Middengolf storing is gedaan (en versontschudigen aanbieden)

Dit topic is gesloten

Geachte Forum leden ,

Ik wil dit bericht beginnen met éérst deze mededeling. Bij deze wens ik aan allen die zich beledigd zouden hebben gevoeld voor enkele uitspraken en woorden die ik gebruik heb , zonder dat het echter de bedoeling is geweest om iemand te kwetsen maar dat is dus wel gebeurd. Dus wens ik bij deze mijn oprechte verontschuldigen aanbieden voor zij die aangesproken hadden gevoeld. Ik hoop dat ik dit met deze worden kan recht zetten ? alvast dank.

En dan nu het bericht over de middengolf storing die woede bij mij op de middengolf een 3 tal weken terug schat ik ? Die is helemaal gedaan en maar goed ook. Ik ben daar heel blij mee dat ik weer ongestoord kan luisteren. Toen de mensen van de BIPT (controle dienst) langs kwamen en ze waren zeer vriendelijk (heb eerder al eens zo een stijve hark mee gemaakt dat niet echt prettig praten) en dan vroegen ze eerst om even de stroom uit te zetten , maar dat bleek geen oplossing te zijn de storing bleef.

Ze wilde ook weten welke ontvanger ik gebruikte en hebben dit ook zitten opzoeken , vermoedelijk om zeker te zijn of het wel om een legale ontvanger gaat wat dus wel het geval is. Ik vertelde hen ook dat er een aard staaf van 6 m diep in de grond zit en dat leek hen als muziek in de oren. Want zonder aarde kan je ook storing oppikken.

Toen zijn de deur uit gegaan en op straat gaan peilen , en hebben de zelfde route gedaan als wat ik had gefilmd , wat me doet vermoeden dat ze dat ook wel bekeken hebben ? Na een 20 tal min bleven ze staan aan een aftakdoos van de tv kabel die buiten aan de gevel hangt van men buurvrouw 4 huizen verderop in de straat. Daar hadden ze een zeer sterk vermoeden dat de storing wel eens in de doos kon zitten of van de buurvrouw zonder dat ze daar misschien niet eens schuldig hoeft aan te zijn ? dan is dat overmacht denk ik.

Ze vroegen ook aan mij om even met men draagbare radio ook te komen luisteren aan die doos en , ik zei hen hoor niet veel verschil kwa sterkte van het signaal. En ze belde aan bij die buurvrouw. Maar die was blijkbaar niet thuis , dus moesten ze terug komen. En in tussen zie ik hen staan praten met de buur (3 huizen verder op maar die vent vertrouw ik niet omdat hij en ik niet door één deur kunnen)

En om er dus zeker ervan te zijn dat de buurvrouw echt contact zou opnemen , heb ik haar een briefje geschreven met de vraag of zij even contact wilde zoeken met de controle dienst , want ik vermoede dat de buurman dat dus niet zou doen ? De BIPT melde me later dat ze ook echt bij die buurvrouw binnen zijn geweest en daar ook eerste de stroom hebben uitgezet en dat hielp niet en de storing bleef.

Ze zouden daar nog eens hebben willen terug komen maar ze hadden een nood geval ivm storing en dat moest voorgang krijgen. Dus hadden ze géén tijd meer om langer te peilen. Maar nu komt het géén 24 u laten was de storing plots weg helemaal verdwenen ???? das wel raar zou je denken , wel dat denk ik dus ook ?

Want wat ik denk en vermoed is , dat persoon X die vermoedelijk met opzet de storingen heeft gemaakt met het doel om me ontvangst plezier te verknallen , want er hangt open en bloot een Radio Caroline sticker voor het raam waar duidelijk "648 khz " op te lezen staat. Nu hoor ik jullie al luidop denken , ja maar dat hoeft toch niks met die storing te maken te hebben ? juist maar ook niet juist.

Die buurman waar de mensen van de BIPT op straat mee hebben staan praten , daarvan vermoed ik dat er veel meer over wist van wat er nu echt juist gaande was ? een vermoeden hebben is geen niet strafbaar , iemand vals beschuldigen wel. Dus ben ik zéér voorzichtig met iemand te verdenken als ik geen echte bewijzen heb.

Maar ik heb wel die buurman een brief geschreven (met naam en adres dus ik maak me bekend) dat het een strafbaar feit is als je het radiospectrum opzettelijk gaat verstoren , en dat er daar een geldboete en een celstraf op staan. In Belgie als je de éérste maal gepakt word betaal je ongeveer iets van € 125 boete en staat er ik vermoed 3 of 6 maand celstraf op zeker weet ik dat niet ?

En als de BIPT een een huis aanbelt waarvan ze bijna zeker weten dat daar de storing echt zit en er doet niemand open of men wil niet open doen dan ze dan de deur mogen intrappen zonder eerst een aanvraag van huiszoeking te hoeven aanvragen bij een magistraat en er hoeft ook géén Politie bij te zijn want die bevoegdheid hebben ze al.

