Advies inzake afgebroken mini-USB contact

mel

Golden Member

Kan de school voorschrijven welke hulpmiddelen je gebruikt? Zo ja , dan zou ik zeggen dat de school een vervanger beschikbaar stelt.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Mede omdat rekenmachines steeds meer kunnen, is er een beperkt aantal wat goedgekeurd is. Bij deze school maar 2 types, bij mij destijds op de HTS geloof ik zelfs maar één. School schrijft ze voor, zodat ze weten hoe het ding eruit ziet en wat het kan. Vaak ook met korting via school te kopen (de mijne had een hogeschool Enschede sticker erop). Alles dat hiervan afwijkt, is niet goedgekeurd (voor hetzelfde geld heb je uitgewerkte examenopgaven van de laatste 10 jaar in het geheugen gepropt... de twee types goedgekeurd op school dochter hebben een examenstand waarbij op dat moment o.a. geheugen dus niet toegankelijk is)
Aanschaf is voor eigen kosten. Vaak is er tijdens examens wel één extra beschikbaar, maar juist omdat de versie van mijn dochter uiterst zeldzaam was, zou ze, indien voorradig, zeker de andere hebben gekregen en daarmee slecht uit de voeten hebben gekund.

Overigens hebben ze één of twee jaar voor mij een infrarood communicatiesysteem in de goedgekeurde (!) rekenmachine ingebouwd en konden ze zo onderling hun antwoorden aan elkaar doorsturen.
Uitslag is ongeldig verklaart maar de betreffende studenten zijn niet geschorst omdat hun overtreding wel een bijzonder goed begrip van hun vakgebied (elektrotechniek) toonde... (Speelde begin 90'er jaren)

joopv

Golden Member

Op 7 oktober 2018 07:41:27 schreef fcapri:
ik zou met een hele kleine naald proberen. die is fijner dan een tandenstoker.
kleine schroevendraaiers die daar in passen heb ik niet :-)

Op radiovlooienmarkten staat wel eens iemand die oude tandarts gereedschappen verkoopt. Ideaal voor dit soort reparaties.