Arduino nano naar PS2 controller en oled I2c

goedendag allemaal.

ik heb een interesante uitdaging, en wou graag jullie input hebben.

ik ga voor een project een PS2 controller gebruiken om iets aan te sturen.
dit heb ik al uitgezocht en een interesant linkje voor gevonden:
http://www.techmonkeybusiness.com/using-a-playstation-2-controller-wit…

met library en al, dus dat is mooi
echter, nu komt de uitdaging:
ik wil een klein display in de controller hebben.
nu heb ik een heel mooi klein oled schermpje gekocht met 5V GND SDC en SDA, mooi weinig pinnetjes, makkelijke aan te sturen via I2C.
helaas is de kabel van de controller vol, met uitzondering van de rumble (die gebruik ik niet).
de rumble draad zal ik echter moeten gaan gebruiken om de 5v bij de oled te krijgen (de controller is 3.3v)

nu zat ik te denken, die controller word gepolled, met andere woorden, er loopt niet continue data over die lijnen.

zou het mogelijk zijn om voor de SDC (clock) de zelfde pin te gebruiken als de clock van de controller, en als SDA de data uitgang van de controller?

de meeste 5v data verbindingen vinden het niet heel erg om 3.3v ipv 5v op de data te krijgen lijkt me.
enigste wat een probleem kan geven is als de display 5v uit gaat sturen wat dan op de uitgang van de controller komt te staan, maar weet niet of dit echt erg is.

het enigste wat ik kan bedenken is dat de display af en toe wat vreemd kan gaan doen omdat hij vreemde data binnen krijgt.

The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)

waarom niet het draadje van de 3,3V voorzien van 5V in de controller een 3,3V regelaar en daar de controller verder mee voeden.

Dan heb je al 1 draad over, die van de rumble, nu het laatste draadje nog.
Misschien zijn er wel displays die je met one wire kan aansturen.

/edit

Als ik het zo bekijk dan wordt de acknowledge ook niet gebruikt, dit zou je 2de draad kunnen zijn.

Acknowledge SDC, rumble SDA en daarmee heb je een volledige I2C verbinding.

[Bericht gewijzigd door arnold geurtse op maandag 21 oktober 2019 12:54:01 (26%)

Oh! Das een heel slim idee! Dan heb ik alleen nog maar de clock die ik ergens door heen moet pushen!

Dan heb ik ook niet de kans dat ik 5v op mijn data lijn heb aangezien die separaat is

[Bericht gewijzigd door tomtenberge op maandag 21 oktober 2019 12:52:47 (31%)

The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)

Als ik het zo bekijk dan wordt de acknowledge ook niet gebruikt, dit zou je 2de draad kunnen zijn.

Acknowledge SDC, rumble SDA en daarmee heb je een volledige I2C verbinding.

ik had mijn bericht al geedit, maar voor de duidelijkheid, hier de oplossing volgens mij.

In het schema zijn de 2 pinnen ook vrij.

[Bericht gewijzigd door arnold geurtse op maandag 21 oktober 2019 12:55:38 (21%)

Interesant! Moet ik vanavond maar eens even mee spelen!

The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)

werkt het scherm niet ook op 3,3V, misschien zit er wel een spanningsregelaar op die je er af kunt halen.

Meeste schermen werken volgens mij op 3,3V misschien ook de moeite waard om te onderzoeken.

Bedankt voor alle aanwijzigingen, ik ga er vanavond mee spelen!
Te beginnen met kijken offie werkt met 3.3v

The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)

Ik heb besloten het heel iets anders te doen :p

Tien ik het ding los draaide zag ik wat potentie, en heb besloten om alles in de controller te bouwen
https://www.instagram.com/p/B349_TYguTz/?igshid=s97jzljpanun

[Bericht gewijzigd door tomtenberge op dinsdag 22 oktober 2019 07:27:32 (16%)

The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)

Prima oplossing zo, voeding vanuit de interne accu ?

Naast de print van de antenne, zie je nog een groen printplaatje zitten, dat is een klein printplaatje uit een powerbank waar de uitgangs usb is afgesoldeerd, hier haal ik de voeding af (5v) en word vervolgens door de arduino omgezet naar 3.3v. Ik heb helaas de controller nog niet kunnen testen omdat ik eerst wat moet verzinnen voor de usb van de arduino lol. Wss ff een microusb ergens uit rossen en die in het handvat bouwen of zo

The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)
The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)
Arco

Special Member

Had je haast? (lijkt wel of de ratten dat gat erin gevreten hebben... ;) )
Een beetje meer aandacht en het had er ook nog fatsoenlijk uigezien...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Had je haast? (lijkt wel of de ratten dat gat erin gevreten hebben... ;) )

Ik vind het wel leuk gedaan. Had misschien netter gekund maar een gat vijlen in een overvol doosje kan best lastig zijn. Niet alles kan perfect.

Als je het wel met een kabel had gedaan had je klok misschien op de voedingslijn kunnen zetten. We zaak om de fase van het kloksignaal goed te houden.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op maandag 11 november 2019 13:28:02 (25%)

Om eerlijk te zijn, als de kabel er nog aan had gezeten, had het display daar niet kunnen zitten lol. Daar zat de trekontlasting van de kabel

The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)