dvd speler stond langs de weg

geachte heer,mevrouw,

ik heb een defecte dvd speler langs de weg gevonden met afstandsbediening.
condensatoren staan niet bol maar toch gaat hij niet aan ...
er is wel een weerstandje verbrand lijkt het wel op de primare kant van de voeidng. kleur code is zwart oranje rood rood.

zou er meer aan de hand kunnen zijn of is dat het enige verder is de zekering goed.

die 1000uf 10v zie ik nu is aan de onderkant geploft. maar staat aan de boven kant niet bol. deze ga ik vervangen plus die weerstand.

die er op zit is van g-luxon.

klopt het dat het 300 ohm is.?

Op 17 september 2019 12:10:57 schreef diode-anode:
die 1000uf 10v zie ik nu is aan de onderkant geploft. maar staat aan de boven kant niet bol. deze ga ik vervangen plus die weerstand.

die er op zit is van g-luxon.

klopt het dat het 300 ohm is.?

misschien rood,rood,oranje zwart.
drie rings kode 22k Ohm
afbeelding uploaden

Lambiek

Special Member

Op 17 september 2019 12:10:57 schreef diode-anode:
die 1000uf 10v zie ik nu is aan de onderkant geploft. maar staat aan de boven kant niet bol. deze ga ik vervangen plus die weerstand.

Mag je weer solderen dan? :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 17 september 2019 11:55:32 schreef diode-anode:
kleur code is zwart oranje rood rood.

Zwart als eerste band is eigenlijk onmogelijk. Dus dan moet je aan de andere kant beginnen met lezen. rood-rood-oranje is zoals buzzy al zegt: 22k. Zwart zou dan een tolerantieband kunnen zijn. Het lijkt me dat bruin voor 1-, rood voor 2- en groen voor 5% tolerantie gebruikt zouden worden. Mijn gevoel zegt me dat ze wel eens zwart voor 10% zouden kunnen hebben gebruikt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

ja ik mag weer solderen is het nu niet zo warm zegt de begeleiding. maar heb goed nieuws. ik heb hem al gerepareerd. weerstandje en 3 elco´s vervangen zaten 3 x 1000uf 10v in heb die condensatoren van aliexpress gebruikt. kijken hoe lang ze het volhouden.

Shiptronic

Overleden

Op 17 september 2019 13:13:37 schreef rew:
[...]Zwart als eerste band is eigenlijk onmogelijk. Dus dan moet je aan de andere kant beginnen met lezen. rood-rood-oranje is zoals buzzy al zegt: 22k. Zwart zou dan een tolerantieband kunnen zijn. Het lijkt me dat bruin voor 1-, rood voor 2- en groen voor 5% tolerantie gebruikt zouden worden. Mijn gevoel zegt me dat ze wel eens zwart voor 10% zouden kunnen hebben gebruikt.

Zou het nog een fuseable kunnen zijn??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

zat de zelfde kleur code op.

dus hij doet het weer. en 3 elco´s vervnagen. 1000uf 10v heb er 1000uf 16v ingezet. hij start gewoon weer op.

maartenbakker

Golden Member

Goed bezig, weer een apparaat gered van de afvalberg.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

dvd speler doet het prima. heb er een film op gekeken ...
condensatoren van aliexpress worden nauwelijks warm.

wel een beetje warmte maar niet veel.

vaak zijn de elco's tussen diode en filterspoel in die apparaten gaar, lijden veel van de schakelpulsen. zonder die 1e elco werkt het gewoon niet. nu zit er ook maar 10V en 85 graden in doorgaans..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

doet het nog steeds prima. heb hem verkocht voor 5 euro.
iemand had er belang bij.

dat word vanmiddag patatje pinda halen met een frikandel en misschien nog blikje monster bij de jumbo

heb zonet patat pinda gehaald. met een frikandel.
heb nog 1 euro over.

morgen naar de jumbo om nog een 3 blikjes cola op te halen dan is het op.

Gast, gebruik de edit-functie en hou het on-topic alsjeblieft.

Twan, niet zo mopperen. Diode-anode is een speciaal persoon op dit forum waar we wat meer geduld mee hebben dan met anderen.

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
vergeten

Golden Member

Op 19 september 2019 09:52:30 schreef Twan1983:
Gast, gebruik de edit-functie en hou het on-topic alsjeblieft.

diode-anode is een uitzondering op de regel.

Iemand als gast aanspreken is straattaal, dat is ook ongewenst :)

En over een beetje humor zal ook geen moderator struikelen.

[Bericht gewijzigd door vergeten op donderdag 19 september 2019 12:49:22 (10%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
pa3gws

Golden Member

Op 18 september 2019 21:31:32 schreef diode-anode:
heb nog 1 euro over.

Beter bewaren voor een volgende investering in de hobby. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 19 september 2019 10:41:33 schreef KlaasZ:
...Diode-anode is een speciaal persoon op dit forum waar we wat meer geduld mee hebben dan met anderen.

Dat betekend nog niet dat je geen feedback mag geven. Daar leert ie van. We zijn allemaal een speciaal persoon trouwens.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

In plaats van onozel te doen kunnen we ook zeggen dat hij dat prima gedaan heeft.

Je kan zeker feedback geven, maar pas je manier van overbrengen aan.....

De jacht is mooier dan de vangst....