Bestellingen uit China duren (momenteel) lang ?

bprosman

Golden Member

Mijn oudste bestelling (4-5 Oktober) vandaag binnen gekomen.
Verzending : "Cainiao Super Economy Global"

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 6 november 2019 20:19:36 schreef testman:
postnl gaat ook of is ondertussen al gefuseerd met sandd, de ACM zegt nee, maar het mag toch doorgaan onder voorwaarde dat prijzen niet te veel stijgen.

Dat SANDD is helemaal een ramp. Straatnamen gaan in de regel nog wel goed maar huisnummers mogen de bewoners onderling zelf uitzoeken nadat de post hier in de straat weer eens 'random' is bezorgd geworden....

Vorige maand nog verschillende dingen besteld en er kwamen van twee winkels binnen 3 dagen spullen binnen.

Vergeet niet dat Ali een verzamelplaats is van veel kleine winkeliers. Vandaag de uiteenlopende verhalen. Ik kies altijd voor gratis verzending.

Ik bestel al jaren op Ali en mijn ervaring is dat de winkeltjes als de dood zijn voor het instappen van Ali in een dispute! Mochten er problemen zijn, probeer het met de winkel op te lossen en als het niet lijkt te gaan lukken zeg jje dat je een dispute opent.

Als er problemen waren zijn ze altijd opgelost. Dan wel voor een nieuw artikel, geld terug of gedeeltelijk geld terug.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 19 november 2019 19:12:18 schreef ritmeester:
[...]
In dit geval wilde de Belastingdienst nog wat Euro's van mij ontvangen. Deze Euro's kon (moest) ik meteen betalen, anders geen pakketje. :-)

Vandaag een pakketje uit USA ontvangen. Postbode stond er ook op 52,04€ te ontvangen. 30,04€ BTW 22€ voor het verschrikkelijk moeilijke papierwerk. Had dit ingecalculeerd.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
dijkmane

Golden Member

5-10 besteld bij Ali, gisteren binnen gekomen, bijna 6 weken, dat is redelijk normaal.
maar een op 04-09 besteld item via ebay uit china, is nog steeds niet binnen.
inmiddels de refund wel gekregen, maar je zit 10 weken te wachten op niets...

een begin oktober besteld item ( de beruchte "Process Calibrator" van EEVblog van een tientje ) is na 5 dagen "shipment cancelled".
daarvan ook de refund gekregen, maar ik had liever dat ding gehad..

In no Sense, Nonsense
Sine

Moderator

Op 11 november 2019 23:57:12 schreef Sine:
[...]
De "uw pakketje ligt bij afhaalpunt X" briefjes heb ik overigens al een tijd niet meer gehad. Experiment gefaald? Zou men toch maar weer direct aan het bezorgen zijn?

Helaas, vandaag had ik er weer eentje.

11-09 besteld, vandaag de melding dat het onderweg is met lokaal transportbedrijf. Dus ik verwacht het morgen wel ofzo... Snel gegaan.

Ik vraag me af of de huidige vertragingen misschien niet ook te maken hebben met de opstanden in Hong Kong (het leger schijnt er zelfs al aan te pas te komen, dus het is best ernstig al hoor je er hier in NL niet zo heel veel over). En veel china pakjes komen uit, of gaan via Hong Kong, dus kan best dat daar nu wat logistieke vertraging zit lijkt mij.

Ik heb maandag twee pakjes uit Shenzhen gekregen die via HKDHL verstuurd zijn. Dus eerst naar Hongkong naar iemand die een goede deal heeft met DHL en dan pas met DHL hierheen. (kost een dag extra maar is goedkoper). Donderdag-maandag is de doorlooptijd geweest.

Verder zojuist een banggood pakketje van 10 oktober binnen gekregen.

In mijn tracking systeem staan weinig dingen ouder dan eind oktober. Dat zijn voornamelijk dingen die met slechte opgegeven tracking nummers zijn verstuurd en dan niet gematched konden worden met een binnengekomen zending. Ik heb de spullen wel gezien, maar omdat ik dezelfde dingen bij 3 verschillende verkopers heb gekocht, weet ik als het binnenkomt niet van wie ie is, en laat markeer ik hem niet als binnen. Gevolg is dat ik dan na 2 maanden maar moet roepen: "zal wel binnen zijn", met de mogelijkheid dat ik toch maar 2 van de drie pakketjes heb gezien. :-(

In mijn beleving: Het valt best mee met de trage verzending uit china.

