Even verduidelijken n.a.v. vragen:
* ja inderdaad, de nieuwe wagen is nog niet aangeschaft, en ik begin me meer en meer af te vragen of ik niet eerder de huidige Euro5 Ducato ga behouden totdat hij echt door zijn vering heen zakt. Wie weet hoe ziet er de wereld uit tegen die tijd.
Tussentijdse evaluatie:
* als er echt kandidaten zijn om onder mijn mooie nieuwgekochte bus te komen kruipen en die extra alternator te plaatsen en te bekabelen en functioneel te maken dan zijn zijn ze hartelijk welkom. Graag bied ik hen een degelijke maaltijd en een ruime portie tafelwijn.
* diezelfde kandidaten moeten dan ook bereid zijn om mij in, zeg maar, Slovakije (het kan ook Portugal zijn, of Letland, of Bulgarije of zo), te komen bijstaan om de aandriefriem te vervangen of de koolborstels of wat dan ook. Alweer bied ik graag alle mogelijke gastvrijheid, maar ik verwacht wel een engagement dat ik nooit langer dan 24 uur onbediend blijf. Want let wel, beste vriend @BF_BK: het plaatsen zou me misschien nog wel lukken; maar dat is enkel het eerste punt van een hopelijk lange weg. Mijn vorige grote reis heb ik, amper begonnen, moeten onderbreken met in de gietende regen, in het donker, het reservewiel te plaatsen ergens langsheen de snelweg - niet echt mijn idee van vakantie.
* Ergo: een DC/DC converter is heel wat hanteerbaarder, voor mezelf én voor derde partijen. Ik neem ook veel liever een reserve-omvormer mee dan een reserve-dynamo plus reserve drijfriem plus wat nog al meer.
[Bericht gewijzigd door
big_fat_mama
op dinsdag 17 september 2019 18:48:38
(13%)