Miele W3241

Mijn tante heeft een Miele W3241 staan die kuren heeft.

De fout zou de volgende zijn:
Programma selecteren, start drukken, machine neemt water en afvoerpomp draait direct en pompt al het water onmiddellijk weg.
Na een tijdje knippert het rode storingslampje 'watertoevoer'
en 3 strepen op het display. <Einde programma>

Water komt vlot de machine binnen/ zeefjes ok/ model zonder aquastop.

Bij andere programma's getest en hetzelfde probleem.

Zelf heb ik dit niet getest, machine staat 125km verderop in Tervuren.

Wie/ wat zou dit kunnen veroorzaken?

Mvg

niveaumeting die hapert of miss de slang tussen pomp en zeepbak verstopt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Onder rand print is aantal sporen weggeteerd door overtollig zeepgebruik of morsen..

Er werd water manueel toegevoegd (gemorst)met een gieter in de zeeplade omdat er te weinig water wordt gebruikt in het spoelen volgens mijn tante.

Na enkele maanden kon ik naar de machine gaan zien, maar die werkt terug goed, alles opgedroogd ondertussen.
Nu reeds enkele programma's afgewerkt zonder problemen.

Op de foto zie je duidelijk de roestvorming van de veerklemmen aan het kadran, waar het water stond door het morsen in de zeeplade.

[Bericht gewijzigd door fabrice op zondag 10 november 2019 20:26:16 (97%)

Dus teveel zeep anders is er niet te weinig water met spoelen. De helft doseren en de machine eens op 90 graden leeg laten draaien. Desnoods 2 keer...

Al de onderkant van de print bekeken?? IDD wat Maus zegt te veel zeep en je kan een extra spoelgang standaard programmeren

Print zit volledig in een plastieken behuizing, deze niet uitgehaald.
Kan enkel maar watersporen hebben, daar de zeep direct in de
trommel wordt toegevoegd.

Machine zou 2 keer spoelen met weinig water, veel of weinig zeep,
2 spoelbeurten zijn gewoon veel te weinig.
(4 spoelbeurten vroeger met andere machine)

[Bericht gewijzigd door fabrice op maandag 11 november 2019 18:57:57 (49%)

Je kunt al beginnen door 'extra water' aan te zetten.

Of de dame kan ook eens leren wassen met minder zeep...

Hoe vaak ik dat op een week aan de klanten moet uitleggen. Alle zepen zijn geconcentreerder geworden, dus er is minder nodig.

Als je een bepaalde hoeveelheid water/zeep moet hebben om de was goed te laten voltooien en de hoeveelheid water is nagenoeg constant, dan weet het kleinste kind dat de hoeveelheid zeep moet verminderd worden als de boel niet genoeg gespoeld wordt.

De W324X heeft bijna tien jaar gelopen. 98% van de klanten vindt dat een goede machine zoals ze is. Mensen die beweren dat er te weinig water inloopt tov van vroeger weten natuurlijk niet dat de trommels van die machine niet zijn zoals die van voor de jaren 80.
Water wordt onderaan de kuip ook opgeschept en door de meenemers boven op de was uitgegoten.

Die toets extra water dient er in de regel voor als er textiel met zand en die dingen wordt gewassen. Dat krijg je met weinig water nooit weg.

Juist daarom Fabrice, er zit bij deze modellen veel waterschade bij de print ondanks in plastieken behuizing!!!

Inderdaad smd,

indien de machine terug kuren mocht hebben, zal de print wel worden uitgehaald uit de behuizing.

Info aan mijn tante meegedeeld.

Verder las ik dat je de functie 'extra water' kan programmeren;

Variante 1 meer water bij het spoelen,
Variante 2 meer water bij wassen en spoelen,
Variante 3 extra spoelgang,
Variante 4 combinatie van variante 2 en variante 3.

Dat kan, eerst maar eens proberen met minder zeep. En met minder bedoel ik dus niet 'het randje van het schepje eraf vegen'. Ik heb een koffiekopje (dus geen mok) in de zeepdoos liggen die bij een vuile werkbroekenwas pas ongeveer vol erin gaat. Voor overige wassen is een half kopje al meer dan genoeg. Als je tijdens de eerste minuten draaien wat kleine schuimpjes langs het raampje ziet glijden is het vaak al prima.

De afwas doen we ook niet met een berg schuim erop..

Ik zou variant 4 programmeren, zowizo veel beter!

Had hier eens gelezen dat je het aangetaste deel van de print kan reinigen met een glasvezelstift en erna met 'tropenlak' ofzo behandelen.

Waar is die tropenlak te verkrijgen?

nee hoor, gewone lak kan ook , maar deze: https://www.amazon.nl/KONTAKT-CHEMIE-74309-beschermende-isolerende/dp/…

is veel beter en gebruik ik al jaren!!

Reeds besteld, bedankt voor de tip.

[Bericht gewijzigd door fabrice op zondag 5 december 2021 15:52:03 (75%)