Dan mogen ze bv een zender die niet legaal is beslag op leggen en zelfs op je tv enz alles wat audio is mogen ze meenemen als dat ze echt willen. Maar bv zij mogen géén beslag leggen op je zitbank , iets wat de Politie mits de aanvraag van een bevel tot huiszoeking bv dan weer wel mogen doen en zij mogen dan géén zender meenemen want daar zijn zij niet bevoegd voor. Zo werkt dat hier in Belgie.

En tot slot nog dit , ik schreef ook in die brief van als de storing opnieuw met opzet terug zou herbeginnen , dat ik dan de BIPT meteen naar hun huis zal sturen met alle gevolgen van dien. Nu hoop ik dat deze brief de nodige afschrikking heeft en zijn doel niet mist ? Ik heb nooit geschreven dat ik er van beschuldig nog vermoedens heb , maar het mag duidelijk zijn als men tussen de regels leest dat het daar min of meer wel op neer komt. En zo maakt ik me ook nergens schuldig aan.

Sorry dat het een zeer lang verhaal geworden is. Maar bij deze is het verteld en nu kunnen we weer rustig luisteren.

PS Ik heb ook de tv kabel provider gebeld en dat probleem voor gelegd en als antwoord kreeg ik te horen , dat dit echt met hen te maken heeft en men kan niks doen. Maar als 5 mensen zeggen dat ze storing op de tv hebben (of bv telefoon en internet) dan komen ze wel in actie.

Tav Ledlover , In Nederland is het soft drugs beleid veel meer aanvaard dan hier in Vlaanderen waar men juist eerder een oorlog tegen drugs voert maw veel strengere aanpak. Dus nee ik heb géén enkel vermoeden dat het iets met weed planten te maken heeft.

En ik blijf bij men stelling dat na het bezoek van de BIPT en zeer duidelijk in het straatbeeld aanwezig waren , dat het wel vreemd is dat de storing toen plots ophield ? En wat die buurman van mij denkt zal me worst wezen , hij had zijn zelfstandige zaak niet eens op orde en wie dat wel doet hoeft niks te vrezen. En wie dat niet doet en er wordt een klacht ingediend die heeft wel schrik met een hoge boete tot gevolg.

Zulke mensen denken dat op een zeer arrogante dat zij zich niet aan de regels moeten houden. En dan worden ze kwaad als ze op hun bek gaan. En verder wil ik liever niks over kwijt want anders wordt het totaal ander onderwerp en dat niet de bedoeling zijn.

Bedankt dat er toch één persoon is die men verontschuldigen aanvaard alhoewel hij zich niet aangesproken voelde dat ik hem zou gekwetst hebben, das wel fijn om te lezen.

dijkmane

Golden Member

gezellige buurt ...

je beschuldigd niemand, maar als ik zo'n brief in de bus zou vinden, zou ik me toch wel beschuldigd voelen.

maar in ieder geval goed dat je weer ongestoord kunt luisteren !

In no Sense, Nonsense

Euh... juist.

Die storing zal niet opzettelijk zijn. Echt niet. Ik denk dat het eerder gaat om een bepaald soort plantjes, die op het zolderkamertje van een van je buren staan, met chinese lampjes met vuile invertertjes er bij.
Met wat pech smeren die het hele spectrum van 300 tot 3000khz vol.

Als er dan door 'de politie' (of het nu politie of niet is) aan de deur geklopt wordt, dan zullen die plantjes en invertertjes rap uit het huis verdwijnen ;)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

TS heeft inderdaad alleen een vermoeden wat de storing veroorzaakt zou kunnen hebben; de buurman. Maar nogmaals een vermoeden dus al helemaal geen bevestiging.

Als TS vervolgens een brief aan deze buurman stuurt met daarin geen beschuldiging maar wel een dreigement zoals "Als dit normaals gebeurd..." dan is dit tesamen alsnog een indirecte en ongegronde beschuldiging.
Resultaat: de relatie met buurman zal er niet beter, eerder slechter op worden. Buurman kan zich beschuldigd voelen en misschien zelfs represailles nemen. Fijn...

Persoonlijk zou ik uit belangstelling de BIPT benaderen met dit verhaal en vragen wat er voor heeft gezorgd dat de gemelde storing ineens is opgehouden. Wie weet komt hier een verhelderend en onschuldig antwoord uit.
En was het inderdaad de buurman dan neem ik mijn mening hierboven terug. O-)

Arco

Special Member

Zo'n brief is meestal een onzalig idee...
Je lost er niks mee op. Als de buurman al expres stoorde gaat 'ie nu waarschijnlijk met dubbele energie door.
Je hebt er in ieder geval een kwaaie buurman bij, zeker als blijkt dat 'ie niks gedaan heeft. (ik zou me dan 'op mijn pik getrapt' voelen... ;) )

Als het te gek wordt moet er natuurlijk wel wat gebeuren. Ik heb hier last gehad van een piraat op de FM.
Die zond een vreselijk sterk, slecht en breed signaal uit wat veel te hard gebmoduleerd was.

