vita 49

ik heb bestand op mijn computer met een signaal. het is 330000000 hertz in vita 49 formaat.

ik moet uit dit bestand een signaal van 1312000000 hertz halen.

wat is het beste liefst gratis programma om dit te doen ik heb er al naar gekeken met kladblok en winhex maar het is niet klaar welk stuk ik moet selecteren voor de 1312000000 hertz.

kunnen we de gegevens uit het signaal dan verwerken of moeten er nog andere dingen gebeuren voor dat kan. we zouden het graag verwerken met powerbi.

in een opvolgproject moet de 1312000000 hertz instelbaar zijn bijvoorbeeld ook kanaal 2 1317000000 en kanaal 3 1322000000 hertz enz enz. liefst met een keuzemenu maar als dat niet mogelijk is is een tekstvak ook goed. het is handig als het programma dit al kan dan kunnen we tijd winnen.

dit is de informatie over vita 49 als die nodig is https://www.vita.com/VRTPurchase en dit is powerbi https://powerbi.microsoft.com/en-us/

Arco

Special Member

Ik begrijp er weinig van. Uit een 330MHz signaal een signaal van 1.31GHz halen?
(schrijf het gewoon als MHz en GHz, dan hoeven we niet al die nullen te gaan tellen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik begrijp het zelf ook niet helemaal. het signaal van 5500 mhz komt binnen via de antenne dit gaat dan naar een detector die via vita 49 werkt en inderdaad werkt aan 330 mhz en is ingesteld op 1312 mhz. de gegevens worden verzonden naar de computer via udp 10.1.1.1:4991 ik heb met netcat.exe 30 seconden van de gegevens opgeslagen in een bestand. dit bestand wordt heel snel erg groot. er komt bijna 44 megabyte per seconde bij.

dit is voor een startup over detecteren illegale drones.

met verwerken van de gegevens bedoel ik bijvoorbeeld de positie van de drone en bestuurder bepalen of camera bekijken ofzo of raport maken met powerbi

ik ga nu slapen maar zal morgen een post maken met meer uitleg over het bedrijf en de toepassing.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Het is erg verwarrend dat er geopend wordt met "ik heb een bestand..." ; dat bestand is er dan weliswaar maar het is niet de essentie.

Vermits er sprake is van powerbi mag men aannemen dat er op Windows gewerkt wordt maar dat zou mogen bevestigd worden. Overigens redelijk typisch: als er niet vermeld wordt welk O/S het betreft, dan is het meestal Windows...

Misschien verduidelijken: netcat komt uit de Unix/Linux-omgeving, het is een duivel-doet-al voor rechtstreekse omgang met netwerkinterfaces. Ik gebruik het al eens gemakkelijk om een pseudo-service op te zetten, luisteren op 1 tcp-poort en evt. loggen wat er uit komt (als er al iets komt, uiteraard). Alhier wordt het blijkbaar gelijkaardig ingezet.

Dat er heel veel gelogd wordt valt op te lossen met filtering, uiteraard.
Dus in plaats van

code:

netcat (allemaal_parameters) > $LOG

doet men beter

code:

netcat ... | grep nog_meer_parameters > $LOG

In plaats van grep kan men ook awk gebruiken, of wat al niet meer.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

14 oktober moeten we een demonstratie geven waar we in die moeten laten zien

automatische detectie drone wanner die 10 kilometer bij de beveiligde zone komt of minder natuurlijk ook ik bedoel een circel rond het midden van de zone

live display van de positie van de drone met 1 update per 5 seconden

live display merk en type drone

live display hoogte

live display positie afstandsbediening van de drone ook 10 kilometer en live update

van elk incident moet een raport worden gemaakt met informatie

bij dat raport moet ook de video gemaakt met de camera of meerdere cameras op de drone worden gezet dit om te zien wat er is gefilmd en misschien de dader per ongeluk bij het vertrekken dit moet niet live enkel achteraf maar live is beter natuurlijk

in het begin is het genoeg om 1 drone te detecteren niet bijvoorbeeld als er 5 tegelijk worden gebruikt

dit is een heel nieuw domein voor mij ik doe hier een stage van 3 maanden om het data uitlezen gedeelte te maken
de rest van het bedrijf zijn data science en ai mensen en marketting voor het maken van de raporten en live interface

niemand weet hier iets van antennes en zo dus het is veel uitzoeken en er is niemand om vragen aan te stellen

ja we hebben windows en mac

ik begrijp nog niet wat er allemaal nodig is tussen de antenne en powerbi om de gegevens van de drone in te lezen. is hier een boek over ofzo of een website?

bijvoorbeeld hoe weten we of er signaal wordt opgevangen van een drone en niet bijvoorbeeld een tablet of smartphone

we hebben een vita 49 receiver die is enkele maanden geleden gekocht maar misschien is dat helemaal niet wat er nodig is?

het plan was om het deel dat de signalen van de drones inleest te kopen op de markt en enkel het ai en marketting gedeelte te ontwikkelen dit is bijna klaar

er is geen leverancier gevonden voor de drone ontvanger maar dit project is al vermarkt dus dit is wel nodig

men hebben hier zelf naar gekeken maar helaas geen geluk dus daarom hebben ze nu een stage uitgeschreven hiervoor vandaar de vita 49 receiver

