Ibutton DS1991

Goede avond,

Ik heb een Ibutton DS1991 waarvan ik de drie ids en passwords heb en de inhoud van de subkeys. Nu heb ik deze informatie over gezet op een andere DS1991 (via scratchpad) met het programma IBUTTON VIEWER32. Alles is identiek echter pikt de hardware de ibutton niet. Ik heb drie andere lege DS1991 ibuttons geprobeerd en ook deze weigeren dienst. Zet ik de originele weer terug dan werkt het apparaat weer.

Iemand een suggestie?

Arco

Special Member

D'r zit ook een 48 bit uniek ID in elke button...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dankjewel voor het meedenken!

Ja dat klopt maar als ik een andere button leen werkt deze ook ondanks dat deze ID anders is. Ik heb er nog twee werkende liggen met alle een andere ID

Arco

Special Member

Kan best zijn dat een groep (van bijv. 100 nummers) is toegelaten. (dan mogen de laatste 2 cijfers willekeurig zijn)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat is idd niet uit te sluiten maar wel erg onwaarschijnlijk omdat er meer dan 1000 van dit soort apparaten verkocht zijn en via een programmer (die ik niet heb) je dezelfde button die ik heb wel geschikt kan maken. Het moet dus liggen in de manier van programmeren ondanks dat ik de juiste codes heb dus niet werkt via Ibuttonviewer32.....raadsel.....

maartenbakker

Golden Member

Als de geleende buttons ook bij het geheime apparaat horen, zal het toch wel in het apparaat geprogrammeerd zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Het komt wel vaker voor dat een fabriek een batch van bijv. 1000 van die buttons tegelijk aanschaft, om te voorkomen dat de apparaten worden nagemaakt.
(alleen buttons met een code 12345000 tot 12345999 worden dan bijv. geaccepteerd)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Of de inhoud is gekoppeld aan het id.

Dus id+geheime inhoud is subkey?

GMT+1

Het probleem zit hem in de punten ... van het wachtwoord. I button viewer 32. All non-printable codes, i. e., codes below 20 hex (32 decimal), are replaced by a “.” before data is displayed in character form as Subkey contents. Dus als er een 0 staat dan maakt het programma daar standaard een . van. De inhoud kopiëren van de subkey gaat dus niet op deze manier want dan krijgt het een andere inhoud.
Wellicht dat BASCOM betere resultaten geeft...