Gezocht: Smeltpatroonhouder

had recent nog een storing waar zo'n plastic kreng van de rail was gesmolten onder last van een 63A zekering. gevalletje slechte verbinding waar warmte ging ontwikkelen en dus de zekering nekte door de hitte.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
High met Henk

Special Member

@henri: alles kan, maar ca 12 stukken custom koperen rail van 3m per stuk...

Hmm dan rijden er binnenkort ergens geen treinen meer.. Anders is het een hele dure oplossing.. ;)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

koper rail kun je gewoon bestellen, 15mm rail 4mm dik, 4 mtr lang 37€ bij de tu. de gaatjes kun je zelf tappen, tenzij je er rare hoeken in moet maken oid.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Je hoeft niet alles te vervangen zie tip van 'mel', als je 1 of 2 borden kunt modificeren hou je dan misschien genoeg materiaal over voor de rest?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
High met Henk

Special Member

rare hoeken gegarandeerd: ik moet het werk ook nog uit besteden, dus wordt allemaal heel duur.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hallo Was benieuwd wat de status is van het renovatie project.En hoe je het hebt opgelost.

High met Henk

Special Member

Nog niet op dit moment, maar wat we gaan doen is de rexel spullen bestellen en de schroeven daarvan en het metalen deel gebruiken. Het porselein behouden we.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jinny

Golden Member

Succes ermee, ik ken die oude meuk..
En nee, ik heb niks achter op de hoop liggen..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Let even op de schroefdraad van de pasmoeren is volgens mij niet metrisch...

Shiptronic

Overleden

Kwestie, van de juiste Tap bestellen, voor de kosten zal het niet uitmaken :)

[edit] Maar een goede tip, zit vaak van die wazige schroefdraad in ;)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 7 september 2019 14:27:57 (32%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

pasmoeren hebben allemaal dezelfde draad, het gaat erom wat er aan de stift zit waar de pasmoer in wordt gedraaid. die stift
draai je weer in je koper rail, maar dat is doorgaans gewoon metrisch.

Op 7 september 2019 13:53:10 schreef Jinny:
Succes ermee, ik ken die oude meuk..
En nee, ik heb niks achter op de hoop liggen..

ken de ellende, binnenkort nog een 350A schakelaar/patroonhouder vervangen van 40 jaar oud, de nieuwe is uiteraard anders van maat, voeding moet van de rails, maar die kapotte veldschakelaar zit recht boven de hoofdschakelaar van de trafo, minder als er een m10 boutje tussen de rails van een 630kVA trafo stuitert..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Jinny

Golden Member

Pfff, ken dat.
iedereen opzouten, moven, en mij met mijn koffie vooral met rust laten.
Onderstaand plaatje groot uitprinten en bij de ingang zetten.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

moet in de avond een keer, dus t zal nog meevallen met volk wat afleid wrs. het eea ga ik voorbereiden, anders moet je op locatie teveel gaan aanpassen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer