Dat is in elk geval bewijs dat ze ooit wel afsluitweerstanden plaatsten, niet dat ze dat altijd en overal doen.
Ik heb trouwens inderdaad bewijs dat ze dat nog steeds doen, maar niet overal/meteen/altijd... In dit geval op een aansluiting die al meer dan een jaar onbedoeld was afgesloten geweest. De oudere klant die dacht dat ze gewoon automatisch betaalde trok pas aan de bel toen het signaal opeens weg was. Toen bleek dus dat ze meer dan een jaar geleden een overstapverzoek gekregen hadden en haar hadden "afgesloten". Ik ken meer voorbeelden waar ze gewoon het basissignaal er voor onbepaalde tijd op laten staan.
Economisch gezien is dat allemaal logisch, als je in dit tijdperk van regelmatig overstappen, voor elke beëindiging onmiddelijk een monteur moet sturen, dan mag je de prijs wel meteen verhogen. De meeste mensen blieven ook wel internet en/of een extra TV-pakket, dus zwartkijken zal relatief weinig voorkomen (en als het voorkomt dan vaker van mensen die het niet eens doorhebben dan van mensen die het bewust doen).