Bestellingen uit China duren (momenteel) lang ?

Op 12 november 2019 10:28:52 schreef Bapaktus:

-knip-

We kunnen zien bij PostNL of er een pakje/brief in de bezorging zit, wel je eigen dan voor die mogelijkheid aanmelden bij PostNL. Een foto van de voorzijde van het poststuk is dan op te vragen.
Soms een afbeelding van een pakje/brief maar die wordt dan 1 of 2 dagen later pas bezorgd.

-knip-

Huh, begrijp ik hieruit dat je die gratis-verzending ebay china brievenbus pakjes zo toch kan volgen zodra ze in NL aankomen (een betaalde service zeker oid)? Mij is altijd verteld dat dit niet mogelijk was aangezien ze niet in het NL systeem worden gezet met track&trace (als er al een code bij zit werkt die alleen tot de grens van china).

Hoe gaat dat precies in z'n werk, want dat wil ik dan ook denk ik.

Bapaktus

Special Member

@Rick,
je kan je voor deze gratis dienst aanmelden bij PostNL.
Na het aanmelden krijg je een code die je invoert.
Daarna hoef je niets meer te doen.
Je krijgt dan op je Email een bericht mét afbeelding van de poststukken die naar je toekomen.
Track/Trace uit China werkt niet.
De zwarte afbeeldingen komen uit China.
Je klikt dan op het poststuk en dan kan je zien van wie en wat er bij jouw bezorgd wordt.
Bij Chinese zendingen maken we meteen een afdruk die we opslaan op onze Ipad.
Wanneer er niets bezorgd wordt uit China heb je in ieder geval bewijs dat het bij de Post in Nederland is aangekomen.
Succes, ruud

flash2b

Special Member

Track & Trace uit China met AliExpress Standard Shipping werkt perfect met de PostNL app. Het is verder ook snel, kreeg gister weer iets binnen in 11 dagen.

Zoals ik al in een andere thread schreef: Wil je snel en traceerbaar je bestellen, kies dan AliExpress Standard Shipping en betaal er gewoon voor. Het is veel goedkoper dan standaard NLse pakket kosten binnen NL.

Als je er niet voor wilt betalen zul je gewoon langer moeten wachten.

Er zijn meerdere soorten china pakjes - sommige hebben tracking, en dan staat er meestal een retouradres op in Schiedam.
Op veel andere staat 'untracked'. Maar als ik 'm dan bij bezorging toch scan, geeft ie wel aan dat de scan gelukt is. Vraag me af wat er dan met de scancode gebeurt...

Als je het de bezorger makkelijker wil maken als je veel chinapakjes hebt, monteer dan zo'n goedkope groene plastic brievenbus bij de deur, en doe de klep met sleuf niet op slot (of haal 'm er uit). Dan passen namelijk praktisch alle chinapakjes er in.
Een van de adressen waar ik nu bezorg heeft een hele luxe pakketbus bij de voordeur neergezet omdat die dus wekelijks chinapakjes krijgt en ze niet op wil halen bij het agentschap. Maar een simpele groene plastic bus voldoet ook :)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 12 november 2019 11:45:19 schreef Bapaktus:
@Rick,
je kan je voor deze gratis dienst aanmelden bij PostNL.

-knip-

Wanneer er niets bezorgd wordt uit China heb je in ieder geval bewijs dat het bij de Post in Nederland is aangekomen.
Succes, ruud

Ik heb het net aangevraagd via de postnl android app (via de mijn postnl.nl website werkt het helaas niet volgens mij; inlog is wel hetzelfde wat dan wel weer merkwaardig is). Maar als het werkt heb ik er graag dat extra beetje telefoon geheugenruimte voor over, want dat gaat erg helpen.

Bedankt voor de tip in ieder geval.

Hensz

Golden Member

Op 12 november 2019 11:45:19 schreef Bapaktus:
je kan je voor deze gratis dienst aanmelden bij PostNL.

Hoe?

