Hoe zou dit werken?

Hi,

Ik vond op internet een trolley die je automatisch kan volgen;https://www.aliexpress.com/i/33037690011.html?spm=a2g0z.12057483.10000…

De gebruiker heeft iets van een responder bij zich waar de trolley/koffer mee kletst.
Hoe zou dit werken? GPS lijkt mij uitgeloten vanwege ontvangst issues. Toch?

Arco

Special Member

'Hij' kan toch zien uit welke richting het sterkste signaal komt?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

6 Km/h ? dan moet mijn bagage worden nagezonden als ik moet rennen om mijn vlucht te halen. :)
De vraag voor mij is niet hoe het werkt, maar of het werkt.
Ik zie een groot aandrijfwiel in het midden zitten en 4 kleine wieltjes aan de zijkanten.
Dat werkt alleen op gladde vloeren.
Een kleine oneffenheid en de koffer kiept om.
Om over roltrappen nog maar te zwijgen.

Toch een knap stukje werk, als het werkt.

Arco

Special Member

Meer een gadget als een nuttig iets... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

[offtopic]

Moest meteen hieraan denken...

http://elektrischvaren.org/wp-content/uploads/2017/01/guust.jpg

[/offtopic]

benleentje

Golden Member

Een kleine oneffenheid en de koffer kiept om.

IK denk dat dat nog wel meevalt de accu en motor zitten onderin waardoor het zwaartepunt redelijk laag licht.
In de luchthavens is het vrijwel allemaal vlakke ondergrond over grote afstanden en af en toe een roltrap waarbij je de koffer dan zelf moet dragen. Voor iemand die veel rest kan het dat dan wel waard zijn. Voor mij hoeft het ook niet voor dat geld heb ik al mijn hele vakantie :).

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
mvdk

Golden Member

Das geen trolley, zoiets heet een stroller.
Ik heb luchtvaartpersoneel altijd zo'n ding als zodanig horen noemen.

pa3gws

Golden Member

En erg handig voor de wat minder eerlijke medemens.
Hoeft hij of zij het ding niet meer uit je handen te rukken. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Oké.. Stroller noemen we het:)

Maar hoe werkt zoiets? met behulp van sterkte bluetooth signaal oid?

Arco

Special Member

Ik vraag me af of het 'slimme' koffers zijn. (als er iets voor staat, gaat 'ie er dan omheen of ramt er gewoon tegenaan?)
Geen goeie uitvinding voor smokkelaars: je kunt moeilijk ontkennen dat 't jouw koffer is als 'ie overal achter je aan hobbelt... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hoe dat ding werkt word toch duidelijk vertelt op die website:

1. doorbreken de traditionele bagage terughoudendheid, voeg meer technische kenmerken, automatische follow, app afstandsbediening, vingerafdruk ontgrendeling, intelligente Obstakel vermijden, anti-verloren herinnering, USB perifere opladen enzovoort. Automatisch volgen UWB radio frequentie ultra-wideband technologie, Nauwkeurige positionering Met hoge precisie positionering, de snelste snelheid is 6 km/h. De belangrijkste bodyShell is gemaakt van geïmporteerde PC materiaal, en de drie lagen Voldoen aan deDruk-slip structurele vel, die is stevig en taai.

2. 20-inch koffer, de grootte van de doos: 381*533*246mm, de grootte van de Box is ontworpen volgens de grootte van de boarding, kan direct worden genomen op Het vliegtuig door de security check, direct verwijder de batterij wanneer de Security check, kan worden gebruikt als een opladen power.

3. standaard 62.6 wh batterij, afneembare, vergelijkbaar met een opladen schat, Mooie en draagbare

Ik zie een opmerking over het vermijden van obstakels en botsingen. Het apparaat maakt gebruik van uwb technologie. Waarschijnlijk om contact te houden met de afstandsbediening,

Ik lees ook iets over ultrasoon technologie om botsingen te vermijden. En er zit iets in waarmee je de koffer kan terugvinden. Een tracking systeem ofzo.
Verder lees ik ook iets over een een volgsysteem.

Het is een klein beetje cryptisch omschreven allemaal. Maar het hoeft helemaal niet slecht te werken denk ik. Een luxe vakantie naar een mooi resort gaat denk ik echt wel lukken. Voor een hike door de amazone lijkt mij de koffer minder geschikt.

Het ziet er leuk uit maar in een koffer die totaal maar 23 kilo kan wegen vind ik 5 kilo aan batterijen en motoren al veel. Het stripje van Guust Flater snijd in dit opzicht wel hout. In de koffer van Guust zitten alleen batterijen en motoren en versnellingen enzo. Misschien nog een tandenborstel. Alle noodzakelijke bagage zit bij Guusts maatje in de koffer.

Als ik zoiets nodig had zou ik gewoon heel milieuvriendelijk een stuk touw nemen. Is een stuk goedkoper. Koffer gaat waar jij naar toe gaat (en vv). En als een crimineel met je koffer er vandoor wilt gaan merk je dat onmiddellijk.

om nog maar te zwijgen van het gewicht. handbagage is al gelimiteerd, wil je daar toch geen motor en accu extra gaan instoppen

ontopic: 2 ontvangerantennes die het signaal van de horloge onderscheppen en afhankelijk van de ontvangstkracht zal bijsturen??

[Bericht gewijzigd door fcapri op zondag 22 september 2019 10:44:23 (34%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken