Aggregaat wil niet starten

Op 13 oktober 2019 15:40:00 schreef testman:
hmm, bij een reactor in BE moet je geen dingen gaan overbruggen, dat spul blijft maar net enigsinds veilig draaien als het is :)

wrs is de sensor stuk, of als ie al zo snel te weinig olie heeft zat er miss altijd al te weinig olie in. als ie op olie loopt merk je dat wel, gaat ie stevig van walmen.

Valt wel mee, Tesa smijt af en toe eens een doos van dat plakspul binnen. Het is hier nog net de USSR niet. ;)

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

nee, in de ussr draaien ze met een test de staven de verkeerde kant op draaien, als bijwerking was tsjernobyl mee bekend in de wereld..

met wat ducktape en polymax houden ze die centrales nog in leven, smijt niet te hard met deuren in die panden, voor je het weet komt de hele frut omlaag :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Ronald45

Golden Member

Als het een niveausensor betreft moet je er aan kunnen meten toch? Op z'n minst de gele draad ten opzichte van massa. Daar ben ik nou benieuwd naar.

Op 13 oktober 2019 16:58:07 schreef testman:
nee, in de ussr draaien ze met een test de reactorstaven ipv uit juist in, als bijwerking was tsjernobyl mee bekend in de wereld..

met wat ducktape en polymax houden ze die centrales nog in leven, smijt niet te hard met deuren in die panden, voor je het weet komt de hele frut omlaag :P

Ik dacht net dat ze er de grafietstaven uitgedraaid hadden, waardoor de reactie op hol ging. Had dat eens in een artikel gelezen. Kan verkeerd zijn natuurlijk. Is al even geleden.
Mvg
Bart

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Er waren meerdere fouten... Uit mijn hoofd:
- Normale koeling uitgeschakeld, noodkoeling zou in moeten schakelen tijdens het uitlopen van de oude koelpompen, thermische traagheid zou samen met de mechanische energie genoeg moeten zijn om problemen te voorkomen.
- De grafiet gemodereerde reactor probeerde men stil te leggen door de staven er in te steken, maar dit specifieke ontwerp geeft eerst nog een zeer korte maar extreem grote vermogenspiek bij het insteken voordat de reactor stil valt.
- Dat, tegelijk met de ontbrekende koeling, zorgde voor een stoomexplosie.

Maar een perfecte beschrijving staat op wikipedia.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Verwijderd mijn oplossing stond reeds vermeld.

[Bericht gewijzigd door Kirchroadscher op zondag 6 december 2020 18:41:32 (87%)

Op 6 december 2020 18:38:14 schreef Kirchroadscher:
Verwijderd mijn oplossing stond reeds vermeld.

Je was al meer dan een jaar te laat.....

Dat kump er noe van....