Don't Panic!
bprosman

Golden Member

Op 12 november 2019 15:46:38 schreef Hensz:
[...]
Hoe?

https://www.postnl.nl/klantenservice/mijn-post/aanmelden

Je krijgt dan inderdaad een foto te zien van het pakje wat bij jou (meestal de zelfde of volgende dag) bezorgd gaat worden. Als je inzoomt op de foto kun je het etiket lezen en meestal wel herkennen welke bestelling het is (als je er meerdere hebt lopen)

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 12 november 2019 15:52:31 (44%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 12 november 2019 13:04:38 schreef Ledlover:

Als je het de bezorger makkelijker wil maken als je veel chinapakjes hebt, monteer dan zo'n goedkope groene plastic brievenbus bij de deur,

Dit heb ik al een jaar geleden opgelost door middel van dit;

Monteer een grote pakketjesbus bij de voordeur. Installeer er een camera en LED verlichtring in en krijg van elke gedropt pakketje een foto op je mobiel.

Even snel een foto van de pakketjesbus gemaakt in het donker, dus flits..

Tweede foto is van een willekeurige inhoud en de bijbehorende foto op de mobiel. Alles is geregeld via Domoticz. De pakketbezorger is er erg blij mee ! :-)

De pakketjesbus met beveiliging voor graaiers:

De inhoud van de pakketjesbus:

I love it when a plan comes together !
bprosman

Golden Member

Misschien rare vraag en wil je er hier niet over uitweiden maar hoe beveilig je zo iets ?
Valt hij op slot na levering ?

kies dan AliExpress Standard Shipping en betaal er gewoon voor.

Doe ik inderdaad maar. Kijken hoe dat bevalt.

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 12 november 2019 20:30:31 (35%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
vergeten

Golden Member

Op 19 september 2019 besteld en meteen via paypal betaald!

U heeft €12,97 EUR overgemaakt naar Banggood Technology Co., Limited (service@banggood.com)

vervolgens kwam er maar niets!

Maar.... vandaag 12-11-2019 lag het eindelijk in de brievenbus. :)
Was verzonden met "China Post" zonder tracking code.
Bij Banggood was het mijn eerste bestelling, dus ik heb geen referentie of die bijna 2 maanden normaal is.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Mijn ervaring is dat het heel wisselend is. De meeste dingetjes komen wel met een week of 4, maar soms is 6 of 8 weken ook mogelijk. Ik heb zo'n 40 bestellingen via Ali gedaan. 1 is niet gelukt, netjes geld terug.

ik ben over het algemeen heel tevreden over aliexpress. heb nu 55paginas met bestellingen staan (en 10orders per pagina), dus iets meer dan 550 pakketten.

ik schat dat ik er misschien 10-15 heb waar het fout liep:
-verschillende gewoon nooit aangekomen, geld terug.
-paar waar de goederen defect waren, ofwel nieuw gekregen, ofwel geld terug.
-paar bestellingen waar de prijs absurd laag was en ik zowieso wist dat het een bedrieger was, dus toch besteld (als het aankomt was het ferm goedkoop). koper nooit verstuurd, dus geld terug via ali en zijn account werd geblokkeerd (denk zelf dat de link van hieruit kwam???)
-heleboel pakketten waar het meer dan 3maand duurde, dus gewoon geld terug gekregen en opnieuw besteld. komt na een maand het eerste toch nog gewoon aan. 1 keer betaald, 2 keer gekregen. afhankelijk hoe arrogant de chinees was bij de refund, kreeg hij zijn geld toch nog (extra bestelling die ik direct afsloot als ontvangen)
voor mij is dat trager leveren al een finacieel voordeel geweest

kies dan AliExpress Standard Shipping en betaal er gewoon voor.

ik heb nog nooit met shipping gekocht, en meestal komt het op dezelfde prijs. misschien toch maar beginnen?

vaak zoek ik iets, kost dat 6€ met gratis verzending.
maar je vind datzelfde artikel aan 3€, met 3€ aan verzendkosten.
ik kies altijd die met gratis verzending, maar zal eens de andere proberen

