Bose Lifestyle of 321 set

beste mensen, Voor degene die een probleem hebben met een AV 28 mediacenter of gelijkwaardig, een 321 systeem en dan met name het probleem van de CD lade die niet meer open wil, heb ik een oplossing gevonden. het gaat natuurlijk om apparaten waar de firma Bose geen service meer op geeft.
Mail mij en ik geef een zeer bruikbare tip.

van die reeks het display wat nog amper leesbaar is, weet je de oplossing ook al dan :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Testman, Ik zit net op dit forum omdat het mij wel goed leek om deze bevinding te delen met mede hobbyisten en vakgenoten. De display van het apparaat wat ik onderhanden heb gehad is nog uitstekend na 16 jaar. Het lade probleem was al een poosje aanwezig maar bij nader onderzoek ontdekte ik dat er een minuscuul scheurtje zat in het tandwieltje wat zich bevind op het lade aandrijf motorasje. Wat gezocht naar vervangende tandwieltjes maar uiteindelijk gevonden in een setje wat geleverd wordt door " sinuss.nl "
onder de naam: AM41 CAM TIMER MINUTES GEAR KIT TEMPATRON
Kosten met verzending € 14,62 Er zitten een stuk of drie in die voldoen. Je moet ze op de kop monteren op het asje met eventueel eerst een fiber ringetje er onder voor het wegzakken op het andere tandwiel. Vastzetten met een drup secondelijm en het werkt weer.

T gaat richting verkapte reclame, maar is t nog nét niet.
Beetje een vaag topic als eerste berichten op het forum.

Op internet zat berichten te vinden vanaf +/- 2008 over hetzelfde probleem.

Anoniem

Tiempie zou zijn gouden tip ook kunnen gewoon posten, dan is dat gedoe met emailen van de baan.
Maar timpie is er waarschijnlijk op uit om te spoofen of te phishen.
Dit topic negeren of sluiten.

Grotedikken ? zo de waard is ! en Semtexx Schaamrood man ! Ik ben nergens op uit en heb de moeite genomen om bevindingen te ventileren. een beetje vertrouwen in de medemens is wel op zijn plaats. ik heb ruim 20 jaar eigen zaak gehad in bruin en witgoed. Ben al van af 1970 tot 2013 werkzaam geweest in de reparatie van Ktv audio en video apparatuur. Waar praten jullie eigenlijk over ?

Tiempie, als niemand hier de oplossingen zou posten was het snel gedaan met het forum denk ik.

Je startpost riekt gewoon naar spam omdat je gemaild wilde worden, hoewel ik het wel een heel specifieke methode vind.

maartenbakker

Golden Member

Dankje voor het delen van de oplossing en welkom op het forum!

De vraag om hiervoor buiten het forum om te mailen is een beginnersfoutje dat je meteen goedgemaakt hebt door de oplossing te plaatsen om te laten zien dat je graag serieus aan het forum deelneemt, dat lijkt me de simpelste oplossing :) Niks mis mee, ik denk als ik terug ga zoeken op usenet ik vast wel wat ongemakkelijke beginnersposts van mezelf terugvind. En Grotedikken had kennelijk even gemist dat je de oplossing al geplaatst had toen hij reageerde.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 20 oktober 2019 04:08:40 (55%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Pfffft, ik dacht al waar ben ik in vredesnaam aan begonnen. probeer je te goedertrouw je bevindingen te posten en inderdaad Maartenbakker, een beginnersfout op dit forum. Ik had even niet door hoe het hier gaat. ik dacht dan bij het meer contact van persoon naar persoon om dan wat uitgebreidere informatie te kunnen delen. Maar mocht er wat zijn dan deel ik in het vervolg gewoon op dit forum. Ook ik weet natuurlijk niet alles maar voor wat oudere technieken voor mensen die b.v. restauraties doen, kan ik misschien inderdaad wat voor betekenen. Ik heb eigenlijk veel in het vak meegemaakt. Ben nog op stap geweest met buizen koffers in mijn begin periode. Als het even kan, wil ik liever geen reactie op dit schrijven hebben. Je blijft dan aan de gang en dat komt naar mijn idee dit forum niet ten goede.

Op 20 oktober 2019 11:38:58 schreef Tiempie:
..ik dacht dan bij het meer contact van persoon naar persoon om dan wat uitgebreidere informatie te kunnen delen.

Dat kan zo zijn, maar dan wordt het een contactadvertentie en geen post op een forum. Het idee van een forum is juist dat je informatie met elkaar deelt zodat we er met z'n allen wijzer van worden. Dat is op alle fora zo.
En, dat mensen wat achterdochtig zijn is ook niet gek, zoals ook jij kunt weten is het internet nou eenmaal een open riool waar hele mooie dingen voorbij drijven, maar ook heel veel shit :-) Dus je moet voorzichtig zijn.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Hallo Flipflop Ik ben het met je eens hoor ! Hier laten we het dan maar bij.

