Engineering blunders (elektronica)

Op 9 maart 2019 19:32:27 schreef Jinny:
Die CEEforms kunnen ook uit de muur gevoed worden.
Vorig jaar op die manier er een stuk of wat doorgelust...

Ja in cement per minuut, en ze kunnen blijkbaar ook vanonderen worden gevoed in Ltrs/Volt, maar Thevel heeft dat kapot gemaakt.

High met Henk

Special Member

Dan geldt nog steeds dat het spatwaterdichte klepje defect is en de positionering flink te wensen over laat..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 9 maart 2019 18:40:56 schreef GJ_:
Het is maximaal 50V

Ook niet persé. Met uurstand 12 meestal achter scheidingstrafo. Veel gebruikt voor maximaal 50V.

En dan nog snap ik niet wat dat ding daar doet.

http://www.mennekes.be/index.php?id=908&L=5&asimProductId=7000…

Kan ook deze zijn, ken een bedrijf hebben looplampen en moeraanzetters op 24V dc .

[Bericht gewijzigd door Peter112 op zondag 10 maart 2019 10:07:19 (11%)

Op 10 maart 2019 10:02:30 schreef High met Henk:
Dan geldt nog steeds dat het spatwaterdichte klepje defect is en de positionering flink te wensen over laat..

met spatwater kun je geen brand blussen , en wat uit die slang zou moeten komen kun je geen spatwater meer noemen .
moet er niet aan denken dat kinderen nat net uit het bad met hun vingers er in gaan frutten , je weet hoe kinderen zijn .

GJ_

Moderator

Op 10 maart 2019 10:07:02 schreef Peter112:
Kan ook deze zijn,...

Er zijn inderdaad nogal wat mogelijkheden. Helaas ga je nergens zomaar de hele lijst van mogelijkheden vinden behalve in de norm zelf.
En dan is er nog een aantal toepassingen waar bewust om praktische redenen word afgeweken van de norm, bijvoorbeeld in de theaterwereld.

Op 10 maart 2019 10:12:04 schreef klaasy:..moet er niet aan denken dat kinderen nat net uit het bad met hun vingers er in gaan frutten...

Vergeet niet dat de kans dat dit werkelijk zo bestaat niet zo groot is. Welke monteur durft dit zo achter te laten? En welke zwembaddirecteur durft dit zo te accepteren?
Ook al is het een veilige spanning en is hij normaal afgeschakeld?
Hoe groot is dus de kans dat dit het werk is van een fotoshoppert?

edit: het lijkt er op dat HmH de foto zelf gemaakt heeft met z'n Doogee GSM.

High met Henk

Special Member

Geloof het of niet, ik ben nu weekend weg met schoonouders en trof dit echt aan in een zwembad van een grotere vakantiepark boer..

Ik zou niet weten hoe ik het aan kan tonen, maar deze situatie is ECHT

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
GJ_

Moderator

Op 10 maart 2019 11:05:45 schreef GJ_: edit: het lijkt er op dat HmH de foto zelf gemaakt heeft met z'n Doogee GSM.

Die Doogee T5 lijkt me typisch een GSM voor jou, ik vind het dus ruimschoots aannemelijk dat je hem zelf gemaakt hebt.

Tidak Ada

Golden Member

Op 9 maart 2019 09:57:43 schreef High met Henk:
we wisten altijd dat de walenkoppen tot de minder intelligenten der aarden behoorden ;)

*knuppel in hoenderhok modus, maar gelukkig weigeren de meeste Walen nederlands te lezen*

[....]

Dat 'weigeren' staat anders toch voor en zekere mate van zelfstandige intelligentie ;) Maar goed, je kunt je afvragen of die correct is toegepast.... >:)

OT
('Nederlands' begint overigns met een hoofdletter :P )
/OT

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

In Javascript worden de maanden van 0 tot en met 11 genummerd.
Iemand een idee waarom?

Met diezelfde logica leven we nu in de 20e eeuw 8)7

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op vrijdag 8 november 2019 18:57:00 (93%)

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
vergeten

Golden Member

Op 8 november 2019 18:45:25 schreef Sine:
Slimme kinderen tellen vanaf 0

Dan maak je zo'n kind toch blij met 0 ijsjes :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
KGE

Golden Member

99% van nul is bijna niks....

EricP

mét CE

Op 8 november 2019 22:59:48 schreef Shiptronic:
[...]

0 kan je niet Tellen?