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Zou je niet beter competentie inhuren, al dan niet via onze rubriek "vraag en aanbod"? Aan je postings te zien vrees ik dat je er op eigen kracht niet uit komt. En 14 october is akelig kortbij.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Dat klinkt als een beste uitdaging om dat in 4 weken voor elkaar te krijgen, als je nu nog op het nivo "er komt geen 5G door een RG58"... 8)7

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 22 september 2019 15:20:24 schreef IVA:
er is geen leverancier gevonden voor de drone ontvanger

Iemand heeft toch de drone zender gemaakt. Heeft dié niet al aan een ontvanger gedacht?

bij dat raport moet ook de video gemaakt met de camera of meerdere cameras op de drone worden gezet dit om te zien wat er is gefilmd en misschien de dader per ongeluk bij het vertrekken dit moet niet live enkel achteraf maar live is beter natuurlijk.

Het is natuurlijk niet zeker dat een illegale drone een beeldcodering gebruikt die bij jullie bekend is.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Iemand heeft toch de drone zender gemaakt. Heeft dié niet al aan een ontvanger gedacht?

Is het niet eerder "er zijn al veel drone-zenders gemaakt, en we zoeken een ontvanger/mechanisme om ze allemaal te kunnen ontvangen/decoderen"? Dat lijkt wel erg ambitieus, inderdaad.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

'Ambitieus' lijkt me dan gelijk aan 'onmogelijk'... (of je moet resources hebben als de NSA... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Haha, daar zat ik ook aan te denken, het understatement van het jaar...

Dat lijkt wel erg ambitieus, inderdaad.

mel

Golden Member

Op 22 september 2019 23:01:44 schreef Arco:
'Ambitieus' lijkt me dan gelijk aan 'onmogelijk'... (of je moet resources hebben als de NSA... ;) )

Als ik je dat ga vertellen, zal ik je moeten ombrengen... :P

Maar ik denk dat het een combinatie gaat worden van een simpele radar, en een frequentiescanner..Ik denk dat je een compleet vluchtleidingscentrum aan het bouwen bent..inclusief de transponders :P

[Bericht gewijzigd door mel op maandag 23 september 2019 10:12:00 (13%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

de demo is gelukt niet helemaal maar de meeste deliverabels zijn geleverd de andere partners hebben ook niet alle deliverabels kunnen halen de betaling is vrij gegeven gelukkig

het is niet gelukt om de gegevens van de DJI drone uit te lezen uit het vita49 signaal met powerbi dit was te moeilijk helaas

we hebben wel de kracht van het signaal in functie van tijdstip kunnen vinden via formule voor magnitude van complexe getal in python en zo hebben we via powerbi machine learning module kunnen bepalen of het signaal komt van een drone of niet dit werkt goed met 2 megahertz

om de videobeelden te bekijken hebben we gezien dat het mogelijk is om de vita49 signalen weer uit te zenden en dan kun je ze gewoon zien op monitor die bij de drone komt een beetje zoals een video recorder dit werkt niet voor DJI maar hebben we getest met 2000mW FPV OSD GPS drone met 8 megahertz vita49 is het beeld heel klaar dit is een heel dure drone voor politie dus ik denk dat terroristen ook zoeen zullen kopen ipv DJI wat meer speelgoed is

de codes om het beeld weer uit te zenden is goede intelektual property denk ik

je kunt ook de drone saboteren door oud beeld weer uit te zenden op hetzelfde kanaal dan is het beeld heel onscherp op de monitor

je kunt ook de positie van de gps bepalen want die staat op het beeld we hebben dit beeld aangesloten aan de computer met easycap dit werkt goed en duidelijk zonder ruis

deliverabels van ons:
*) automatische detectie drone wanner die 10 kilometer bij de beveiligde zone komt of minder natuurlijk ook ik bedoel een circel rond het midden van de zone -> half als de 2000mW FPV OSD drone vliegt op hoge hoogte werkt dit op 10 km op de grond veel minder maar 1 of 2 km
tijdens het testen met schotel antenne is per ongeluk het beeld van een andere drone onderschept aan de gps positie te zien was dit bijna 40 km afstand wel 1200 meter hoogte

*) live display van de positie van de drone met 1 update per 5 seconden -> 24/7 live update op video

*) live display merk en type drone -> half we moeten eerst het soort drone ingeven voor dit op het rapport komt

*) live display hoogte -> ja staat ook op het beeld

*) live display positie afstandsbediening van de drone ook 10 kilometer en live update -> nee te moeilijk er zit geen gps in de afstandsbediening

*) van elk incident moet een raport worden gemaakt met informatie -> 100 procent in orde wel manueel maken niet automatisch maar dat moet niet

*) bij dat raport moet ook de video gemaakt met de camera of meerdere cameras op de drone worden gezet dit om te zien wat er is gefilmd en misschien de dader per ongeluk bij het vertrekken dit moet niet live enkel achteraf maar live is beter natuurlijk -> in orde door easycap zelfs live ook

*) in het begin is het genoeg om 1 drone te detecteren niet bijvoorbeeld als er 5 tegelijk worden gebruikt -> meerdere drones gaat ook met automatische aanpassing frequentie 1 keer per seconde