tuner van tv stuk?

IK kreeg een Philips 40PFL3018H/12 binnen.
Bij het aanzetten gaat het licht balk onder aan de Tv 10x knipperen.
De TV kan wel de USB de EX en de HDMI laten zien met muziek en beeld, maar ik krijg geen Antenne signaal naar binnen.
Heeft iemand een idee?

Groeten Paelco

maartenbakker

Golden Member

Staan de optiecodes goed?

Het gaat hier denk ik om een chasssis van TPV, dus alvast geen losse BGA, dat scheelt weer iets.

Tuners gaan soms stuk. Ik heb niet opgezocht of code 10 daarop wijst.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoi maartenbakker
Ik heb geen idee van optiecodes.

Wat probeer je te ontvangen? Analoog, DVB-T, DVB-C?

Groeten, Ron.

Ron ik heb alles geprobeerd te ontvangen .
Wat voor keuzes er ook opzitten.
het geeft aan geen zenders te ontvangen.

Ronald45

Golden Member

Ziggo is sowieso gestopt met het analoge tv signaal.
Voor DVB-T heb je een losse antenne nodig.

Dan blijft over het (meest gebruikte) signaal bij digitale kabel TV: DVB-C.

Daarmee is het belangrijk dat je de goede instellingen hebt voor frequentie, netwerk ID, Modulatie en Symboolsnelheid. Die vindt je op de website van de provider, en die stel je in het menu van de TV in.

geachte mensen,

Als ik mijn laptop aansluit op de TV HDMI 1 bijvoorbeeld laat hij het signaal wel zien, maar ga ik iets veranderen met de laptop b.v. Google er op zetten komt het er niet voor.
Kunnen jullie hier iets mee?

Het is eigenlijk niet meer lonend om je druk te maken over een/de analoge tuner in een ( digitale ) tv. Nergens meer wordt er een analoog signaal aangeboden. Anders, is het signaal van digitenne. Dat signaal gaat via een andere tuner en wel dezelfde antenne aansluiting. Mits dat uiteraard op dat toestel aanwezig is natuurlijk. Dat met die laptop: het kan zijn dat je in eerste instantie een digitaal video signaal op ( full ) HD niveau doorgeeft naar de tv waarbij die dan als monitor fungeert. Ga je dan van beeld inhoud wisselen dan voldoet misschien het signaal niet meer of even niet meer aan de norm en dan gaat hij in mute stand. Dit is wat ik op afstand kan bedenken. Denk aan kabel gebruik wel aan wat Ronald45 heeft gezegd over de instellingen voor DVB-C. Optie codes moet je je niet druk over maken. Die veranderen niet zomaar uit zichzelf. Je kunt die codes alleen instellen met de aanwijzingen die in het service documentatie van dat toestel staan en daar moet je dan zeer voorzichtig mee zijn. Het is wel eens voorgekomen dat een klant een bepaalde combinatie van toetsen op zijn remote control indrukte ( per ongeluk ) om vervolgens in het service menu van de tv te belanden. Als dat gebeurt is, dan weet je niet wat zo'n klant heeft gerommeld in het menu van dat toestel.

Gisteravond mijn UPC media box er op aan gesloten.
Nu kwamen op HDMI 1 alles zenders door.
Hoe komt het dat de zenders niet kan vinden via de aansluiting rechtstreeks op de TV ingang.

Zou dan toch de tuner niet goed zijn?

Het verbaasd me ook dat als ik de laptop er op aansluit OP 1 van de HDMI ingangen alleen het begin scherm er voor komt.

Als ik verder ga bijvoorbeeld een film te laten zien gaat de laptop het wel laten zien maar de TV blijft het begin scherm laten zien.

Levert je laptop wel één van deze formaten?
Computer formats - HDMI (Resolution - refresh rate) 640 x 480 - 60 Hz 800 x 600 - 60 Hz 1024 x 768 - 60 Hz 1280 X 720 - 60 Hz 1280 X 768 - 60 Hz 1280 x 1024 - 60 Hz 1360 x 768 - 60 Hz 1680 x 1050 - 60 Hz 1920 x 1080 - 60 Hz
Bij een ander formaat kan het zijn dat de tv zich verslikt en helemaal niks laat zien.
Je hebt UPC, dan zou er DVB-C op de kabel moeten staan. Heb je bij installatie van de tv Nederland als land geselecteerd? Heb je bij het zoeken naar zenders de goede netwerk ID en - frequentie ingevoerd?

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

Op 8 november 2019 12:05:57 schreef Paelco:
Hoe komt het dat de zenders niet kan vinden via de aansluiting rechtstreeks op de TV ingang.

Zou dan toch de tuner niet goed zijn?

Dat kan, maar is de ontvangst opeens weggegaan? Heeft hij ooit ingesteld gestaan? Hoe heb je hem geprobeerd af te stemmen?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 november 2019 12:05:57 schreef Paelco:
Gisteravond mijn UPC media box er op aan gesloten.
Nu kwamen op HDMI 1 alles zenders door.
Hoe komt het dat de zenders niet kan vinden via de aansluiting rechtstreeks op de TV ingang.

