23:19 schreef ronny530:
Ik heb de gebruiksaanwijzing bekeken en kwam op de eerste pagina iets van 06-03 tegen en gezien de aansluit mogelijkheden zal het best wel eens de introductie datum kunnen zijn. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat als de disk niet uitgeworpen wordt de stekker uit het stopcontact gehaald dient te worden en na 2 minuten weer terugplaatsen en zou de disk weer uitgeworpen kunnen worden maar of dat bij lege disks ook het geval wordt niet duidelijk. Als het al wat langer duurt voordat disks zijn ingelezen dan kan de lens van de laserunit vervuild zijn of de laserunit is aan zijn einde gekomen. Dat kan ook de loop bij een lege disk verklaren omdat de laserunit hopeloos op zoek gaat naar de disk info en op reading disk blijft staan. De lens van de laserunit reinigen kan een optie zijn maar als dat geen resultaat geeft geen tijd meer insteken en met het advies geen lege disks retour eigenaar doen.

De items die je opnoemt zijn allemaal al geprobeerd. Met normaal gebruik van de disks,werkt het apparaat gewoon goed, DVD, CD, CD-RW etc. De lens is uiteraard ook schoongemaakt en bij een correcte disk is de data snel ingelezen.
Het lijkt inderdaad veel op een software bug. Een schijf die per abuis onderste boven wordt ingelegd komt er ook niet meer uit. Geen mechanisme wat bij gebrek aan inleesdata, de schijf bijv. stilzet, als de software een schijf redelijkerwijs gelezen moet hebben, een soort time-out dus.
Het apparaat gaat inderdaad terug naar de eigenaar. Ik kan goed solderen, maar bitjes kun je niet eens lijmen........
Over het apparaat is weinig te vinden op het www. Komt wel onder nog wat merknamen voor, maar telkens alleen een usermanual o.i.d. Nergens geen klacht van een of andere gebruiker te vinden.

Met die bug valt te leven en als de set werkelijk zou oud is als in de handleiding staat dan kan het maarzo zijn dat het merendeel van de sets om wat voor eem reden dan ook al is gerecycled.

Toch vreemd dat het laatje niet met de hand opengetrokken kon worden.

Ik had ooit een Philips audio CD recorder, die alleen maar wilde werken op officiele lege audio CD-R's.
De truuk was, een officiele legale lege audio CD-R erin, laten inlezen, dan met de hand !! het laatje opentrekken, de dure CD-r er uithalen en vervangen door een illegale CD-R. Laatje weer terugduwen. Je had maar 1 dure audio CD-R nodig die telkens opnieuw werd gebruikt. Werkte perfect.