backlight defect philips 32pfl6606H

Hallo,

Ik heb een Philips 32pfl6606H waarbij het backlight het soms doet, maar meestal niet. Ik heb deze naar een reparateur gebracht, die me vertelde dat de voeding (DPS-93BP) defect zou zijn. Deze heb ik besteld, en gemonteerd, en nog steeds hetzelfde euvel.
Inmiddels de servicemanual bemachtigd (zoeken op 40PFL6606H by Electrotanya), en erachter gekomen dat er een Customer Service Modus is. Deze geactiveerd, en gegevens gedumpt op USB stick. Geeft error 17: inverter or display supply.

Ik ben geen electronica deskundige, maar ik meen uit de circuit diagrammen toch af te lezen, dat de backlight aansturing op deze printplaat moet zitten. Omdat de backlight het soms doet, en het beeld dan goed is, kan het ook niet liggen aan LED of backlight zelf. Met de nieuwe DPS-93BP moet de backlight aansturing het toch ook niet zijn. De grote vraag is: wat dan wel? Voordat ik het echt opgeef: wie kan me een goede suggestie aan de hand doen? Bedankt!

Wiebren Feenstra

Erg kort door de bocht van de reparateur, erg on onderbouwde diagnose. Ik vermoed eerder verlichting zelf de euvel

Bedankt, smd. Ik snap zelf niet waarom het beeld soms wel goed kan zijn, en meestal niet. Ik heb sinds de vervanging van het PS board de TV pak 'm beet 25 keer aan gezet, en in 3 of 4 gevallen deed ie het gewoon. OVerigens in alle gevallen zonder kap. Ik had in een andere bijdrage op het forum iets gelezen over slechte massa (oud topic 'Philips BJ3 32PF9968 backlight uitval'), en dat leek me nog niet zo'n gekke redenering. Vraag is dan alleen: waar zitten dan die massaverbindingen?

Het kan een losse stekker verbinding zijn op een led strip aan de binnenkant van het beeldscherm.

Daar lijk het ook het meeste op William...

Beste allemaal

Geprobeerd het display te demonteren, maar kennelijk iets fout gedaan. Deel van beeld is nu weg. Ik denk dat het stadium van reparatie gepasseerd is. :'( . Bedankt in elk geval voor het meedenken.

Als het een half beeld is, zit de bandkabel gewoon niet goed.

Het is geen half beeld, maar bovenaan (waar ik getracht heb het scherm open te krijgen) is pak 'm beet een vijfde deel niet goed meer. Wat is de bandkabel eigenlijk?