sl64m350eu/65 inbouw vaatwasser Siemens

Op 21 oktober 2019 19:42:01 schreef fabrice:
Slechts 5 jaar??

Kan evengoed 20 jaar zijn, is te zien of je de vaatwas 1x per week of 2x per dag gebruikt :)

Waspomp is ja... slecht, weet er genoeg waar zelf al 2 gloednieuwe pompen inzitten op 5-6j. Maar voor de rest wel goed toestel ze tov de prijs.

[Bericht gewijzigd door Multivibbbbrator op maandag 21 oktober 2019 20:07:21 (14%)

Op 21 oktober 2019 19:02:10 schreef smd:
Is veel nieuwer, 09-2014. Controleer ook daarvan de circulatie motor, die is nogal vaak defect. En 5 jaar is meestal de leeftijd!

Oke, testman is ook alzo enthousiast. Heb er 100 euro voor betaalt, als hij het ook 14 jaar doet heb ik er nog meer dan 10 tegoed. Zal hem morgen eens onder handen nemen.

En serieus, neem pomp los en controleer speling op as.... Zijn pompen van rond de 100 Euro, helaas niet zoals je oude met losse onderdelen..Lang leve weggooi maatschappij!

als de hittepomp gaar is, dan kun je eens proberen de lagers 180 graden te draaien, de lager slijt naar onderen uit. met de uitgesleten gleuf naar boven kan het best nog eens een tijd blijven werken..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb vanochtend even in de onderzijde van de machine gekeken. Alles is keurig, geen sporen van enige lekkage.
Waar ik me wel in vergist heb is de afmetingen, deze is een stuk kleiner/lager.
Ben dat nu maar aan het oplossen door een balkje van 7 cm te plaatsen aan de bovenzijde van de machine.

zo te horen heb je dan een onderbouwmachine gekocht, en geen inbouwmachine. die eerste heeft minder hoge stelpoten, de laatste laat de deur zonder frontpaneel dichtklappen, de deurveren zijn gemaakt op die zware plaat mdf er nog voor.

een machine met hittepomp heeft geen last van lekken, maar de pomp komt niet door de test heen in de 1e minuut. dit door lagers welke te ver versleten zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Neen, je vorige versie was een verhoogde versie of XL uitvoering en deze is een normale versie. XL xersies zijn er volgens mijn niet meer.

De inbouwmaat is ongeveer 81cm of 86cm zijn beide volop te koop.

Dank voor jullie reacties, had idd een xl uitvoering moeten kopen.
Maar hij zit er nu in een stukje verlaagd, hij loopt wel lekker rustig maar in de xl paste ook duidelijk meer.