[Bericht gewijzigd door fcapri op woensdag 13 november 2019 05:33:08 (23%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 12 november 2019 15:49:10 schreef bprosman:
[...]
https://www.postnl.nl/klantenservice/mijn-post/aanmelden

Je krijgt dan inderdaad een foto te zien van het pakje wat bij jou (meestal de zelfde of volgende dag) bezorgd gaat worden. Als je inzoomt op de foto kun je het etiket lezen en meestal wel herkennen welke bestelling het is (als je er meerdere hebt lopen)

Ik heb deze service van PostNL al sinds het begin ervan en merk dat ik ook nog met enig regelmaat brieven krijg via PostNL welke niet niet in de app komen. PostNL zegt dan dat ze of niet via PostNL komen, of te groot zijn om te scannen. Beide is niet het geval.
Het is echt willekeurig wat er wel of niet in de app zichtbaar wordt.

Op 13 november 2019 08:00:23 schreef RazeR:
[...]

Ik heb deze service van PostNL al sinds het begin ervan en merk dat ik ook nog met enig regelmaat brieven krijg via PostNL welke niet niet in de app komen. PostNL zegt dan dat ze of niet via PostNL komen, of te groot zijn om te scannen. Beide is niet het geval.
Het is echt willekeurig wat er wel of niet in de app zichtbaar wordt.

Jammer dat het niet perfect werkt (al is 70%+ ook al redelijk bruikbaar). Hoeveel procent schat je dat ongeveer zichtbaar is?

Op 13 november 2019 05:31:02 schreef fcapri:
ik ben over het algemeen heel tevreden over aliexpress. heb nu 55paginas met bestellingen staan (en 10orders per pagina), dus iets meer dan 550 pakketten.

Holy! Da's meer dan ik!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Jammer dat het niet perfect werkt (al is 70%+ ook al redelijk bruikbaar). Hoeveel procent schat je dat ongeveer zichtbaar is?

Misschien regio afhankelijk ? Want bij mij (Den Bosch) is het 100%. Wij hebben 3 postbezorgers , Postnl (100% in de app) en SanDD en een "lokale" (was vroeger de sociale werkplaats). Die laatste 2 staan er uiteraard niet in. Waarbij de laatste echt in weer en wind bezorgt en PostNL het dan wel eens een dagje wil laten liggen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 12 november 2019 20:28:30 schreef bprosman:
Misschien rare vraag en wil je er hier niet over uitweiden maar hoe beveilig je zo iets ?
Valt hij op slot na levering ?

Er zitten twee compartimenten in. Bij het opendoen van de bovenste klep om een pakje er in te leggen, wordt het onderste compartiment afgesloten. Doe je de bovenste klep dicht, dan opent automatisch het 'valluik, en valt het pakketje in het onderste compartiment. Je kan er dus niets uithalen. Tenzij je het slot forceert of het valluikbedieningsstangetje doorslijpt met een flex.

Ik had twee adressen die zo'n ding hebben, één particulier die gewoon heel erg veel chinapakjes krijgt en een bedrijf dat een wat grotere variant heeft voor kleine goederenleveringen na sluitingstijd van dat bedrijf.

Als je goeie vrienden bent met de pakketbezorger, kan je ook gewoon een soort afsluitbare kist/container nemen, met een hangslot dat je er open aan laat hangen. Vragen of ie het slotje dicht wil doen na levering.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 11 november 2019 21:02:39 schreef rew:
[...]Nee, een paar dagen na aankomst op het postagentschap wordt vanuit een centraal punt een: "je pakketje ligt bij dat-en-dat agentschap" verstuurd. Soms dus aan de late kant, dat briefje zal allicht zoek kunnen raken, maar in princiepe worden die dus wel aangemaakt. Dus niet door de pakketten-jongen bij jou gedumpt maar per "gewone brievenpost" naar je huisadres.
[...]Als het goed is duurt dat minstens twee weken. Mijn agentschap beweerde trouwens: "Dat doen we NOOIT!". Maar dat die gast een leugenaar is, dat wist ik al veel langer.

