uitrolbaar stopcontact / compacte verlengsnoer

Wij zijn vijf studenten Handelswetenschappen aan de UHasselt en wij richten dit jaar ons eigen Small Business Project op. Dit houdt in dat we een eigen product op de markt gaan brengen, waar we graag vooraf uw mening over zouden kennen. Daarom zouden we u willen vragen om deze korte enquête in te vullen, dit kan door de link hieronder te kopiëren en te plakken in uw zoekbalk.

Ons idee is om een compacte en oprolbare verlengkabel op de markt te brengen. Je kan de verlengkabel steeds in het stopcontact laten, aangezien er een vast stopcontact aan de voorkant is voorzien. Langs de zijkant kan je dan de verlengkabel afrollen tot waar nodig.

Alvast heel erg bedankt voor uw tijd!

https://uhasselt.eu.qualt...-ACQd_7fEq8OHI4yQUGN9jekg

Sine

Moderator

Beste Gina,

Enquetes is niet helemaal het doel van het forum, je kunt hier beste een vraag stellen of iets presenteren en daar terugkoppeling op krijgen.

Nu is dat een punt wat ik niet echt hoef te maken, want je link werkt niet.

Uit je beschrijving begrijp ik dat het een afrolbaar snoer is zoals je dat aantreft in bijvoorbeeld een stofzuiger. Als dat zo is dan voorzie ik stiekem al wat problemen met de mechanische belasting van het stopcontact.

problemen met mechanische belasting, volgens mij zijn er wel meer haken en ogen
wat dacht je van dat ik het geen gezicht vind om een haspel aan je muur te zien hangen
en hoe doe je dat bij een dubbel stopcontact of een schakelaar, hangt hij dan niet in de weg?
de kunst zou zijn om hier een inbouwversie van te maken, maar dat lijkt me dan weer technisch onmogelijk in die ruimte

ik dacht dat de trend juist was om van snoeren af te komen, over stofzuigers gesproken, dyson is volop reclame aan het maken voor stofzuigers op accu

eerste indruk die ik er van krijg is een huishoudversie kopie van:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcTfFnVXhEqG-du_xl1nyu3Ep1xlIMy73I4ZVgyH3i1cssl56RbaYlpIDMM9Fu8wg4k4sSMFCOVDiJQd-gvkBl4otPtvRhTDi1kApy7ggEr1uAR5d05fWTVVaA&usqp=CAc

PS hoop dat je je product langer test dan je link
Maar dat is dan wel weer trending, iets op de markt brengen voor het af is

mvdk

Golden Member

Op tweakers zittie al op slot.
Ook daar werrek de link niet..

McAwesome

Golden Member

Op 6 november 2019 20:46:34 schreef DK:
Maar dat is dan wel weer trending, iets op de markt brengen voor het af is

Ik heb dit helaas al zo dikwijls gezien dat men een product met veel lawaai aankondigt en op de markt brengt zonder dat het af is of uberhaupt reeds bestaat. Bijna altijd loopt zoiets heel slecht af 8)7 In het slechtste geval gaat een andere partij met jouw idee aan de haal voor je het zelf op de markt kan brengen en gaat je bedrijf uiteindelijk in faling.
Een goede raad: verkoop het vel van de beer niet vooraleer hij geschoten is. Trending is het wel, dat moet ik nageven >:)

Op 6 november 2019 20:46:34 schreef DK:
Maar dat is dan wel weer trending, iets op de markt brengen voor het af is

Nou, nee hoor! Microsoft met hun software bestaat ook al een jaar of 40. Ook andere ondernemingen zetten half uitontwikkelde produkten op de markt. Het gaat mis met zo'n onderneming of product als de fabrikant de opbouwende opmerkingen van de markt om wat voor reden dan ook in de prullenbak flikkert.

Op 6 november 2019 21:21:30 schreef mvdk:
Ook daar werrek de link niet..

