had recent nog een storing waar zo'n plastic kreng van de rail was gesmolten onder last van een 63A zekering. gevalletje slechte verbinding waar warmte ging ontwikkelen en dus de zekering nekte door de hitte.
had recent nog een storing waar zo'n plastic kreng van de rail was gesmolten onder last van een 63A zekering. gevalletje slechte verbinding waar warmte ging ontwikkelen en dus de zekering nekte door de hitte.
Special Member
@henri: alles kan, maar ca 12 stukken custom koperen rail van 3m per stuk...
Hmm dan rijden er binnenkort ergens geen treinen meer.. Anders is het een hele dure oplossing..
koper rail kun je gewoon bestellen, 15mm rail 4mm dik, 4 mtr lang 37€ bij de tu. de gaatjes kun je zelf tappen, tenzij je er rare hoeken in moet maken oid.
Je hoeft niet alles te vervangen zie tip van 'mel', als je 1 of 2 borden kunt modificeren hou je dan misschien genoeg materiaal over voor de rest?
Special Member
rare hoeken gegarandeerd: ik moet het werk ook nog uit besteden, dus wordt allemaal heel duur.
Hallo Was benieuwd wat de status is van het renovatie project.En hoe je het hebt opgelost.
Special Member
Nog niet op dit moment, maar wat we gaan doen is de rexel spullen bestellen en de schroeven daarvan en het metalen deel gebruiken. Het porselein behouden we.
Golden Member
Succes ermee, ik ken die oude meuk..
En nee, ik heb niks achter op de hoop liggen..
Let even op de schroefdraad van de pasmoeren is volgens mij niet metrisch...
Overleden
Kwestie, van de juiste Tap bestellen, voor de kosten zal het niet uitmaken
[edit] Maar een goede tip, zit vaak van die wazige schroefdraad in
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zaterdag 7 september 2019 14:27:57 (32%)
pasmoeren hebben allemaal dezelfde draad, het gaat erom wat er aan de stift zit waar de pasmoer in wordt gedraaid. die stift
draai je weer in je koper rail, maar dat is doorgaans gewoon metrisch.
Op 7 september 2019 13:53:10 schreef Jinny:
Succes ermee, ik ken die oude meuk..
En nee, ik heb niks achter op de hoop liggen..
ken de ellende, binnenkort nog een 350A schakelaar/patroonhouder vervangen van 40 jaar oud, de nieuwe is uiteraard anders van maat, voeding moet van de rails, maar die kapotte veldschakelaar zit recht boven de hoofdschakelaar van de trafo, minder als er een m10 boutje tussen de rails van een 630kVA trafo stuitert..
Golden Member
moet in de avond een keer, dus t zal nog meevallen met volk wat afleid wrs. het eea ga ik voorbereiden, anders moet je op locatie teveel gaan aanpassen.