Siemens condensdroger, pomp start direct bij aanzetten

Ik heb een probleem met mijn Siemens condensdroger IQ 300 (WT44E177NL/46).
De pomp van de condensdroger gaat direct pompen als ik de droger aan zet.
Ik heb de pompunit schoon en droog gemaakt.De pomp draait als ik er spanning op zet.
Ik krijg de indruk dat de "elektronische vlotter" een signaal geeft dat de bak vol water staat terwijl dat niet het geval is.
Heeft het zin om een nieuwe pompunit (pomp en vlotter) te kopen?
Kan ik de printplaat doormeten om te zien of daar de fout zit?

er zijn drogers die last hebben van stofophoping in de lekbak, waardoor de vlotter hapert, maar weet niet of deze dat ook heeft, dan moet je even wachten op andere co leden die daar vaker mee bezig zijn.

edit: zit de leiding vanuit de pomp niet gewoon verstopt? heb je al eens water in die bak gedaan en gezien of het water dan weggepompt wordt?

[Bericht gewijzigd door testman op maandag 7 oktober 2019 19:11:11 (28%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het gaat om een "gewone" condensdroger, de lekbak heb ik schoongemaakt.
Hopelijk heeft iemand een oplossing of tip.
Thx

Hoe heb je die lekbak schoongemaakt? Heb je het linker zijpaneel losgehaald en toen de pomp eruitgehaald en schoongemaakt? Als je dat niet hebt gedaan dan zou ik dat aanraden wel te doen.

Ja lekbak heb ik schoon gemaakt en pomp eruit gehaald rommel verwijder

Normaal moet dat genoeg zijn. Ik heb denk ik wel een stuk of 50 van die drogers schoongemaakt en toen was altijd het probleem opgelost.

Heb je ook de metalen contacten goed schoon en droog gemaakt? Daarnaast gaat stopt het pompen na een tijdje of gaat dat constant door? Sommige drogers beginnen meteen te pompen als het programma wordt gestart en dit stop na een paar minuten vanzelf.

Contacten zijn goed schoon en droog.
Pompen start direct en stopt na enkele minuten, de trommel gaat niet draaien, led van drogen blijft branden.
Contacten gaan niet stuk denk ik, daarom heeft het volgens mij geen zin om een nieuwe pompunit te kopen.
Printplaat van het bedieningspaneel gehaald, kan ik niets aan zien, doormeten kan ik niet.
Dacht misschien iets aan een relais te kunnen ontdekken/zien.
Weet ook niet of het pompje met een relais geschakeld wordt.
Kan misschien eens proberen schoon water in de lekbak te gooien en kijken wat er gebeurt als de bak leeggepompt is.
Iemand anders nog ideeën?

Top bedankt voor het schema.
Ga kijken of ik meer duidelijkheid kan krijgen

Ik vermoed een slechte voeding op printje. tweede optie is gecrashed geheugen van processor.