Achteruitrijcamera auto (draadloos)

Ik heb deze draadloze achteruitrijcamera gekocht voor mijn auto: https://www.amazon.de/dp/B0797S63RL/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_dp…

Ik heb de camera nog niet aangesloten. Eerst wil ik controleren of de monitor het wel doet. Bij de monitor zit een kabel geleverd die in de sigarettenaansteker gaat.

Nu zou ik verwachten dat als ik de auto start er toch iets op het beeldscherm te zien zou zijn (een menu o.i.d.) maar het scherm blijft op zwart. Is dit normaal of is het scherm kapot?

ik vermoed dat die enkel gemaakt is om 1 ingang weer te geven, en zal geen eigen bootlogo of menu hebben om in te werken.

en waarom dat draadloos? die ene kabel die tussen display en camera komt is nu ook de moeite niet, en de camera wordt direct ook gevoed door die ene kabel.
nu moet je het display op een sigaretteplug steken, maar ook je camera achteraan moet een aparte voeding hebben

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Wat staat er in de handleiding?

Dat kump er noe van....
RAAF12

Golden Member

Op 9 oktober 2019 20:39:19 schreef fcapri:
nu moet je het display op een sigaretteplug steken, maar ook je camera achteraan moet een aparte voeding hebben

Die kan vanaf de draad achteruitrijlamp gevoed worden. Het hele systeem incl. zender en camera moet aan de 12V. Alleen de display aanzetten heeft geen zin.

Ja het is niet een van mijn meest intelligente aankopen geweest :)

Maar goed dat dit niet automatisch betekent dat het scherm kapot is. Ga ik nu eens kijken hoe e.e.a. op de achteruitrijlampen aan te sluiten.

P.S. De user manual zegt niets over of het scherm al iets zou moeten tonen. Maar ik vond wel deze film met dezelfde camera, en hier is er pas beeld nadat hij de auto in de achteruit zet: https://www.youtube.com/watch?v=c3YvqN31VSc

bprosman

Golden Member

Je krijgt pas beeld als er een video signaal aangeboden wordt. Soms ook als je een van de helderheids/contrast knopjes (indien aanwezig) gebruikt. Afgelopen jaren diverse van deze systeempjes ingebouwd maar ben geen fan van draadloze video, het hapert nogal eens. Met een trekveer heb je vrij snel een (dunne) coax over de hemel getrokken tot bij het kaartleeslampje (dan kun je eventueel verder).

en hier is er pas beeld nadat hij de auto in de achteruit zet: https://www.youtube.com/watch?v=c3YvqN31VSc

De camera zal wel voeding krijgen uit de achteruitrijverlichting en het schermpje laat pas iets zien bij aanwezigheid van een video signaal.

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 9 oktober 2019 21:55:04 (25%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

En nu maar hopen dat het geen ‘can-bus’ auto is of intelligente lampdrivers heeft. Dan kan je niet zomaar 12v aftakken.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
bprosman

Golden Member

Op 9 oktober 2019 22:58:52 schreef Paul Welther:
En nu maar hopen dat het geen ‘can-bus’ auto is of intelligente lampdrivers heeft. Dan kan je niet zomaar 12v aftakken.

Achteruitrijverlichting bij Toyota/Dodge/Mercedes(SLK) nog geen last van gehad

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Draadloos kan reuze leuk zijn: Als het even meezit heeft je voorganger een systeem op dezelfde frequentie en dan zie je jezelf ineens rijden. Heb het ook gehad dat ik in een bepaalde straat ineens in een slaapkamer keek :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 9 oktober 2019 20:36:56 schreef nick40:
Nu zou ik verwachten dat als ik de auto start er toch iets op het beeldscherm te zien zou zijn (een menu o.i.d.) maar het scherm blijft op zwart.

Ik ben ergens eind-jaren-tachtig op rondleiding bij "KLM-onderhoud" geweest. Toen zijn we in een A320 cockpit geweest en hebben ze gedemonstreerd dat de monitoren daar "slimmer dan gebruikelijk" waren. Als je de computer waar ie aanzit uitzet maar de monitor staat aan, dan laat ie duidelijk merken: "ik ben wakker".

Dit dus om te voorkomen dat de piloten gaan foutzoeken: "Kutmonitor is weer uitgevallen!" terwijl dat helemaal niet zo is en de computer is uitgevallen.

Tegenwoordig is het gewoon een kosten-issue. Een monitor heeft ongeveer "24 bits * <aantal pixels horizontaal>" aan storage nodig. Een heel scherm is ongeveer 1000x meer. Het chipje dat zoveel ruimte heeft is dan ook (niet 1000x, maar wel veel) duurder.

Dus als het niet nodig is, dan laten ze dat liever weg.

Het wordt anders als je bijvoorbeeld een PC Monitor hebt. Dan is het gebruikelijk dat je een signaal met 1280x720 als resolutie aanbiedt, terwijl het scherm 1920x1080 is. Dan moet je om de boel geschaald op het scherm te krijgen de hele scherminhoud kunnen opslaan. Dan zit dat dure geheugenchipje er toch al in, dus dan is het makkelijk (= kost niets extra) om ook een "hoi ik ben een samsung" en "ik zie nu geen signaal" te laten zien.

Bij zo'n achteruitrijcamera zit gewoon een camera die XxY aan resolutie levert en een schermpje wat precies die resolutie kan laten zien. Geen geheugen nodig.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/