Ware uitdaging: Je kan hem werkend maken, maar dan moet je wel de goede karakters op de plaats van de puntjes zetten.

McAwesome

Golden Member

Blijkbaar bestaat er al zoiets als een ontwerp voor een uitrolbaar stopcontact. Het lijkt me geen succes geworden... en handig lijkt het me nu ook niet meteen met maar anderhalve meter snoerlengte.
https://www.innovatief.be/nl/nieuws/bouwen/technieken/geen-geklungel-m…https://www.innovatief.be/files/rambler_socket_stopcontact.jpg

lijkt me ook niets, kabel is veel te dun, leuk voor een schemerlampje, maar men steekt er ook een 2500W kacheltje in en dan wordt de rol in de muur toch wat te heet..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Hugo Welther

Moderator

Is een WCD met randaarde tegenwoordig niet verplicht?

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op donderdag 7 november 2019 10:39:44 (12%)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Het idee is wel aardig. Je maakt zo feitelijk een verlengsnoer dat je bij niet-gebruik in de muur kan laten verdwijnen. Je loopt alleen tegen een praktisch probleem aan. Het snoer moet dikker dan op die foto is te zien, minstens 3x1,5mm2, en de oproldiameter moet ook groter. En dan kom je in een gewone muur al gauw ruimte te kort.
En inderdaad, aardcontact moet tegenwoordig op alle wandcontactdozen.

En mijn vraag zou zijn, kun je 'm ook in mijn Tesla inbouwen? Dat gerommel met losse snoeren vind ik maar niets.

(Ik heb geen Tesla, zelfs geen budget versie van een andere fabrikant, maar voor het high-tech-product dat een elektrische auto is, vind ik het gezeul met die kabeltjes maar flut. Zie buurmannen daar elke avond mee in de weer.)

Hensz

Golden Member

Een ander groot probleem is de warmteontwikkeling. Als je lekker aan het gourmetten bent en het snoer is nog wel opgerold (in de muur) dan zou zomaar de isolatie eraf kunnen gaan smelten. De vonken vliegen er dan wel af!

Don't Panic!

Op 7 november 2019 12:32:58 schreef r-p:
En mijn vraag zou zijn, kun je 'm ook in mijn Tesla inbouwen? Dat gerommel met losse snoeren vind ik maar niets.

(Ik heb geen Tesla, zelfs geen budget versie van een andere fabrikant, maar voor het high-tech-product dat een elektrische auto is, vind ik het gezeul met die kabeltjes maar flut. Zie buurmannen daar elke avond mee in de weer.)

Lijkt me geweldig, en dan ook zo'n oprolknop op z'n achterwerk. Voet erop en het snoer verdwijnt. :D

Thevel

Golden Member

Lijkt me geweldig, en dan ook zo'n oprolknop op z'n achterwerk. Voet erop en het snoer verdwijnt.

Ouderwets zeg! oprollen doe je met een commando van je smartphone, veel moderner.. :)

Heb ik getest met de stofzuiger... Maar zodra ik de stekker eruit trek is de verbinding weg... Ging niet. :P

Op 7 november 2019 12:32:58 schreef r-p:
En mijn vraag zou zijn, kun je 'm ook in mijn Tesla inbouwen? Dat gerommel met losse snoeren vind ik maar niets.

Wordt een lang snoertje.
Hoever wil je rijden met je Tesla? Eens kijken zeg 500km. Dat geeft 500km x (7mm)2 x π : 4 = 19 m3 verlengsnoer en dan is het nog maar 3 x 0,75 mm2

dat snoer hoeft al niet meer, je hebt ook elektrische auto's die je boven de lader in de stoep zet en vanzelf gaan laden. echter is dat snoer de standaard, dus dat blijft nog wel even..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

Er is ook een reden dat dat niet de standaard is, het rendement is absoluut waardeloos.

Ik gok dat we Gina een 'hit and run' was en we haar niet snel meer terug zien.