led VU METER voor audio (stereo) met 40 leds

Iemand hiervan een schakeling? of iets wat aan te passen is?

op de meter wil ik graag 20 ledjes per kant (20 voor link, 20 voor rechts, en dan groen voor normaal, geel voor iets over normaal nivo, oranje en tenslotte rood voor de piek)

Iemand die me hieraan kan helpen, met tekening en al als het ff mogelijk is?

En een uitleg?

en het liefst zodat deze tussen de mengtafel en de versterker kan worden geplaatst....

Groetjes Roy

[Bericht gewijzigd door Roy Papen op maandag 25 november 2002 19:59:23

Kijk eens naar de VU meter op deze site, opgebouwd rond de LM3915. Op de datasheet:

http://www.national.com/ds/LM/LM3915.pdf

staat beschreven hoe je met dit IC een hoge resolutie VU meter kunt ontwerpen.

Groetjes Dennis

No pain no gain

ik heb exact gemaakt wat jij zoekt, 2 x 20 leds!

ik heb wel printontwerp enzo, zal het even opzoeken en online zetten.

de pc werkte mee:

60 db VU Meter board

60 db VU Meter layout

bij de onderdelen staat de waarde, de onderdelen die Jn heten, zijn jumpers, maar ik had geen goed symbool daarvoor.

je kunt 1 versterker ic besparen door met 3 draadjes de juiste pads even met het versterker ic van het andere kanaal te solderen, pin 5,6,7 van één kanaal met 10,9,8 van het andere kanaal. (zelfde volgorde als getypt)

er zitten 3 bevestigingsgaten in, hiermee heb ik met 3 asjes en 12 moertjes beide kanten aan elkaar gezet.

ik ben uitgegaan van 3mm leds, ik weet niet of 5mm past, ik geloof dat het nèt kan.

(het schema komt uit de datasheet)

mvg,

Martijn

(edit, even de links toegevoegd)
(ps, als de mods willen, mag het op de site)

[Bericht gewijzigd door Martijn Berntsen op maandag 25 november 2002 21:59:01

pe4mb

schopje naar de sectie Audio

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 25 november 2002 20:51:12 schreef Martijn Berntsen:
ik heb exact gemaakt wat jij zoekt, 2 x 20 leds!

ik heb wel printontwerp enzo, zal het even opzoeken en online zetten.

de pc werkte mee:

60 db VU Meter board

60 db VU Meter layout

bij de onderdelen staat de waarde, de onderdelen die Jn heten, zijn jumpers, maar ik had geen goed symbool daarvoor.

je kunt 1 versterker ic besparen door met 3 draadjes de juiste pads even met het versterker ic van het andere kanaal te solderen, pin 5,6,7 van één kanaal met 10,9,8 van het andere kanaal. (zelfde volgorde als getypt)

er zitten 3 bevestigingsgaten in, hiermee heb ik met 3 asjes en 12 moertjes beide kanten aan elkaar gezet.

ik ben uitgegaan van 3mm leds, ik weet niet of 5mm past, ik geloof dat het nèt kan.

(het schema komt uit de datasheet)

mvg,

Martijn

(edit, even de links toegevoegd)
(ps, als de mods willen, mag het op de site)

TNX man! Dat is idd wat ik zocht! Heb jij het ook met verschillende kleuren gedaan? dus groen geel oranje rood? In principe maakt dit niet uit waarschijnlijk.... toch?

Vraagje: Het datasheet wat hiervoor genoemd werdt? Zal wel he?

Vraagje 2: Is het printontwerp klaar om zo een print van te maken? (waarschijnlijk alleen in speigelbeeld afdrukken?) Of heb je het PCB bestandje ervan?

Groetjes Roy

dit is de pcb vanaf de kant met de onderdelen, als je hem zo als je hem ziet afdrukt, kun je hem belichten met de inktzijde tegen het koper aan.

pe4mb