Schakelaar + Voltmeter

Hii ik heb een tuimelschakelaar gekocht en de vraag hoe sluit ik die in God naam aan , want via me sigaretten aansteker krijg ik kreeg spanning , ik wil graag led verlichting bij me voeten in de auto aansluiten op een tuimelschakelaar maar ja doet het niet , wie zou mij ermee kunnen helpen

Ik had al gelezen op de accu zelf maar dat vertrouw ik niet of moet ik dat wel doen

En als we toch bezig , heb ook een digitale voltmeter hoe dat in elkaar zit

groetjes Mitchell

Welkom op CO.

Van een bestaande LED verlichting of zelfbouw?
Een bestaande LED strip kun je gewoon de schakelaar tussen 1 van de draden maken.

E: De voltmeter is voor de accuspanning neem ik aan?

Misschien handig als je erbij zet welke meter en welke LED strip. Dit is gissen...

Het gaat om , een led strip bij de voeten en onder de stoelen , het is een snoertje wat normaal in je sigaretten aan steker gaat maar ik zou het graag met een schakelaar willen maken dat ik daar geen last van heb en , het is een digitale voltmeter

! draad afknippen en daar die schakelaar tussen zetten.

dus van de sigaretteplug vertrekken 2 draden, de + en de massa.
1 ervan knip je door, je gaat dan van sigaretteplug naar schakelaar, en van de 2de aansluiting schakelaar naar de verlichtingm en dan van de verlichting naar de andere draad op je sigaretteplug

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dat is het hem juist , alles geprobeerd maar sigaretten aansteker wilt het niet , misschien een andere draad of ik weet het niet , er lopen 3 draden , een zwarte en rode en een kleine grijze , maar me + haal ik van die rode en en me - van die zwarte maar geeft geen spanning

Hierbij een zeer eenvoudige voorstelling van de schakeling.
Draadjes van de sigarettenaansteker aansluiten aan de voltmeter (steeds controle van de spanning)en vandaar één draad via de schakelaar naar de led lampjes.De andere draad van de voltmeter naar de leds

opgelet: polariteit ( de + en - ) respecteren.
gr.

Want ik wil dat stukje met de inplug in die sigaretten aansteker niet , gwn de sigaretten aansteker leeg en een aparte schakelaar voor de ledjes , maar heb alles al geprobeerd en durf t niet aan de accu misschien dat ie te veel spanning geeft

Heb je wel spanning op je sigaretten aansteker? Controleer de zekering even.

De spanning op je accu en sigarettenaansteker is hetzelfde. Alleen de sigarettenaansteker is gezekerd. Als je je led strippen rechtstreeks op de accu wilt doen, dat kan wel, maar dan zou ik er een zekering tussen zetten.

Verder is je voltmeter aansluiten niet moeilijk:

een zwarte en rode en een kleine grijze

Rood +, zwart - en grijze zal wel verlichting van je sigarettenaansteker zijn.

[Bericht gewijzigd door R-Tronic op woensdag 16 oktober 2019 10:18:59 (16%)

Op 16 oktober 2019 10:08:50 schreef Mitchell023:
Want ik wil dat stukje met de inplug in die sigaretten aansteker niet , gwn de sigaretten aansteker leeg en een aparte schakelaar voor de ledjes , maar heb alles al geprobeerd en durf t niet aan de accu misschien dat ie te veel spanning geeft

Wanneer jouw LED strip op een sigarettenaansteker aangesloten kan worden dan is deze wat spanning betreft ook geschikt om rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Is gewoon een 12 V systeem. Wel een zekering er tussen plaatsen. Maar je kunt het geheel beter achter het contactslot zetten, dan gaan de LED's ingeval je de auto parkeert en vergeten bent om de tuimelschakelaar te openen, alsnog uit.

Zeker een zekering aan het begin van de bedrading opnemen! Je weet nu al niet hoe iets werkt. Een accu, mag dan wel een lage spanning afgeven, de stroom die hij levert kan honderden ampères zijn. Bij een sluiting is het risico op brand enorm groot. Zeker als je iets rechtstreeks op de accu aansluit, moet dicht bij de accu in de draad van + een zekering zitten.
De sigarenaansteker, of zo je wil de accesoiresteker, is afgezekerd met 8 tot 15 ampere. Genoeg om een ledschakeling met dunne bedrading, volledig uit te laten branden bij een foutieve aansluiting.
Het zal de eerste auto niet zijn die door knutselwerk in brand vliegt.
Ik wil niemand bang maken, het is gewoon de keiharde realiteit.

