esp8266 + ADS1115 of Arduino nano + wifi ESP8266

voor mijn project heb ik 2 analoge inputs nodig, een ESP8266 heeft er dus eentje te kort.

wat wordt dan de beste keuze om een paar extra analoge inputs bij te hebben ?
een ads1115 toevoegen of gaan voor de nano met de wifi ESP01 ?

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Denk niet dat je gelukkig gaat worden van een nano met een wifi-esp, je moet dan alles serieel aansturen en dat is moeilijk waterdicht te krijgen.
Ik zou ook voor de ESP32 gaan, heeft voldoende analoog in en je hebt veel meer flash en ram en das echt lekker tov de esp8266. Wel heeft ook de ESP32 last van wat ruis op de AD. (niet zo erg als de esp8266)

Ja... en toen ?
benleentje

Golden Member

Ik zou ook een ESP32 nemen. Als je een betere ADC wilt dan kan je de huidige ESP8266 met een ADS1115 nemen

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

ivm ESP32 development board

kan er op iedere GIO pin bv een drukknop aangesloten worden of zijn er bepaalde gereserveerd / noodzakelijk voor het wifi gedeelte ?

benleentje

Golden Member

Er worden er 6 gebruikt voor flash geheugen en nog 2 voor seriële communicatie. En voor de rest zou je ook even de handleiding moeten nalezen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

https://circuits4you.com/wp-content/uploads/2018/12/ESP32-Pinout.jpg

volgens volgens voorbeeld (klikken op figuur dan verkrijg je meer info) : GIO 1,2,3,4,5 en 12 zouden niet mogen gebruikt worden. Klopt dit ?