Op zich stoorde dat mij nog niet zo erg (zat op een lege plek op de FM), ware het niet dat er ook diverse tv zenders op de kabel werden weggedrukt.
Diverse zenders hadden last van moire en sommigen waren zelfs helemaal niet meer te zien... :(
(om zoveel storing op de kabel te veroorzaken moet je toch wel een beroerde en/of vreselijk sterke zender hebben)

Gelukkig had 'ie een 3m GP antenne op balkon staan, dus da's duidelijk. Was iets van 50m bij me vandaan.
Alleen een briefje op de deur van dat appartementencomplex geplakt. 'of de eigenaar van de stoorzender die wilde opruimen', anders komen er verdere maatregelen.

Was binnen 2 dagen verdwenen... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Blij toe dat het opgelost is! In mijn herinnering voel ik me niet gekrenkt of beledigd, maar aanvaard je verontschuldigingen in dank.

Er zijn ruimschoots hints geweest voor mensen die iets illegaals deden om snel te stoppen, dus of het de brief is geweest zullen we helaas nooit zeker weten. Als de buurman het niet was, dan zal hij met een beetje geluk gewoon denken 'ach daar heb je die rare weer'.

Omdat ik op afstand de buurt slecht kan inschatten, maar Herman's aanpak inclusief brieven sturen me erg bekend voorkomt uit mijn omgeving, blijf ik wel bij mijn oude adviezen om nog eens 'naar binnen' te kijken naar het grotere plaatje en misschien een paar boeken ernaast. Baat het niet dan schaadt het niet. Baat het wel, wordt het toch makkelijker allemaal.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 7 november 2019 08:20:33 schreef dijkmane:
gezellige buurt ...

je beschuldigd niemand, maar als ik zo'n brief in de bus zou vinden, zou ik me toch wel beschuldigd voelen.

maar in ieder geval goed dat je weer ongestoord kunt luisteren !

Das je goed recht omdat te denken , maar er kan geen klacht ingediend worden omdat niemand beschuldigd is of wordt , pas als dat er echt geschreven staat en het is bv vals ? dan kan het wel das het verschil.

PS Onlangs nog een video film gezien op yutube van een wijk in Assen waar gescholden , geroepen en gevochten werd das pas echt gezellige buurt ... ? nou bedankt dan is onze buurt wel iets beter.

[Bericht gewijzigd door Deleted_25 op vrijdag 8 november 2019 08:39:33 (16%)

GJ_

Moderator

Op 8 november 2019 08:36:22 schreef Herman - Belgie:
Das je goed recht omdat te denken , maar er kan geen klacht ingediend worden omdat niemand beschuldigd is of wordt...

Je snapt het punt niet. Het gaat niet om wat er in de wet staat maar om de sfeer in de straat.

Persoonlijk denk ik dat TS zijn punt en zijn eventuele excuses ruim heeft kunnen maken zodat wat mij betreft ook dit topic gesloten kan worden.

Tenzij TS de BIPT gaat benderen en de storingsbron mogelijk nog boven tafel gaat komen. Inmiddels is idereen wel nieuwsgeirig naar de echte 'dader' gok ik zo...

Het lijkt me heel lastig om bij Herman in de straat te wonen.

(Let wel, ik beschuldig niemand!)

If you want to succeed, double your failure rate.
Anoniem

Goed van Herman om te vertellen hoe het afgelopen is.
Dat vergeten velen en dat is jammer.

Zijn fantasierijke verhaaltje dat het BIPT de deuren instampt als je hen niet binnenlaat nemen we er maar bij. In Belgie heeft de RCD meer bevoegdheden dan in Nederland. Maar het is ook de Gestapo niet hé.
Vergunninghouders als amateurs zijn verplicht om toegang te verlenen.
Maar dat buiten beschouwing gelaten hoeft niemand een ambtenaar zomaar binnen te laten in een privéwoning.
Als dat een ernstig bezwaar is kan iemand met politie bevoegdheid een huiszoekingsbevel vragen aan de procureur of zijn substituut.
Als de feiten dit verrechtvaardigen zullen die dat dan ook krijgen.
Als dan de toegang nog steeds geweigerd wordt , wordt de deur niet ingestampt maar verschaft men zich toegang met de hulp van een slotenmaker. maar zoiets kan enkel bij erge feiten, niet voor een pesterijtje door een lokale radio te storen.. Hierbij denk ik eerder aan het opzettelijk storen van noodfrequenties.

Het ziet er gewoon naar uit dat de actie van het BIPT de buurt aan het denken gezet heeft , en dat iemands euromuntje gevallen is en een installatie die vermoedelijk stoort afgezet heeft.
Ik vermoed nog steeds geen opzet.

ambtenaren van het bipt hebben ook de functie van politie inspecteur en mogen zelfs een wapen dragen. Hun bevoegdheden gaan echt heel ver.

Anoniem

Ja, en naar het schijnt hebben ze zelfs een 'license to kill.'
Het wordt stilaan duidelijk waarom er haast geen CBers meer zijn ;-)

En hun bevoegdheden gaan idd heel ver. Tot zelfs aan de landsgrenzen en de teritoriale wateren. in de hoogte weet ik het niet zo precies.

Dit topic is gesloten