Zoek je op analoog in plaats van DVB-C? Dat zou wat verklaren want UPC (al een tijdje Ziggo) levert geen analoog signaal meer.

Gebruik je DVB-C, dan moet je bovendien het één en ander ingeven met betrekking tot het netwerk. Zie de site van Ziggo.

Zou dan toch de tuner niet goed zijn?

Nee, ik vermoed een bedieningsfout.

Het verbaasd me ook dat als ik de laptop er op aansluit OP 1 van de HDMI ingangen alleen het begin scherm er voor komt.

Mijn glazen bol zegt me dat je TV als tweede scherm op je laptop wordt herkend, en dat je de achtergrond van de desktop ziet. Alles wat je op je laptop aan het doen bent verschijnt op je eerste scherm. Wat kan helpen is het scherm als 'mirror' gebuiken, hoewel je dan (liefst) wel een gelijke resolutie moet hebben. Je kunt de opties tevoorschijn halen door (nadat de TV is aangesloten) op Windowstoets+P te drukken en daar 'Dupliceren' te kiezen. (Even kort door de bocht, omdat ik in werkelijkheid natuurlijk geen idee van het door jouw gebruikte OS heb.)

If you want to succeed, double your failure rate.

Bedankt Jochem hij doet het met dupliceren.
Alleen kan ik de tuner ingang niet gebruiken.
Dat zal wil aan mijn ondeskundigheid liggen.
Ik heb geen idee hoe je DVB-C krijgt.

groet Paelco.

Bij Ziggo navraag gedaan.
Niet geschikt voor Ziggo Digitale TV.
Dan houd het hier op.
Alleen dus met een kastje op HDMI 1, 2, 3.

Hartelijk bedankt allen voor jullie inspanning en tijd.

Groet Paelco

Op 9 november 2019 14:06:22 schreef Paelco:
Bij Ziggo navraag gedaan.
Niet geschikt voor Ziggo Digitale TV.

Nouja die TV doet gewoon DVB-C en heeft zelfs een CI+ slot (maar die hoef je voor het basispakket zenders niet te gebruiken).

Dus de Ziggo helpdesk ondersteunt de TV misschien niet, maar je zou er weldegelijk digitaal mee moeten kunnen kijken. Ik heb alleen geen zin om de handleiding te gaan bekijken, dat moet je dan even zelf doen.

edit:
Hij staat hier zelfs in het rijtje UPC/Ziggo CI+ gecertificeerde TV's, en in een oude PDF van UPC zelf is hij ook nog als zodanig terug te vinden.

If you want to succeed, double your failure rate.

Bij Ziggo navraag gedaan.
Niet geschikt voor Ziggo Digitale TV.
Dan houd het hier op.
Alleen dus met een kastje op HDMI 1, 2, 3.

Dat geld alleen voor HD kwaliteit.
+/- 50 andere zenders worden ongecodeerd in SD kwaliteit uitgezonden.
Die zenders kan je vinden vanaf kanaal 925.
Maar als je de Netwerk instelling van het kastje veranderd van 5555 naar 4444, dan staan deze zenders keurig achter de 3 Nederlandse zenders.
Wel natuurlijk weer alle zenders laten zoeken.

En mocht je het gaan proberen, dan is dit de overige info:

Frequentie: 16400, 164000 of 164
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6900

If you want to succeed, double your failure rate.

@Jochem,

Symboolsnelheid : Moet dat geen 6875 zijn ?

@Jochem,

Ik zag net dat de vragensteller in een UPC gebied woont en dan zijn jouw gegevens correct !

maartenbakker

Golden Member

Op 9 november 2019 14:06:22 schreef Paelco:
Bij Ziggo navraag gedaan.
Niet geschikt voor Ziggo Digitale TV.
Dan houd het hier op.

Dit lijkt me onzin. Op zijn minst het digitale basispakket (dus zonder CI) moet het mijnsinziens gewoon doen. Inclusief Nederland 1 t/m 3 in HD! Misschien dat ze van dit model de CI niet getest hebben en daarom zeggen dat het niet werkt.

Edit: ik begrijp dat hij bij UPC wel gewoon getest was. Moet dus echt werken met bovenstaande instellingen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 9 november 2019 16:32:16 (12%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

moet je bij zoeken naar zenders niet opgeven" aards- upc- ziggo ? voor ziggo moet je upc opgeven, en met aards kom je vaak ook verder om de gratis SD zenders te kunnen ontvangen. de ziggo codes opgeven om die zenders te vinden. het zoeken zit wat raar bij oudere philips toestellen.

als de tv iig wel DVB-C heeft, als ie alleen een DVB-T ontvanger heeft kun je niks..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 9 november 2019 16:37:19 (16%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Aards is voor digitenne en dat werkt niet meer op deze toestellen. Je moet wel echt kabel opgeven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

aards was ook voor analoge tv, ziggo is nog niet overal van de analoge tv af, er zijn nog regio's waar het nog op de cai zit.

toestel heeft een DVB-T en een DVB-C ontvanger overigens..

waar rook was, werkt nu iets niet meer