Hele zware brom overdag op MG maar niet in de nacht ? raar

Dit topic is gesloten

Kan Herman de buren niet sommeren de zonnepanelen volledig te ontkoppelen? Het is nu toch niet zonnig.

Anoniem

Sommeren? Ik denk dat beleefd vragen een beter idee is.
Maar daarvoor moet je eerst en vooral praten met elkaar ipv te schelden. Over en out.

mvdk

Golden Member

Op 8 oktober 2019 11:20:29 schreef tin.soldier:
Kan Herman de buren niet sommeren de zonnepanelen volledig te ontkoppelen? Het is nu toch niet zonnig.

Op 6 oktober 2019 21:44:27 schreef Herman - Belgie:
[...]
(...) Want ik heb bv geen zonnepanelen dus ook geen omvormer de huizen rondom mij hebben die ook niet (vroeger zat er een wel 700 m en nooit last van gehad en die had ze dus wel op het dak)

Ik moest weer even door het hele verhaal, want ik dacht dit ergens te hebben gelezen. Dus.

Laten we maar ophouden met zeuren hier en laten we hier hier gezellig houden!

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
Hubie

Special Member

Ben ik met je eens maar ik word soms een beetje narrig als elke suggestie of advies volkomen genegeerd wordt.

vergeten

Golden Member

Op 4 oktober 2019 03:15:22 schreef Herman - Belgie:
en ben nogal een leek in het peilen.

Nou niet alleen daarin zou ik zo denken gezien de vele vragen en geen antwoorden!

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Anoniem

Toch raar, bij ons is het net andersom: een heel sterke brom 's nachts en niet overdag.
De remedie is simpel, mijn vrouw geeft me een stevige por in de ribben en het is weer enkele uren stil :-)

Op 5 oktober 2019 17:42:54 schreef Frederick E. Terman:
Het zou wel gek zijn als dat zo was. Dus door in je eigen huis het net af te schakelen, zou je de storing van de buren naar de portable radio op straat laten ophouden? Ik zie niet meteen hoe zoiets zou kunnen.

Je vroeg aan mij om de hoofdschakelaar van de electra uit te zetten , waarvan ik al bijna zeker wist dat de storing niet opgeven zou worden ? Wel ik heb de test gedaan en nu mag je 3x raden wat het antwoord is ? het is " nee " de storing houd niet op.

En dat wil dus maw zeggen dat de storing dus niet uit men huis zelf komt. Want stel dat dit waar was , dan had ik dat toch moeten opmerken als ik met die radio de straat op ging , dat zou de storing 50 m van huis al vermoedelijk weg zijn denk ik ? maar dat kan ik niet nagaan omdat het dus zo niet het geval is. En nog iets het is raar dat er op zondag alléén géén storing te horen is ?

Nog een reden om aan te nemen dat het niet uit mijn huis komt. En je mag vermoeden hebben op je buren das niet strafbaar , beschuldigen zonder grondige reden is een paar andere mouwen wat dan kom je op erg glad ijs terecht en als die buren dit horen en klacht in dienen dan kan ik problemen krijgen wegens " laster en eerroof " ik ben misschien gek maar niet achterlijk haha sorry dit moest er even uit.

Nou maandag as komt de BIPT op bezoek bij mij om die storing te onderzoeken en ik ben erg benieuwd natuurlijk wat de stoorbron is ? één zaak weet ik al en dat is het is zeer vervelend. En vooral dat je alleen wel op zondag wel kan luisteren das het gekke hiervan ?

Van zodra ik meer nieuws heb dan hoor je dat ?

Prettige zondag straks gewenst.

Op 9 oktober 2019 23:21:35 schreef vergeten:
[...]
Nou niet alleen daarin zou ik zo denken gezien de vele vragen en geen antwoorden!

Je snapt het verkeerd met het citaat " een leek in het peilen " wil ik bedoelen dat ik de stoorbron niet weet te vinden en daar géén ervaring mee hebt. Je trek veel te snel een conclusie en hebt al van te voren een voorgekookt antwoord klaar liggen.

En je stelt niet eens één vraag aan mij en jij noemt je zelf eerlijk dan ? :X daar heb ik veel lol mee dat is een bewijs dat je ook niet van de slimste bent. Ga fietsen zou ik zeggen doei , doe eens iets aan je alterego en ga naar de huisarts om eens te praten en een pilletje te vragen daar wordt je rustig van. En je ego ook ?

