panasonic TX-P42X10E aan uit schakelaar

Hallo,
De aan uit schakelaar in het midden aan de voor kant werkt niet meer.
Heeft iemand enig idee of dit zelf redelijk te doen is om deze te vervangen.

gr, Ad

vergeten

Golden Member

Verklaar je nader: Hoe bedoel je werkt niet meer?

1. Blijft hij niet zitten als je hem indrukt.
2. Hij blijft wel zitten als je hem indrukt, maar apparaat gaat niet aan. (zekering stuk)
3. Er gebeurd niets (zekering stuk)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker

Golden Member

Of anders gezegd: doet het apparaat ueberhaupt nog wat, of gaat hij ook met de afstandsbediening niet aan?

Als hij helemaal niet aangaat en je voelt het knopje wel gewoon klikken, dan zal de voeding wel stuk zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Op 10 september 2019 21:03:51 schreef ad12345:
Hallo,
De aan uit schakelaar in het midden aan de voor kant werkt niet meer.
Heeft iemand enig idee of dit zelf redelijk te doen is om deze te vervangen.

gr, Ad

Dat hangt van je handigheid af, het knopje heeft een bestelnummer en het schema staat op electrotanya. Maar zoals gezegd door anderen is het knopje niet lam maar start de voeding niet op. Platte TV's open je door het scherm op een deken te leggen en daarna de kast eraf te pellen. Zie je jezelf dat doen?

De schakelaar werkt niet meer,de tv doet het verder gewoon.
De knop zit nu in gedrukt en schakelt niet meer.
Op zich ben ik wel handig want ik repareer witgoed maar we verkopen geen bruin.

Het schema had ik al gedownload maar ik weet niet of je dan nog heel veel meer uit elkaar moet halen om er bij te kunnen.

De achterkant er af is het minste probleem maar dan.

RAAF12

Golden Member

Ja dat is uitzoeken geblazen! Met een beetje geluk zit die knop vast en werkt ie weer na het weken in olie, WD40 ect. Ik zoiets met een vastzittende potmeter in een Hameg scope, die zat muurvast. Na een kwartiertje weken in olijf(!)olie draaide die weer. Meestal blijft de schakelaar op een TV altijd aan staan en haalt de kijker de TV met de afstandsbediening uit stand-by. Gebruik je de schakelaar?

De aan uit schakelaar word altijd gebruikt.
Een nieuwe er in zetten is denk ik de beste oplossing mits dit zelf redelijk te doen is en deze moet dan ook nog leverbaar zijn.