Besturing opheffen voertuig met Codesys

Beste

Op school hebben een collega en ik een project dat we met 4 hydraulische poten een "voertuig" moeten opheffen, alles is al gelukt tot dat we bij het laatste dat hij zichzelf moet kunnen programmeren met een hellingshoek meter. Die heeft een variabele van -450 tot 450 (-45° tot 45°) Dus we hebben de variabele /10 gedaan dus zal het minder snel veranderen. Het enige probleem is er zit geen sensor in de poten om te zien hoever het is uitgeschoven.

Dus mijn vraag is is er geen systeem als die vb. 5 secondes op 10° dat hij dan de andere poten aansturen tot hij 0° staat en daarna weer normaal werkt? Ik heb gedacht met timers te werken maar alles komt complex in mijn hoofd en kan het niet eens uitschrijven.

Alvast bedankt! ;)

GJ_

Moderator

Vergeet timers. Heb je wel de hoek van twee assen?

move -> schoolvragen

Ja het is een x en y as bij met dezelfde waarden

GJ_

Moderator

Wat heb je aan code tot nu toe?

Hensz

Golden Member

Weet je wel wanneer je poten helemaal in- of helemaal uitgeschoven zijn?

Don't Panic!

Op 1 oktober 2019 13:40:54 schreef Hensz:
Weet je wel wanneer je poten helemaal in- of helemaal uitgeschoven zijn?

Neen dat weten we niet.

Ik snap niet helemaal wat het doel nu is. Je moet als input een aantal graden opgeven en het voertuig moet dan naar dat aantal graden toe regelen ? of waterpas ?

Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously

Op 2 oktober 2019 10:38:25 schreef shizzle dizzle:
Ik snap niet helemaal wat het doel nu is. Je moet als input een aantal graden opgeven en het voertuig moet dan naar dat aantal graden toe regelen ? of waterpas ?

Die moet waterpas komen te staan na een knop in te drukken.
Dus tot nu toe heb ik al met CAN berichten de 4 poten afzonderlijk kunnen bedienen door met een schakelaar naast het bord te bedienen en met een potentiometer de flow van het systeem te regelen. Via CANOpen krijgen we signalen binnen die op een 10de graad correct meet.