Bosch vaatwasser met spookgeluiden

Wie weet wat er aan deze vaatwasser mankeert? Audiofragment spook.mp3 toegevoegd.

Het vaatwasspook laat zich al maandenlang horen in onze keuken, misschien al wel meer dan een jaar, vandaag heb ik maar eens de moeite genomen om het geluid op te nemen. Ik verwacht niet dat er schade door ontstaat, anders was dat al lang gebeurt maar iets stiller zou wel prettig zijn. Er staat toch niet voor niets "Super Silence" op.

Ik heb geen idee wat het model/type is. Voorop staat alleen maar: "Auto 3in1 Super Silence <logo> Bosch" in die volgorde.

reading can seriously damage your ignorance

HOI hennep
De bekende koe geluiden van bosch.
Dit is een bekende klacht bij bosch.
Om dit optelossen moet je de stijgpijp in de binnen zijde van de machine vervangen.
mvg ton

ton61

Krijg melding "Server execution failed" van de MP3. maar de geluiden zeggen welwat en is meestal de keramische schijven van de pomp.Ik wist niet dat een stijgbuis herrie kon maken?? Maargoed... Gebruik je alleen blokjes of ook zout glansspoel?? Laatste is beste en zorgt voor een beter resultaat en ook zonder herrie!

Ook nog nooit gehoord dat die stijgbuis lawaai kon maken, maar kost peanuts en is 5 min werk om te vervangen. Best dan daar mee beginnen

Sproeiarm onder volgens mij.
google maar eens op KOEIENGELUID VERSIE 1.

Doet ie dit op de eco stand? Die van ons wel, lijkt wel alsof de pomp dan langzamer draait.

de pomp in oude modellen draait altijd dezelfde snelheid, daar zit geen regeling op. sproeiarmen die geluid maken komt wel voor. de eco stand bepaalt wel zelf de temperatuur, staat er vaak ook bij, 50-65 graden oid. dat verschil kan wel bijdragen aan dat geluid.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

6 jaar nu.. Ik heb wel het idee dat die van ons een regeling heeft, de pomp heeft een lange aanlooptijd.

Geen idee of er een eco stand op zit. De machine is ongeveer 15 jaar oud.
Dit is er allemaal voorbij gekomen: de stijgpijp, keramische schijven van de pomp, sproeiarm onder en sproeiarm boven.
HELP !!! :-)

reading can seriously damage your ignorance

Je kunt eens een vork of touwtje of iets maken, zodat 1 sproeiarm niet meer draait. En daarna de andere...

Dan heb je de goedkoopste oplossing alvast getest.

En de lampjes spoelglans en zout branden niet, probeer eens zout en spoelglans bij te vullen en te wassen met poeder...

[Bericht gewijzigd door maus0611 op zaterdag 16 november 2019 22:37:11 (28%)

Ik zal eens proberen wat er gebeurt als ik een arm blokkeer.
Wat betreft de extra middelen, zit dat er al niet in bij een all-in-one middel? De inhoud lijkt verdacht veel op poeder met een paar kleine vloeistof compartimenten..

reading can seriously damage your ignorance

Ja, klopt.Maar 1 groot probleem is er met deze middelen: In het was gedeelte van het programma zijn al deze middelen aanwezig maar: daarna weggepompt en als de machine hete cht nodig heeft in het naspoel programma is alles al ruim door de goot gespoeld! Dus apart zout en glansspoel is dus nog steeds noodzakelijk en kost geen drol.

Sterker nog... dat verdien je zo terug. de Fles Sun poeder heb ik voor de gein voorzien van datum van openmaken... 17 januari, hij is nog niet leeg. Een pak zout kost een euro en spoelglans ook zoiets, doe je een jaar mee.

De magische doosjes zijn duurder, slecht voor het milieu, en je krijgt vieze handen van het beetpakken. Ik snap werkelijk niet waarom half NL die dingen nog gebruikt.