Mastec power led driver vervangen

Goedenavond,

Ik heb hier een power led driver van het merk Mastec, type pdm 030g-700c.
Deze komt uit een Philips Ledino lamp. Daar zitten 4 ledspotjes in met ieder 3 leds. Elk spotje geeft 7,5 Watt. Mijn vraag: welke vervangende led driver moet ik aanschaffen. De originele is niet meer te verkrijgen.

Groet,
Fred

Arco

Special Member

Op die postzegel is niets zinnigs te lezen.
Hangt af van of het CC of CV leds zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wat is het verschil tussen beide leds en hoe herken ik om welke het gaat?

Arco

Special Member

Plaats een grotere duidelijke foto van de led driver...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ok. Zijn deze drivers altijd zo prijzig?

ofwel, al je leds staan in serie op die 700mA driver. meet eerst eens of er nog spanning uitkomt, vaak is er 1 led gewoon stuk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

ok ga eerst meten dan weten we het waar het aan ligt

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De led driver geeft totaal geen spanning af.
Is er een goedkopere oplossing dan de link die je me eerder doorgaf?

De laatste link komt in de buurt.
De oude driver is overigens wel dimbaar, deze laatste niet zag ik.

Arco

Special Member

Zoek er maar een uit: https://www.meanwell-web.com/nl-nl/led-drivers/all-technology/all-powe…
Wel de juiste dim manier kiezen (pwm, drukknop, dali,...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zoek eentje die dimbaar is en maximaal 20-25 euro.
Vind ze allemaal vrij prijzig op deze site.

Arco

Special Member

Tja,

Meanwell is nu eenmaal een betrouwbaar merk, en ook dimbaar maakt 't niet goedkoper...
Voor low-end spul kun je op Ali zoeken. (je weet dan wel niet of je wat fatsoenlijks krijgt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Je zult ongetwijfeld gelijk hebben.
Ik zit totaal niet in dit soort onderdelen.
Welke zou je me aanraden?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Arco

Special Member

Hoe werkt die bestaande dimmer? (drukknop, potmeter, 0...10v, pwm,...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit is een electronische dimmer van het merk Gira, vervolgens kun je met een draaiknop de lichtsterkte regelen. Wat de afkortingen verder betekenen zeggen me niets.

een tronic dimmer dus? er staat een plaatje op de hoek, een zonnetje is een gloeilampdimmer, een vierkant blokje met schuine streep erdoor een tronic trafo dimmer en 2 ringen half door elkaar een trafodimmer. die laatste stookt menig led voeding op, met een gloeilampdimmer kom je nog wel een eind.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dank voor je tip. Ik zou dus beter een normale led driver, dus zonder dim mogelijkheid kunnen nemen? Welke is qua kwaliteit/prijsverhouding dan de beste keus?

als je wilt kunnen dimmen niet nee, dan moet er weer eenzelfde driver inkomen. gezien je 12 leds in serie hebt staan van 3,2 tot 3,5V de stuk, is die 42V wel echt nodig, en die waarde icm 700mA en primair dimbaar is niet goedkoop..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dezelfde dimmer kan ik online nergens bestellen helaas.
In welke prijsklasse zit trouwens een vergelijkbare led driver?

Als dit echt zoveel scheelt met een niet dimbare, dan ga ik liever voor
de normale dimmer zonder dimfunctie.

Het moet wel een betrouwbare led driver zijn, dus liever geen AliXpress kwaliteit.

die kan, hoewel ze nergens over het soort dimmen praten wat de driver zou kunnen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wat bedoel je met het soort dimmen.
In de omschrijving wordt wel gesproken over max. 12 led van 3 watt.
Moet ik nog ergens op letten bij de juiste keuze?