Samsung UE40D6320 gaat na aanzetten aan en uit zonder beeld

Samsung UE40D6320 gaat na aanzetten aan en uit zonder beeld

Een Samsung UE40D6320 heeft de volgende foutsymptomen
Na aansluiten op netspanning brandt het standby-ledje. Dat is normaal
Na aanzetten (al of niet via afstandbediening) brandt het backlight 14 seconde en is daarna 3 seconde gedoofd. Dit blijft zich herhalen.
De TV is niet meer uit te zetten.
Beeld blijft zwart en er is geen geluid. Na losnemen van de LDVS bandkabel tussen mainboard en Tcon toont de TV hetzelfde gedrag. De periode dat de backlight brandt is iets korter.
Bij losnemen van de voeding naar het mainboard blijft de backlight continu branden. Dat is normaal.
Op CN201 op het mainboard meet ik de volgende spanningen. Als het backlight gedoofd is zijn onderstaande spanningen nul Volt

code:


rangnummer Spanning in Volt
10          3.2
9           1.9
8           0
7          12.7  pen 13
6          12.7  pen 11
5          12.7  pen 12
4          12.7
3           0
2           5.3  pen 4
1           5.3

Op het oog lijken de condensatoren goed want er zit geen rommel op de spanningen van pen 4, 11, 12 en 13.

Wat betekent B18VS in de servicedocumentatie?
De hamvraag: Wat is er stuk in deze TV?

Wederom een toestel met de bekende bootloop en een defecte NAND op moederbord. Tik maar eens bootloop en D series samsung op googel

Daar was ik al een beetje bang voor. Ik zie trouwens geen Samsunglogo.
Dat wordt dus een fris nieuw motherboard, want ik ga geen NAND vervangen. Dat is me te ingewikkeld.

Als dit het type mainboard is met een grote SDP1001 BGA erop dan is dat ook een verdachte.

Reballen is vaak de oplossing, maar geen simpel klusje.

Op 23 oktober 2019 18:41:04 schreef smd:
Wederom een toestel met de bekende bootloop en een defecte NAND op moederbord. Tik maar eens bootloop en D series samsung op googel

Zijn dat niet meestal de D5000 serie's?
Die heb ik vaak gehad met bootloop. TV start op, geeft smart TV logo weer, en gaat weer uit.. En dat dus in loop.

Op 23 oktober 2019 20:26:45 schreef RK76:
[...]

Zijn dat niet meestal de D5000 serie's?
Die heb ik vaak gehad met bootloop. TV start op, geeft smart TV logo weer, en gaat weer uit.. En dat dus in loop.

Dat geld voor zowel de D5700 als voor de D6000 series. Alleen bij de D6000 is het een BGA EMMC IC

Op 23 oktober 2019 20:25:10 schreef RK76:
Als dit het type mainboard is met een grote SDP1001 BGA erop dan is dat ook een verdachte.

In bijgeleverd pdf-je kan je zien dat op dit motherboard de SDP1001 zit. Gevonden servicemanual komt van een Russisch site https://tel-spb.ru/tv/samsung-ue40d6320#doc2. Op CO mag ik maar tot 5Mb uploaden. Vandaar dat ik een uitreksel geüpload heb. Motherboard in dit toestel is BN94-05367D

Dat type mainboard heb ik al meerdere malen gehad met BGA probleem. De grote chip dus...

Dat geeft dus twee foutkandidaten voor dit motherboard.

Klopt, waren geen toppers in betrouwbaarheid.