schema ELPW500 printplaat

PIRON

Golden Member

Beste techneuten, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Ik ben op zoek naar het elektrische schema van een printplaat van een Miele ELPW500. De vaatwasser waar deze in gemonteerd zit heeft problemen met de aansturing van verwarmingsrelais en omwalspomp die bij de start worden aangestuurd ter controle of het water al dan niet is weggepompt.
Bedankt alvast, en groeten.

Met het schema van die printplaat ben je normaal niets.
wat is het type van de vaatwas? Foutcodes die erop komen?

PIRON

Golden Member

het gaat over een G1022 SC

De foutcode gaat over de flowsensor, maar dat is niet juist omdat hij niet begint met water te nemen. De druksensor is het ook niet want die heb ik uitgemeten, incl de bedrading en stekkers. Ik heb het probleem eerder al eens gehad en wanneer ik de MC1413D (High Voltage, High Current Darlington Transistor Array)had vervangen ging het weer 7 keer goed. De relais en de omwalspomp werden aangestuurd ter controle van aanwezigheid van water. Maar ik wil weten waarom die weer defect gaat.

De defect rakende transistor komt puur en alleen door overbelasting van de gebruiker, dus mogelijk eerst checken??

Oh ja, schema?? Kan je wel vergeten van de print!!

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 3 november 2019 19:12:38 (19%)

PIRON

Golden Member

Het probleem zat in het verwarmingsrelais. Eén van de dubbele contacten was zo warm geweest waardoor de veerkracht er vanaf was en zo rare dingen ging doen