Vage storing in apparatuur

Op 26 oktober 2019 17:31:47 schreef Salem:
[...]

Benleentje noemde het de belangrijkste meting .... zie post hiervoor .
Maar als dit dus niet oplevert dan houd het op.

De andere apparaten waren nieuw , ik heb nu een lijstje van 10 stuks apparaten zowel oud als nieuw die het hebben opgegeven.

het is een TT stelsel trouwens

Dus op zoek naar een meetmeneer die dieper in het systeem kan kijken .

bedankt voor het meedenken allemaal .

Mijn vermoeden blijft de piek [surges , spikes]

evelo

Golden Member

benleentje

Golden Member

Ik ging uit van een 400 / 230V net en dan heb je een aparte nul. Bij een 3x230V net heb je geen aparte nul. Als ik op de foto kijk heb je 3x fase en een aparte nul en dan is het geen 3x230V net? Ook heb je al een meting laten zien waar je tussen de 0 en 3V verschil had tussen de aarde en Nul en dat duid ook op een 3x400V net met aparte Nul.

Welke spanning meet je tussen de fase direct op de aardlek automaat?

Maar ik denk met de kennis de je hebt over de materie dat het beter is je er een professional bijhaalt.

Mijn vermoeden blijft de piek [surges , spikes]

Die heb je continu op het net in die zijn heel normaal tot een bepaalde waarde. De apparatuur hoort daar ook gewoon tegen te kunnen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 26 oktober 2019 18:39:41 schreef benleentje:
Ik ging uit van een 400 / 230V net en dan heb je een aparte nul. Bij een 3x230V net heb je geen aparte nul. Als ik op de foto kijk heb je 3x fase en een aparte nul en dan is het geen 3x230V net? Ook heb je al een meting laten zien waar je tussen de 0 en 3V verschil had tussen de aarde en Nul en dat duid ook op een 3x400V net met aparte Nul.

Welke spanning meet je tussen de fase direct op de aardlek automaat?

Maar ik denk met de kennis de je hebt over de materie dat het beter is je er een professional bijhaalt.

[...]Die heb je continu op het net in die zijn heel normaal tot een bepaalde waarde. De apparatuur hoort daar ook gewoon tegen te kunnen.

Helder Benleentje , ik ga zelf liever niet met mijn multimeter aan de kast meten dat vind ik te spannend.

ik heb dus een 3 x 400V ? aansluiting begrijp ik uit jullie reacties.

edit: ik heb het net gelezen in een andere post over de afspraak dat je de spanning tussen de fases noemt. ;-) Thx , ik leer ik leer. Maar ik vergeet ook weer zoveel omdat het niet mijn dagelijkst werk is .