Anoniem

Op 19 oktober 2019 22:39:24 schreef Tiempie:
Grotedikken ? zo de waard is ! en Semtexx Schaamrood man ! Ik ben nergens op uit en heb de moeite genomen om bevindingen te ventileren. een beetje vertrouwen in de medemens is wel op zijn plaats. ik heb ruim 20 jaar eigen zaak gehad in bruin en witgoed. Ben al van af 1970 tot 2013 werkzaam geweest in de reparatie van Ktv audio en video apparatuur. Waar praten jullie eigenlijk over ?

Sorry als je het goed meende hoor Tiempie.
Maar tegenwoordig is enige voorzichtigheid wel op zn plaats.

Zeg nu zelf: iemand die uit het niets opduikt met een nick die past bij een 13 jarige en zegt hee, als je je e-mail adres geeft, dan stuur ik je een goeie tip is op zn minst verdacht. Het is een gekende truc voor onheuse praktijken.

En ik ben nog niet helemaal overtuigd.
Uiteraard dat je die tip gauw even post als je haring niet meteen braadt. En het heeft toch wat weg van een advertentie.
Ik ben niet de enige die wantrouwig was.

Iemand die naar eigen zeggen 43 jaar in de reparaties gezeten heeft, heeft vast vele honderden interessante tips te delen.

Het is dan ook raar om plots een dringende behoefte te voelen om een heel specifieke ervaring te delen en daarbij het e-mailadres van de leden op te vragen.

Als je werkelijk de intentie hebt je ervaring belangeloos te delen, dan ben je natuurlijk meer dan van harte welkom en wordt er halsreikend uitgekeken naar de vele tips, truken en ervaringen die je met andere techneuten wil delen.
Ik ben benieuwd.

Grotedikken, en andere forum lezers,

Ik meen het zeker goed en ben tegoedertrouw. ik snap ook wel dat je voorzichtig moet zijn en ben dat zelf ook uitermate. Ik ben na veel wikken en wegen gestart op dit forum omdat hier inderdaad geen onzin en grof taalgebruik gebezigd wordt. Jarenlang eigenlijk ook te weinig tijd daarvoor gehad. Ik weet het, we hebben allemaal even veel tijd maar het is maar net hoe je het gebruikt. Ik ben in het Radio TV vak gekomen na mijn diensttijd in 1970. Dat is al weer een tijdje geleden toch ? Bij diverse zaken gewerkt waaronder Eringa in Groningen. Na Eringa ben ik zelfstandig geworden en heb een zaak gehad in Drenthe gedurende bijna 20 jaar tot 2013. Daarna gepensioneerd. ik wil niet teveel in detail treden maar ook heb een aantal jaren als beoordeellaar bij het VEV dienst gedaan en aan examen voorbereiding ( Technicus ) gedaan bij hun in Nijkerk, toen dat nog volledig draaide in de 90er jaren. Een groot aantal techneuten die daar in die jaren examen hebben gedaan zijn in aanraking geweest met een deel van door mij gegenereerde vraagstukken. zo in het kort een beetje mijn levensloop. Ik hoop hier mee te bereiken dat ik in de toekomst op zijn minst serieus wordt genomen op dit forum en mocht het moment daar zijn dan zal ik zeker niet afwachten om mijn advies en commentaar te geven Vriendelijke groet, Tiempie

maartenbakker

Golden Member

Ik denk met jouw ervaring dat als je een beetje de nukken van de verschillende gebruikers en de gebruiken op het forum kent je er een prima groep van "lotgenoten" uit het vak in kunt vinden :) Ik ben zelf niet uit de tijd van de buizenkoffers maar vind dat wel interessant (verzamel ook ouder spul) en er lopen er hier nog wel meer rond.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Het spijt me MB, maar dat zijn geen 'nukken' van forumgebruikers die jij zonodig moet rechtpraten.
Je lijkt ondanks je indrukwekkende staat van dienst soms wel erg naief.

Als een onbekende newbee plots opduikt met de vraag: zijn je kachelruitjes zwart ? geef me dan je e-mail en ik geef je een interessante tip, dan weet je het wel hé?
En als ie na een opmerking plots toch de tip post met een verwijzing: Hier kun je de kachelruitenpoets bestellen voor slechts 16Eu99 per potje kun je moeilijk nog ontkennen dat er minstens een commerciële motivatie achter verborgen zit.

Dingen beweren of in twijfel trekken is eigen aan een discussie forum.

Tis nu aan tiempie, om dit te weerleggen en dat kan hij best doen door regelmatig interessante tips te posten , liefst zonder verwijzing naar verkooppunten.

Een bekend Waals politicus met een opvallende onderlip heeft als stopzin: "eh bien, we zullen zien."

maartenbakker

Golden Member

Op 21 oktober 2019 12:46:18 schreef grotedikken:
Het spijt me MB, maar dat zijn geen 'nukken' van forumgebruikers die jij zonodig moet rechtpraten.
Je lijkt ondanks je indrukwekkende staat van dienst soms wel erg naief.

