Welk conponent is dit?

Korte vraag; iemand enig idee welk component de groene in het midden zou kunnen zijn?

Dit komt uit een oplaadcircuit van een elektrische auto, de mains komt rechts binnen en er is kortsluiting geweest.

Alvast bedankt!

Arco

Special Member

Moeilijk te zien. Lijkt een led?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Was ook mijn eerste idee, ik zie niet veel groene componenten voorbij komen, maar een led leek mij raar omdat dit niet vanaf de buitenkant te zien zou zijn,

Rare ronde print. Rechts is ook een printbaantje verdampt.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Het lijkt mij een doorvoer condensator of spoel nadat zijn dak eraf is geblazen.

Op 13 november 2019 20:35:08 schreef Hunter:
Rare ronde print. Rechts is ook een printbaantje verdampt.

Ik denk dat een fotohulpstuk een ronde afbeelding geeft van een grotere print. De koperbaantjes houden zomaar op aan de rand.

Foto is genomen met een microscoop, vandaar de ronde vorm. Zelf zat ik te denken aan een fuse vanwege de groene kleur. Iemand een idee hoe ik dit kan het best kan proberen?

Arco

Special Member

Is een bicolor of rgb led. Er zitten 4 aansluitingen aan dus geen zekering...
Voor een microscoop wel heeel weinig vergroting... ;)

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 13 november 2019 22:54:07 (26%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zie geen enkele printbaan die rechtvaardigt dat 'mains' rechts binnenkomt.

Wat wil je proberen?

Wat heeft groen met een fuse te maken?

Damn the torpedoes, full speed ahead!
Hensz

Golden Member

Op 13 november 2019 22:53:28 schreef Arco:
Is een bicolor of rgb led. Er zitten 4 aansluitingen aan dus geen zekering...

Ik zie maar 2 aansluitingen en een baantje dat eronderdoor loopt.
Behalve het baantje rechts, bij het schroefgat hebben ook de componenten van dit onbekende ding (hitte?)-schade opgelopen. Met alleen dit (nu) groene ding vervangen ben je er waarschijnlijk niet.

Don't Panic!
Arco

Special Member

Ik zie toch minstens 3 aansluitingen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hensz

Golden Member

Volgens mij zitten die 2 rechts in dezelfde klont soldeer.

Don't Panic!