Ps Elke vraag als die niet al te dom is werd beantwoord, niet neuten he manneke. Das Vlaams dialect voor nie zagen.

Op 8 oktober 2019 11:20:29 schreef tin.soldier:
Kan Herman de buren niet sommeren de zonnepanelen volledig te ontkoppelen? Het is nu toch niet zonnig.

Dan moeten die er dan wel eerst zijn ? denk je ook niet. |:(

mvdk

Golden Member

Nou, toch een mooie cliffhanger. Ben benieuwd of we snel uitsluitsel krijgen.

vergeten

Golden Member

Op 12 oktober 2019 23:03:22 schreef Herman - Belgie:
[...]

Je snapt het verkeerd met het citaat " een leek in het peilen " wil ik bedoelen dat ik de stoorbron niet weet te vinden en daar géén ervaring mee hebt. Je trek veel te snel een conclusie en hebt al van te voren een voorgekookt antwoord klaar liggen.

En je stelt niet eens één vraag aan mij en jij noemt je zelf eerlijk dan ?

Uit welke duim heb je dat gezogen dat ik mezelf eerlijk noem?

Ik stel op 9 oktober dezelfde vraag als enkele anderen al eerder deden, namelijk; "de hoofdschakelaar uit!" Dat had je ook aan het begin van dit topic meteen kunnen doen dan was er heel wat geleuter achterwege gebleven.
Pas op 12 oktober heb je het dan eindelijk gedaan :(

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 12 oktober 2019 22:57:33 schreef Herman - Belgie:
En dat wil dus maw zeggen dat de storing dus niet uit men huis zelf komt. Want stel dat dit waar was , dan had ik dat toch moeten opmerken als ik met die radio de straat op ging , dat zou de storing 50 m van huis al vermoedelijk weg zijn denk ik ?

En dus ook niet van de buren, want dan zou die na 50m ook al weg zijn.
Woon je in de buurt van een kerk waar alleen op zondag iets gebeurd? Misschien staat daar overdag wel een apparaat aan (alarm?) wat stoort.

Op 13 oktober 2019 00:05:47 schreef maus0611:
[...]

En dus ook niet van de buren, want dan zou die na 50m ook al weg zijn.
Woon je in de buurt van een kerk waar alleen op zondag iets gebeurd? Misschien staat daar overdag wel een apparaat aan (alarm?) wat stoort.

Hopla weeral zo eentje die er niks van snapt maar wel een grote bek op zet , ja snapt jullie mogen me niet he ?

En sinds wanneer moet ik de toelating vragen of ik al of niet de hoofdschakelaar zou mogen uitzetten wanneer ik dat wil , maw straks moet ik hier ook nog toestemming vragen wanneer ik naar de plee mag , wanneer ik boodschappen mag doen , koffie drinken oei mag niet 8)7 eerst toelating vragen aan de heren opperhoofden van deze site maw de macho's :X

zet er maar een slot op want met kindjes kan je niet praten ? :Z

Doei , vaarwel en tot ziens en zie me nu nog terug , ik voel me niet echt op men gemak tussen volwassen pubers die de betweter graag willen uithangen of spelen. Grote bek opzetten en niks meer.

Sorry maar ik zuig echt géén duimen das dikke pech he voor jou ? :X

Slot er op aub ? dank

the end

maartenbakker

Golden Member

Op 13 oktober 2019 02:13:09 schreef Herman - Belgie:
[...]

Hopla weeral zo eentje die er niks van snapt maar wel een grote bek op zet , ja snapt jullie mogen me niet he ?

Is het ooit in je opgekomen dat als heel veel mensen raar zijn en/of jou niet snappen, het op zeker aan jou zelf ligt? Dat hoeft niet negatief te zijn als je je simpelweg maar realiseert dat je 'een beetje anders' denkt. Dat kan van alles zijn, en ik weet niet of het op jouw leeftijd (?) nog echt zin heeft om te kijken of je alleen maar 'gewoon moeilijk' of eigenwijs en betweterig bent of dat je iets concreets 'mankeert' dat je alleen maar tot een sterk punt kunt maken als je het onderkent... En ik weet dat je dit gaat wegwuiven of mij ook raar vindt... Maar misschien heb je er wat aan. Bedenk dat je niet alle wijsheid in pacht hebt en het soms zin heeft om te luisteren naar andere meningen of manieren van denken.