Ik heb nog nooit een "een pakketje ligt bij het afhaalpunt briefje" per post gehad...
Ben aan het inventariseren gegaan en mis sinds de zomer nu zeker 8 items (langer dan 12 weken). In al de jaren daarvoor ben ik nog niet 1 pakketje verloren.
Overigens grappig, kreeg er net eentje van ebay, via Sandd...

Ja... en toen ?

Op 13 november 2019 14:14:45 schreef Ledlover:
[...]

Er zitten twee compartimenten in. Bij het opendoen van de bovenste klep om een pakje er in te leggen, wordt het onderste compartiment afgesloten. Doe je de bovenste klep dicht, dan opent automatisch het 'valluik, en valt het pakketje in het onderste compartiment. Je kan er dus niets uithalen. Tenzij je het slot forceert of het valluikbedieningsstangetje doorslijpt met een flex.

Ik had twee adressen die zo'n ding hebben, één particulier die gewoon heel erg veel chinapakjes krijgt en een bedrijf dat een wat grotere variant heeft voor kleine goederenleveringen na sluitingstijd van dat bedrijf.<knip>

Erg goed/leuk idee, maar in deze context helpt het ook niet, er raken pakketjes zoek die gewoon door de brievenbus passen.

Ja... en toen ?

Op 13 november 2019 14:14:45 schreef Ledlover:
[...]

Er zitten twee compartimenten in. Bij het opendoen van de bovenste klep om een pakje er in te leggen, wordt het onderste compartiment afgesloten. Doe je de bovenste klep dicht, dan opent automatisch het 'valluik, en valt het pakketje in het onderste compartiment. Je kan er dus niets uithalen. Tenzij je het slot forceert of het valluikbedieningsstangetje doorslijpt met een flex. ...

Precies. Ik zag zojuist de vraag staan maar zag ook dat Ledlover hier het perfecte antwoord al op gegeven had.

I love it when a plan comes together !

Op 13 november 2019 10:31:50 schreef rew:
[...]Holy! Da's meer dan ik!

veel klein spul hoor.
ik heb al arduinos gekocht, en toen wou mijn collega er ook, dus weer een bestelling. komt een andere collega ook zagen om erbij te bestellen....
hopen led lampen, transistors (BC547-557), diodes, glaszekeringen, lipo laders,
natuurlijk als je het allemaal optelt, toch al aardige bedragen. zo maandelijks gaat er vlot 10-30€ naar ginder, en dat 2-3jaar lang...

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Het blijkt dus dat de PostNL bezorger na het inladen van mijn pakket linea recta naar het afhaalpunt is gegaan.

Als ik niet zou kijken op deze tracking info zou ik nooit niet weten dat mijn pakket op het afhaalpunt ligt.

Aangekomen bij het afhaalpunt. Haal het op
2019-11-16 11:13:00 [GMT+8]

Onderweg voor bezorging
2019-11-16 10:49:00 [GMT+8]

Ingeklaard door de douane
2019-11-15 21:35:00 [GMT+8]

Het douane-inklaringsproces is gestart
2019-11-11 15:51:00 [GMT+8]

I love it when a plan comes together !
buckfast_beekeeper

Golden Member

27 oktober kabelbinders besteld. Gisteren ontvangen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 16 november 2019 19:24:28 schreef ritmeester:
Het blijkt dus dat de PostNL bezorger na het inladen van mijn pakket linea recta naar het afhaalpunt is gegaan.
...

In dit geval wilde de Belastingdienst nog wat Euro's van mij ontvangen. Deze Euro's kon (moest) ik meteen betalen, anders geen pakketje. :-)

I love it when a plan comes together !

Bovendien krijg je vandaag of morgen het briefje dat je hem op mag halen. (zelfs al heb je hem meteen opgehaald).

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 19 november 2019 19:20:03 (22%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/