kabelbreuk Canon EOS C500 videocamera

Ik bezit een Canon EOS C500 videocamera waarin de verbinding met de monitor los contact zit. Canon wil me naar het servicecentrum in Duitsland sturen.
Nu wil ik deze opnieuw solderen maar durf er niet goed aan te beginnen want het zijn 2x12 polige pluggen en de andere kant is een vaste verbinding. Om u een idee te geven: https://www.lensauthority.com/products/canon-c300-c500-monitor-unit

Wie kan dit doen? Prijsopgave a.u.b. per persoonlijke email.
(Het betreft micro-solderen)
Ik zit in Hilversum.

Arco

Special Member

Als de fout in de camera zelf zit zou ik daar niet zelf aan beginnen.
Kans dat het dan slechter wordt i.p.v. beter is heel groot...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik denk dat het los contact zit in de monitorverbinding omdat als ie los contact heeft, de camera naar rechts is gedraaid. (de kabels bewegen als enige)
Ik begin er niet zelf aan.
Bedankt voor de reactie!

Tidak Ada

Golden Member

Is dat zo een Mylar-print flat-cable? Als dat zo is dan is de kans groot, dat die het heeft begeven. Één printbaantje door gooit de boel al in het honderd. Ik had dat ooit met de monitor van mijn navigatie (opklap schermpje).

Maar waarom zelf naar Duitsland brengen? Heb je da camera soms daar gekocht? Dat vinden importeurs niet leuk, ondanks dat je internationale garantie hebt....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Het is geen flat-cable maar een ronde kabel zoals je kunt zien op het voorbeeld.
Ik kan de camera met monitor naar Canon Duitsland brengen op aanraden van Canon Nederland. Hij schijnt hier niet gerepareerd te kunnen worden, vandaar mijn oproep.
Bedankt voor de reactie!

Henry S.

Moderator

Vermoedelijk gaat het om een kabelbreuk, topictitel aangepast.

En gebruik aub de V&A voor een oproep.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 3 september 2019 15:28:38 (43%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
dijkmane

Golden Member

europees repair centre zit in Giessen, alleen daar doet men deze reparaties en zijn alle tools en kennis aanwezig.
daarom duitsland.

ik zou er zelf niet aan gaan zitten, dit is wel priegelwerk...

In no Sense, Nonsense
maartenbakker

Golden Member

De kans is inderdaad groot dat het om een kabelbreuk gaat, maar connectoren kunnen ook los gaan zitten of de contacten ervan kunnen afbreken. Gebeurt vaak genoeg met laptops en telefoons. Maargoed, er zal dus iemand naar moeten kijken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja, een kabelbreuk of een slecht soldeercontact. Er zal iemand naar moeten kijken inderdaad.

@Dijkmane
Ik had gekozen voor Willich. (dichtstebij)

Bedankt voor de reactie!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 3 september 2019 17:59:32 (20%)