Ohja, en als laatste het standaardmotto: als je om advies komt vragen dan zul je met het antwoord moeten leven. Idealiter doe je er dan je voordeel mee, maar je mag het ook in de wind slaan (alleen ga je dan steeds minder behulpzame mensen vinden, die adviezen krijg je belangeloos en als meerdere mensen het over het advies eens zijn is het kennelijk vrij essentieel zelfs als je het niet snapt).

P.S. De conclusie dat mensen je niet mogen is te snel getrokken. Je krijgt simpelweg terug wat je uitdeelt (betweterigheid en kriegelige reacties bijvoorbeeld), zonder aanziens des persoons (want die persoon is wederzijds onbekend).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Zo'n draagbare radio is goed als peilontvanger te gebruiken. Lopen in de richting waar de storing het hardst is en je hebt de storingsbron gevonden. Daar heb je geen forum voor nodig.

Anoniem

Op 13 oktober 2019 02:13:09 schreef Herman - Belgie:
[...]

Hopla weeral zo eentje die er niks van snapt maar wel een grote bek op zet , ja snapt jullie mogen me niet he ?

Zo is het niet. Dan zou niemand de moeite doen om je te antwoorden. Om te kunnen vanop afstand meedenken is er echter een bepaalde strategie nodig. Als je het voor onbegrijpelijke redenen vertikt om mee te werken kan er vanuit een forum ook geen oplossing gezocht worden en krijg je dergelijke opmerkingen.

En sinds wanneer moet ik de toelating vragen of ik al of niet de hoofdschakelaar zou mogen uitzetten wanneer ik dat wil , maw straks moet ik hier ook nog toestemming vragen wanneer ik naar de plee mag , wanneer ik boodschappen mag doen , koffie drinken oei mag niet 8)7 eerst toelating vragen aan de heren opperhoofden van deze site maw de macho's :X

Jij moet helemaal niets, maar wij evenmin en jij bent vragende partij, dus....

Toch geef je nuttige info in je laatste post. Namelijk hoe die burenruzies ontstaan zijn. Arme buren. :-)

Euh,als compensatie voor de moeite die al gedaan is, laat ons even weten hoe het afgelopen is, zodat we een volgende slachtoffer van boosaardige buren beter kunnen bijstaan.

mel

Golden Member

Ik denk dat er geen antwoord op komt. Zoals diverse andere topics die TS gestart heeft...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
maartenbakker

Golden Member

Ik verwijs ook daarom nog eens nadrukkelijk naar mijn laatste post. Ik ken iemand die ook zo moeilijk deed (in elk geval vanuit de buitenwereld gezien, zij had zelf meer terechte en onterechte klachten over de buitenwereld) en een niet al te goed zelfinzicht had wat dat betreft en die heeft uiteindelijk geen erg prettig leven gehad. Natuurlijk is dat geen 1:1 vergelijking, maar kan de moeite waard zijn voor de TS om toch eens naar binnen te kijken en/of een goede psycholoog te bezoeken om een iets prettiger oude dag door te kunnen brengen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Is TS eigenlijk al eens aangeraden de eigen hoofdschakelaar om te zetten?

maartenbakker

Golden Member

@tin.soldier dat was een nette troll, ik moest hardop lachen :D

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Net even via de WebSDR (luister zelf) in Twente geluisterd, en vlak naast Caroline (648 kHz) zit inderdaad een enorm sterke brom (635.5 - 640 kHz). Dat TS daar last van heeft snap ik dan wel.

Het komt alleen niet bij z'n buren vandaan en ook niet uit z'n eigen huis. Waar wel? Geen idee, maar het probleem an sich bestaat dus wel.

Hubie

Special Member

Ik hoor daar geen brom op de AOR5000+ ALA Loop.
Op SDR Twente idd een vette brom.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Mjaa, maar dat is gewoon een lokale storing daar bij de SDR Twente in de buurt. Je ziet de frequentie ook af en toe verschuiven. Ook weleens de andere kant op.

Maar @TS zit 250 km van deze SDR vandaan. Zijn brom komt waarschijnlijk niét uit Twente, maar is locaal in Gent.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Dit topic is gesloten