Testen tv aansluiting

Op 12 november 2019 11:06:35 schreef testman:
...naar 2Ghz gaat. dat laatste gaat nog problemen opleveren, gezien er flink delen zijn waar al 35 jaar oude coax inligt. ook slechte lassen en dergelijke kunnen bij die dubbele frequenties problemen gaan geven..

Leg eens uit?
In Utrecht is analoge TV er volgens mij al af, idd.
Maar waarom zou die kabel voor 2 Gig (waar overigens helemaal geen spake van is) een probleem zijn, en voor 1 Gig niet?
Als er 25 analoge kanalen afgaan, komen er evenzoveel digitale dragers voor terug. De bandbreedte wordt van 65 tot 865Mhz verhoogd van 204 tot ~1200 Mhz. Zonder analoge dragers.
Dat biedt heel veel perspectieven.
De snelheid over 1 kabel kan zo astronomisch hoog worden, dat dat je bevattelijk vermogen teboven gaat... In ieder geval ver boven wat je nodig denkt te hebben. :-)
Let wel dat je de max over een coaxkabel nu "deelt" met enkele honderden klanten.
Mocht dat teveel blijken, wordt een gebied simpelweg gesplitst waardoor je nog maar met -grofweg- de helft van het eerdere aantal je verbinding moet delen.
Dat splitsen van de wijken gaat al naar gelang de vraag.
Dat kan nog erg lang doorgaan.
Natuurlijk heeft een kabel zijn beperkingen. Daarom wordt er binnen die perken gemanouvreerd.
Dat gaat niet over 1 nacht ijs... :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

jij hebt het nu over datagebruik en opsplitsen van hoofd lijnen naar wijken zodat deze minder volbelast zitten. ( meen overigens dat wijkcentra glasvezel gevoed werden ) ik doel meer op het overgaan van max 1000Mhz naar 2000Mhz, dan gaan er andere problemen spelen. nu is de demping van een bepaald stuk kabel het hoogste op de hoge frequenties, dat wordt nog meer als je tot 2000Mhz gaat. analoge tv ging ruisen dan, digitale zenders gaan blokken en dergelijke ongein veroorzaken als oude kabels problemen gaan geven. ik vraag me dus meer af of je zomaar je cainet als het is naar 2Ghz kan overschakelen, door alleen knooppunten als splitters, versterkers te upgraden.

het is al lang bekend dat cai boeren al problemen hebben in dit jaargetijde als dan rond 7 uur iedereen op internet gaat. dat gaat al niet van harte..

tenzij je bedoelt dat men niet op 2Ghz max gaat zitten, maar tot 1,4Ghz gaat. dat geeft wrs minder problemen..

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 13 november 2019 00:02:48 (13%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

1218Mhz...
Zover gaan we.
Er is (nog) geen sprake van een verhoging.
Daarbij is het opsplitsen van wijken (een glasvezelverbinding verdubbelen) een goede methode om de groeiende capaciteitsvraag op te vangen.
Soms is het wijs om een deel van een wijknet op een andere plek over te zetten op een eigen glasvezel.
Links of rechtsom creeer je extra capaciteit.
Oprekken frequentiebanden, aanpassen modulatiemethodes en het uitfaseren van analoge TV en Radio horen daar allemaal bij.
Als een wijkcentrum onder glas niet toereikend genoeg is, kan men de wijk laten vervallen en de achterliggende groepversterkers onder glas brengen.
Kost alleen wat meer graafwerk.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)