logo comfort 8.2

hallo,

ik ben een programma aan het maken in logo soft comfort 8.2, maar nu kan ik de blokken niet meer laten verwijzen, dat ging vroeger wel.
weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?

alvast bedankt

GJ_

Moderator

Hoe bedoel je verwijzen? Er zijn geen functies uit gehaald, alleen bijgekomen.

bedoel je rechtsklik op een touwtje en dan "auftrennen/separate"? En eventueel weer "verbinden/join" als je er spijt van krijgt?

nee, ik bedoel dat het ene functieblok de parameters van een ander blok kan gebruiken.
bv. het rekenblok kan het getal van een teller gebruiken.
ik kan dat "verwijzen" niet meer vinden.
ik heb gewoon een originele cd met software gekocht, dus daar kan het niet aan liggen.
of zit er ergens een instelling, die ik ben vergeten ?

Bedoel je bvb de compare functie? M'n laptop ligt op 't werk, had anders wel eens willen kijken.
Kijk eens tussen de voorbeelden, (samples), in Logo-Soft of je daar je oplossing niet vind.
Mvg
Bart

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
GJ_

Moderator

Onder je blokken staat een vierkantje met een plusje. Klikken en er komen wat veldjes met dikke aanhechtingen waar je touwtjes tussen kunt trekken.

op de eerste foto staat een rekenblok van de oude logo-soft die je kunt laten verwijzen.
op de 2de foto staat het rekenblok van de logo-soft 8.2. de toets "verwijzen"staat er niet meer bij.
waar kan ik dat terugvinden ?

GJ_

Moderator

Op 9 november 2019 18:36:01 schreef GJ_:
Onder je blokken staat een vierkantje met een plusje. Klikken en er komen wat veldjes met dikke aanhechtingen waar je touwtjes tussen kunt trekken.

oke, nou snap ik hem.

vriendelijk bedankt.
groet,
pieter