Je voelt je aangesproken? Dat mag, maar ik probeer helemaal niets recht te praten. Hooguit doe jij dat nu om te verbergen dat je de tweede post nog niet had gelezen of in je gedachtengang had meegenomen ;)

Als Belg ken je de Nederlandse shop Sinuss.nl misschien niet, maar die heeft een veel gehaaidere spamtactiek dan een willekeurige oud-reparateur ergens op een forum een tandwielsetje te laten aanprijzen. Zij hebben 'bestel bij Farnell' als dienstverlening uit de lucht laten halen en gekaapt.

Een ieder reageert zoals hij is, ik ook. Dat snappen en je ernaar schikken is niet naief.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Anoniem

Ik had idd al een antwoord getypd maar pas later verzonden. Maar die 2e post bevestigt alleen maar het vermoeden dat het om een ongewenste commerciële actie gaat.
Maar goed, van mij krijgt Tiepie zoals gezegd het voordeel van de twijfel en krijgt hij alle kans om te laten zien dat hij een technicus op rust is en heel wat interessante info te delen heeft en niet een commercieel mannetje is dat wat bijverdient als klantenwerver voor Sinuss.nl.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op maandag 21 oktober 2019 13:03:23 (42%)

Ronald45

Golden Member

Op 21 oktober 2019 12:53:18 schreef grotedikken:.. en niet een commercieel mannetje is dat wat bijverdient als klantenwerver voor Sinuss.nl.

Man man wat een opmerking weer.

Ik heb altijd mijn mond gehouden, maar ik erger me al heel lang kapot aan jouw "bijdragen". Ze zijn chagrijnig, arrogant en irritant. En uit de tijd ook.

Als je denkt dat Tiempie hier verkeerde bedoelingen heeft ben je op z'n minst bevooroordeeld en wellicht paranoïde.

En dat moest ik even kwijt.

Anoniem

En waar ik me aan erger is de steeds toenemende tolerantie tegen allerlei uitwassen en dat je mening vanuit die zogenaamde sfeer van correctdenkendheid niet meer mag gezegd worden. Ook niet als er duidelijke argumenten voor zijn en het er vingerdik opligt. Maar goed, ik hou het voor bekeken hoor.

Shiptronic

Overleden

@Tiepie , welkom op het forum !!

Je zal snel leren dat grotedikken (vaak afgekort als gd) nogal narrig is, onze "brompot" :) gewoon negeren, en verder genieten van het forum.

En hartelijk dank voor de bijdrage, misschien wat onhandig gebracht, maar de kracht van het forum is dat je juist hier de oplossing kan vinden, als die in een mailbox beland heeft de rest van het forum er niets aan. Maar dat was inmiddels wel duidelijk.

Veel plezier!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Beste mensen en in het bijzonder G.D. Bedankt voor het welkom heten en het is goed om alert te zijn dat geloof ik best. Wat Sinuss aangaat, Ik had tot voor kort daar ook niet van gehoord. Je moet wel firma en artikel omschrijving geven want anders heb je ook niets aan een tip, toch !
In ieder geval horen jullie mij wel weer als er wat te melden valt.
gr.

Ronald45

Golden Member

En bij deze mijn excuses aan GD.
Hoewel het wel is hoe ik erover denk, had ik dat niet openbaar hoeven te ventileren. Ik schoot uit mijn slof, ben er niet trots op. Leven en laten leven.

O ja nog even dit. Shiptronic bedankt voor het welkom heten. ik heb alles nog eens even nagelezen maar mijn tweede post was al direct na mijn eerste. Dus niet een reactie op een schrijven van iemand. Bij deze even rechtgezet.
Nu maar weer naar de gewone gang van zaken. Ik had een oude bandrecorder onder handen van Grundig. de TK 146 Het ding wilde niet meer opnemen. Ik vond ergens op de site een schema waar ik wat aan had. Het is niet erg interessant denk want de meeste onder ons weten wel waar ze dan naar moeten kijken. ik zelf heb documentatie gehad vanaf +/- de jaren 55 tot 2006 ongeveer. dus ook oude radio's enz.
Ik had ook een groot deel overgenomen toen ik het bedrijf startte. Van o.m. Sony, Philips, het complete pakket. Alles is geruimd en een deel naar een hobbyist gegaan die hobby had/heeft in het digitaliseren van alle voorkomende apparaten schema's Het is al weer een tijdje geleden maar misschien kan ik zijn gegevens nog wel weer achterhalen. We kunnen er soms om verlegen zitten toch! en misschien is het wel bekend bij jullie.

Hubie

Special Member

Op 21 oktober 2019 19:44:25 schreef grotedikken:
En waar ik me aan erger is de steeds toenemende tolerantie tegen allerlei uitwassen en dat je mening vanuit die zogenaamde sfeer van correctdenkendheid niet meer mag gezegd worden. Ook niet als er duidelijke argumenten voor zijn en het er vingerdik opligt. Maar goed, ik hou het voor bekeken hoor.

Kom op ouweBromBeerBelg,Dit is toch geen manier om een nieuw CO lid te verwelkomen?

En waar ik me aan erger is de steeds toenemende tolerantie tegen allerlei uitwassen

Dan moet je even op andere fora kijken,echt een riool!

Wat dat betreft gaat het hier op CO er zeer beschaafd aan toe.
En dat moeten we zo houden.