Tidak Ada

Golden Member

Heb je het contact aangezet?
Veel sigarettenaanstekers werken allen als het contact aanstaat. Dit in verband met het onbedoeld leegtrekken van de accu door een belasting.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dan ga je moeten op zoek gaan in het instructieboekje van de auto op welke zekering de sigarenaansteker is aangesloten en vanaf daar beginnen zoeken. ( meten )

Na dat is het gekke , als ik zo’n usb oplader erin doe doet hij het gewoon , maar als ik van het draad probeer af te tappen helemaal niks

Op 16 oktober 2019 12:41:27 schreef zumo:
Dan ga je moeten op zoek gaan in het instructieboekje van de auto op welke zekering de sigarenaansteker is aangesloten en vanaf daar beginnen zoeken. ( meten )

TS had al aangegeven liever geen gebruik te willen maken van de sigarettenaansteker....

Op 16 oktober 2019 12:49:44 schreef Mitchell023:
Na dat is het gekke , als ik zo’n usb oplader erin doe doet hij het gewoon , maar als ik van het draad probeer af te tappen helemaal niks

Dan is of je LED kapot, of verkeerd aangesloten of je hebt geen goede massa aansluiting voor de LED. Wat je wel hebt is een meter. Wat let je om te gaan meten?

Als je van de draad aftapt is dat niet vanaf de USB uitgang hoop ik. Welke draad is dat dan? Aan de achterrzijde van het sigaretten-stopcontact?

Je hebt de LED-strip in originele toestand teruggebracht en dan brand hij niet wanneer je de sigaretten-stekker van de LED-stripje in het sigaretten stopcontact stopt? Dan is er iets mis met de stekker (al dan niet in combinatie met het stopcontact, soms werken die twee gewoon niet goed samen). Of met de bedrading tussen stekker en LED-strip (bv. toch nog ergens een zekering in de stekker).

Op 16 oktober 2019 13:05:09 schreef r-p:
Als je van de draad aftapt is dat niet vanaf de USB uitgang hoop ik. Welke draad is dat dan? Aan de achterrzijde van het sigaretten-stopcontact?

Je hebt de LED-strip in originele toestand teruggebracht en dan brand hij niet wanneer je de sigaretten-stekker van de LED-stripje in het sigaretten stopcontact stopt? Dan is er iets mis met de stekker (al dan niet in combinatie met het stopcontact, soms werken die twee gewoon niet goed samen). Of met de bedrading tussen stekker en LED-strip (bv. toch nog ergens een zekering in de stekker).

Nou als ik als de achter kant heb , zit er een zwarte rode en grijze , nou ik neem aan dat rood + nou heb ik gedaan , en zwart - ook aan verbonden , maar geeft helemaal niks kwa spanning , maar ik als de aansteker er in doe of zo’n oplader stekker doet hij het wel dus krijg wel spanning aan de voorkant maar de draad naar de schakelaar geeft niks , nou ik had ik zonder schakelaar geprobeerd gaan de ledjes ook niet aan

Waar zitten de zwarte, grijze en rode draad? Aan de voltmeter of aan de achterkant van het sigaretten-stopcontact?

Heb je links naar waar je de voltmeter en de LED-strip gekocht hebt? Dus welke het precies zijn?

Heb je een foto of artikelnummer van je LEDstrip en voltmeter.

Probeer ook even een schets te maken hoe je alles aangesloten wil hebben, dat maakt het makkelijker om met je mee te denken en je te helpen.

Nou ja , aliexpres zegt genoeg en volt meter heb ik eerder in de discussie gezet en , zijn van die ledjes die je bij je voeten doet en onder je stoelen , zit een rode en zwarte draad aan aan beide , 2 om 2 dus

Mitchell,

Als de grijze draad aan je LED strip zit is dit vermoedelijk een signaal draad.

de LEDstrips op de foto maken gebruik van een controller die je via afstandbediening moet inschakelen en kleuren instellen, deze kan je dus niet los aansluiten.

VWB de voltmeter, hiervoor is het handig om te weten wat de aansluitingen aan de achterkant zijn.