Jij krijgt nog 99 euro van mij... Kan ik nog een euro van je lenen? Nou krijg je 100 euro van mij. 0 kun je niet tellen. Dus hier is die ene euro terug en daarmee is mijn schuld afgelost.

Heel vaak snap ik bij dit soort dingen de historische achtergrond wel - hoe onhandig het soms ook is. Hier is in mijn optiek de dag eerder de afwijkende - alles begint op 0, waarom die niet?

Is afkomstig uit unix land en is in alle programmeertalen zowat hetzelfde (inconsistent).

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Het is toch ook raar dat we het eerste kwartier van een dag kwart over 12 noemen? Digitale klokken geven wel 0:15 aan, en dat vinden we ook heel normaal.

EricP (excuus): hoeveel is 23 - 4 in jouw wereld? 1? Immers, 2 + 3 = 5 en 5 - 4 = 1. En 23 - 6, dat kan niet?

Ik ben met je eens dat de dag die op 1 begint de afwijkende is, bij 0 beginnen met tellen is wiskundig in mijn beleving correct.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Dus de week heeft eigenlijk zes dagen ? :+

Arco

Special Member

Tja,

Taal is nu eenmaal een vreemd historisch gegroeid iets. Zo betekent 'guur weer' hetzelfde als 'onguur weer'... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 9 november 2019 10:14:03 schreef Aart:
Dus de week heeft eigenlijk zes dagen ? :+

Nee, de laatste dag van de week heeft nummer zes en dat is 1 minder dan het AANTAL dagen. De laatste maand heeft nummer 11 en dat is 1 minder dan het AANTAL maanden. Zo is het altijd in de computerwereld.

Tja voor menselijke presentatie moet je bij het maandnummer er 1 bij optellen. Of het nummer als index in een array[]={jan, feb ...} gebruiken. So be it. Voor menselijke presentatie moet je het getal van een dag-van-de-week altijd als index gebruiken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

En dan komt gelijk de volgende vraag: wat is de eerste dag van week? Zondag, maandag, of nog een andere dag?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
EricP

mét CE

Op 9 november 2019 10:06:34 schreef SparkyGSX:
Het is toch ook raar dat we het eerste kwartier van een dag kwart over 12 noemen? Digitale klokken geven wel 0:15 aan, en dat vinden we ook heel normaal.

Dat komt waarschijnlijk nog uit de analoge tijd. Ik heb maar heel zelden een 24-uurs klok gezien. Bijna alles is 12-uurs in de analoge wereld.

Als je een (digitale) klok hebt die AM en PM doet, dan telt die volgens mij ook tot 12 en gaat dan weer terug naar 1. Die '0 uur' is als ik er zo eens over na denk typisch iets voor digitale klokken met 24-uurs weergave.

ErikP

Die heb ik hier nog nooit gezien.

hoeveel is 23 - 4 in jouw wereld? 1? Immers, 2 + 3 = 5 en 5 - 4 = 1. En 23 - 6, dat kan niet?

23-6 zou dan -1 zijn he. Hoezo... Kan niet?

Ik ben met je eens dat de dag die op 1 begint de afwijkende is, bij 0 beginnen met tellen is wiskundig in mijn beleving correct.

Bij leeftijd doen we het wel weer wiskundig correct he... Zodra het eerste jaar voorbij is, is iemand 1 jaar. Blijkbaar snapt het menselijk brein daar wel dat we bij 0 beginnen...

Het gaat om het verschil tussen mijlpalen en mijlen.

Stel je hebt een weg waar paaltjes lang staan die de afstand aan geven vanaf het beginpunt. Die beginnen bij 0 te tellen. Een mijl verder staat een paal met een 1. De afstand tussen paal 0 en paal 1 is mijl 1.
Hetzelfde heb je bij een duimstok. Die begint ook bij 0, de centimeter tussen 0 en 1 is de eerste centimeter. Zo is de meter ook pas vol aan het einde van de honderdste centimeter, niet aan het begin.

Bij tellen moet je dus goed bedenken wat je telt, tel je de ijkpunten of tel je de gebieden die tussen de ijkpunten liggen.

Op 9 november 2019 13:54:57 schreef KlaasZ:
Bij tellen moet je dus goed bedenken wat je telt, tel je de ijkpunten of tel je de gebieden die tussen de ijkpunten liggen.

Zo zie je het ook nog wel eens misgaan met 'tot' (van elkaar aftrekken) en tot-en-met (van elkaar aftrekken + 1): "dag 17 t/m 37 zijn 20 dagen" (niet dus: 21) etc.