PIC16F1826 met HD44780 en PicBasic

Op 14 oktober 2019 20:26:21 schreef Arco:
Hij zei dat ze natuurlijk niks verdienen aan zo'n zending, maar zolang het niet te vaak gebeurt vinden ze dat niet zo erg.

Ik heb ook de indruk dat ze bij Farnell denken dat ze niet "per pakket" voor het transport betalen. Ik denk dat Farnell een deal heeft met UPS: "Voor EUR xxxxxx leveren jullie al onze pakketjes voor een jaar". UPS doet dan gewoon vorig jaar YYYYYY pakketjes * ZZ per pakket dus wordt het volgend jaar totaal XXXXXX.

Maar zolang UPS dat niet te duidelijk laat doorschemeren naar Farnell blijft Farnell de klanten aansporen om veel verschillende bestellingen te doen. Ze ontmoedigen mij om dingen die ik niet direct nodig heb op te sparen zodat ze verzendkosten zouden sparen.

Het kan ook zijn dat Farnell een "per kilo" deal heeft met UPS. Dan betalen ze wel iets per pakketje, maar als je de verpakking verwaarloost scheelt het niets of ik nu 1 of 2 pakketjes laat komen. Natuurlijk is de verpakking NIET niets als ik 100 weerstandjes van 1.2 ct laat komen. De weerstanden wegen 5mg/stuk dus 500mg voor 100 stuks. Dan de paper tape waar ze inkomen, ik schat 4-10x meer dan de weerstanden, 2-5 gram. En dan een envelop van 20gram en een pakbon van 5 gram....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bavelt

Golden Member

Mikroprog is volgens mij alleen voor hun eigen programmer bedoeld. (ik gebruik altijd het losse Pickit programma)
Hun development boards hebben die programmer onboard, zodat je alleen maar een USB aansluiting hoeft te hebben...

Ik vermoedde al zoiets. Met de PICKit3 heb ik overigens ook alleen maar een USB kabeltje van het device naar de PC. Verder helemaal geen externe voeding, dat werkt heel mooi. 4,75 Volt.
Ik gebruik nu inderdaad de stand alone van Pickit, werkt op zich prima (wel even oppassen als je een compileer fout krijgt, dan moet ik soms terug naar PicKit om daar een 'rood scherm' weg te klikken en de autowrite opnieuw in te stellen.

@Arco, Welke 28-pinner zou jij dan naast de 1826/1827 adviseren?

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..
Bavelt

Golden Member

Ik heb ook de indruk dat ze bij Farnell denken dat ze niet "per pakket" voor het transport betalen.

Je verklaring klinkt heel plausibel. Zoiets zal het wel zijn, anders hadden ze zeker een andere policy gehanteerd.
Maar ik ben benieuwd hoe het zal gaan met mijn eerste bestelling.
Gisteren besteld, verwachte levertijd morgen.

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..
Bavelt

Golden Member

Even iets anders buiten het onderwerp om, (hoort hier misschien niet thuis, maar ala).

Ik krijg veel fijne reacties terug van o.a Arco, MGP, Lambiek, Rew, Piet de Knutselaar e.a.
Zonder die reacties en hulp was ik waarschijnlijk weer gaan volleyballen.

Ik zou het best heel leuk vinden om het gilde eens live te ontmoeten.

En dan onder het genot van -al dan niet Belgische- biertjes eens lekker te brainstormen en te grappen (of 'klappen') over 'foute processors', uitstekende programmeertalen, de "ToDO's, de 'not-dones', etc, etc.

gebeurt dat wel eens? Een vorm van 'hobby bijeenkomsten' of zoiets?
Ik zou dat best wel eens (mede) willen organiseren.

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..

Neem het mij niet kwalijk maar das niks voor mij, ik heb al genoeg sociale contacten, het houdt maar niet op.
En we zouden al een dag nodig hebben om elkaar te verstaan want ik woon in Zuid-West Vlaanderen en dat is zowat Iers voor een gemiddelde Nederlander ;)

LDmicro user.
Bavelt

Golden Member

Het was ook maar een spontaan idee... ;)

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..
Bavelt

Golden Member

Kent MikroBasic eigenlijk 2-dimensionale tabellen (arrays)?

Ik heb het nu opgelost door 2 arrays te definiëren, die dan door dezelfde index worden doorlopen.

Maar het zou fraaier zijn als je iets in de geest van Veld-waarde[i,j] kon doen.

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bavelt

Golden Member

Bericht verwijderd, niet meer opportuun

[Bericht gewijzigd door Bavelt op zondag 2 februari 2020 22:32:28 (89%)

Fouten zijn het bewijs dat je het probeert..