Danita 3000AM zendt en ontvangt niet meer.

Op 19 oktober 2019 19:35:38 schreef electron920:
Ha knoppenknoeier,

Duidelijk de reden dat om de functies vroeg is de volgende, de microcontroller gaat buiten de schakelaar om er staat dus (mits spanning op het apparaat) ten alle tijden spanning op de MC.
Verder wordt het apparaat door middel van een stabilisatie circuit gevoed.

Mijn vervolg vraag zou dus geweest zijn alles werkt qua bediening (ga ik even van uit) dan ga je verder met de voeding maar daar ben je al bij beland :D
Je kunt over de elco C252 even meten of hier spanning over staat dat is massa en een an de poten kan niet missen.

Groet,
Henk.

Ik heb beiden vervangen en hij doet het weer :D

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..

Ha knoppenknoeier,

Netjes voor elkaar :7 volgende project.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Op 19 oktober 2019 19:47:39 schreef electron920:
Ha knoppenknoeier,

Netjes voor elkaar :7 volgende project.

Groet,
Henk.

Ik heb nog een lincoln liggen die niet zendt en een danita 640 die geen vermogen geeft, dat komt allemaal wel goed, dat zijn recht voor z'n raap dingen.

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..

AI te voeg gejuigd...
hij ontvangt nu wel maar zendt ineens niet meer, behalve op kanaal 9 en dan hoor ik hem in mijn controle bak, vermogen komt er niet af.

<EDIT> ik heb de andere klanalen al weer dat was een kwestie van bij stellen maar nog steeds geen vermogen

GRRR

Dit is het stukje waar het mis is gegaan met die c252 en die c255 wat zou ik nog meer kunnen proberen ?

[Bericht gewijzigd door knoppenknoeier op zaterdag 19 oktober 2019 22:16:29 (16%)

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..

dubbel bericht

[Bericht gewijzigd door knoppenknoeier op zaterdag 19 oktober 2019 22:15:14 (97%)

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..

Ha knoppenknoeier,

Dat is jammer aan de andere kant zal dat ook wel lukken :)
Wat heb je bijgesteld dat de andere kanalen het weer doen :?
De MC heeft een controle lijntje voor de power_low ik kijk morgen even mee.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Op 19 oktober 2019 15:31:52 schreef knoppenknoeier:
[...] Om even te beginnen ik zet hier pas een vraag neer als ik op een dood spoor zit..
Ik heb inmiddels een schema maar ook zonder kan ik de eindtrap wel vinden en opmeten en dit is het eerste wat ik doe, de eind trap krijgt geen aansturing, bovendien heeft ie ook geen ontvangst
[...]
Ik ben geen beginneling als je dat bedoelt..
[...]
Ik ben geen beginneling als je dat bedoelt..
[...]
dat was ook mijn conclusie al "Zou er iets mis zijn met de PLL?", ik vraag me af heb jij mijn hele vraag wel gelezen ?

[...]
precies
[...]
Mijn 27MC verleden begon in 1978 en ik heb sinds 1994 een zendamateur licentie ik weet wel het een en ander maar dit apparaat is van een nieuwere generatie dan ik gewend ben.
[...]
Ik heb al deze dingen al lang gedaan en het ontgaat me een beetje waar sexitische opmerkingen mijn probleem iets tengoed komen?

Ik kan toch ook niet alles weten over wie je bent of wat je doet , jij trouwens omgekeerd ook niet.

Als de stuurtrap naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken dan krijgt de eindtrap ook geen eten van de stuurtrap , heb je dat ook gemeten ?

Op 19 oktober 2019 23:17:11 schreef Herman - Belgie:
[...]

Ik kan toch ook niet alles weten over wie je bent of wat je doet , jij trouwens omgekeerd ook niet.

Ik weet al dat jij antwoordt op grond van de titel.
ALs je even verder had gekeken,had je kunnen lezen dat met uitzondering van het display NIKS het deed niet zenden niet ontvangen geen (ontvangst) ruis. ik heb je dat uitgelegd maar weer kom je met:

Als de stuurtrap naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken dan krijgt de eindtrap ook geen eten van de stuurtrap , heb je dat ook gemeten ?

Ik probeer de symptomen zo duidelijk mogelijk weer te geven als jij daar alleen een eind trap uit haalt wat moet ik daar dan mee?

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..

Op 19 oktober 2019 22:26:10 schreef electron920:
Ha knoppenknoeier,

Dat is jammer aan de andere kant zal dat ook wel lukken :)
Wat heb je bijgesteld dat de andere kanalen het weer doen :?

Ik dacht dat ik iets had gedaan maar dat was dus toeval, dat was dus niks.
Deze bak leidt een eigen leven.
Ik zit op de goede weg met die condensatoren in dat gedeelte, die dingen hebben alles te maken met het omschakelen van ontvangen naar zenden.
Maar er is meer aan de hand, als ik het bakje aanzet, doet ie het even maar daarna begint het vermogen de fluktueren en zakt uiteindelijk helemaal in, de ontvangst blijft nu wel goed, en dat is de kant waar die C255 zit
De C252 heeft te maken met zenden en is dus het probleem.
Die twee zijn beiden 100µF maar C252 is 25volt tegen die C252 16 volt.
Die 100µF 25volt heb ik niet dus heb ik wat moeten improviseren met een trosje van drie van 32µf 50volt
Dat werkt dus maar is niet stabiel en zakt in. misschien is dat voltage te hoog?
In elk geval lijkt me dat ik op de goede weg zit.
Een vriend van me kijkt of hij eentje van de juiste waarde heeft en totdat ik een goede heb moet ik even wachten.

Maar dan: waarom zijn die twee elcootjes stuk gegaan?
Is die Q252 wel fris? (daar heb ik zo geen vervanger voor)
Het moet toch een oorzaak hebben.
Ik zie dit ook als een leer project, het is niet een hals zaak maar zou wel leuk zijn als ik dit ding weer stabiel kon krijgen

De MC heeft een controle lijntje voor de power_low ik kijk morgen even mee.

Groet,
Henk.

Grrzz Dirk

zelfs al heb je het gedaan, geven ze je nog de schuld..

Meet die zener (8,2V) wel goed? Ik zou toch de 'omgeving' Q251, 252, 253 checken op koude lassen. Eventueel een beetje drukken met een niet-geleidend stokje o.i.d. Die transistoren zijn niets speciaals: allemaal kleinsignaal exemplaren.

De C252 heeft te maken met zenden en is dus het probleem.
Die twee zijn beiden 100µF maar C252 is 25volt tegen die C252 16 volt.
Die 100µF 25volt heb ik niet dus heb ik wat moeten improviseren met een trosje van drie van 32µf 50volt
Dat werkt dus maar is niet stabiel en zakt in. misschien is dat voltage te hoog?

Dit leest wel vaag. Wat precies zakt er eigenlijk in?