Edit: Vandaag de derde in twee weken (na een hele tijd niet) die direct naar het ophaalpunt is gegaan.
Edit2: Dit was "onverwacht" omdat ik geen pakket in m'n tracking systeem had waarvan dit gemeld was.... Blijkt dat ik dus op donderdag het afhaal bericht heb gehad voor het pakketje wat zaterdag bij het afhaalpunt is gebracht hetgeen ik niet maandag (want regen) maar dinsdag heb opgehaald....

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 21 november 2019 12:41:01 (12%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bapaktus

Special Member

Vandaag mijn PCB-bestelling van 3 weken geleden uit China binnen gekregen.
Gisteren al bericht van PostNL dat er iets zou aankomen.
Net pakje met 5 printjes, 120 * 80 MM, 30 * 42 gaatjes doorgemetaliseerd.
Bij Ebay,Service Paypal, Gratis verzending, prijs €6,13.
Ik had een paar kleinere stukjes nodig maar grotere stukken zijn goedkoper.
En "kleiner" zagen doe ik wel met mijn Proxxon mini cirkelzaag machine KS230.
Ik kan weer verder prutsen :) :)
ruud

flash2b

Special Member

Gisteren 2 pakketjes van de 11-11 sale binnen. Dat is dus in 9 dagen ontvangen en verzonden met AliExpress Standard Shipping. Sneller als verleden jaar na de 11-11 sale.

gisteren een packetje gekregen van 1oktober terwijl al verschillende packethes van 22oktober al geleverd waren.
vandaag bericht gehad dat een packet van 29oktober ook geleverd is. zit een maand tussen de bestelling, en op 1dag na gelijk aangekomen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
dijkmane

Golden Member

11-11 besteld, vandaag binnen.
da's dan weer redelijk snel.

iets van 26-10 is nog onderweg.
je zou toch zeggen dat dat eerder aan zou moeten komen...

In no Sense, Nonsense

half half een vraag over chinese bestelling nu.

mijn DC/DC converter is aangekomen, maar 2 condensatoren zijn ingedeukt. probleem of kan dit geen kwaad?
toch vervangen?

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
rob040

Golden Member

Ik zou ze vervangen, je weet niet of het intern (bijna)sluiting maakt en dan wordt het onbetrouwbaar.

Ik zou ze sowieso vervangen. Zal je gegarandeerd problemen mee krijgen.

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
Tidak Ada

Golden Member

Mijn laatste bestelling heeft er minder dan 10 dagen overgedaan !!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Mijn laatste bestelling heeft er minder dan 10 dagen overgedaan !!

Mijn laatste minder dan 1 dag maar dat was bij Eleshop :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Het ging in dit topic toch om bestellingen uit China??

Ik wist niet dat Eleshop naar de PRC is verhuisd :+

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 22 november 2019 23:37:59 (27%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Ik weet niet of Reichelt er ook onder valt, maar ik heb zeker al een maand geleden een bestelling daar gedaan, en heb het nog steeds niet... En normaal heb ik het binnen 2 dagen..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik mag aannemen dat ze je dan mailen met: product is in "backorder", we verwachten op xx-yy-zzzz je bestelling te kunnen uitleveren.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 6 november 2019 17:14:54 schreef r-p:
[...]Ontopic: bestelling van 14-10 en drie van 20-10 zijn al/pas een paar dagen (vrijdag en zaterdag, het is nu woensdag) in NL maar nog niet bij mij.
Edit: ééntje van 20 oktober is vandaag (7-11) binnengekomen.

Alles is de week erna binnengekomen, dus zeg maar een maand. Vind ik redelijk acceptabel. Bij tot ~10 kalenderdagen krijgen ze 5 sterren, bij een maand nog maar 3.

Eerste pakketje van mijn 11-11 bestellingen was er gisteren (bij postkantoor ophalen, dus waarschijnlijk 21-11 al afgeleverd). Weer ouderwets snel, maar een echt pakket met de fabrieks-verpakkingsdoos om het artikel.

Brievenbus post van 30 en 31-11 laat nog op zich wachten. (Beschermglas voor telefoons, recent in Nederland eentje meebesteld voor 7 euro en kwaliteit is SLECHTER dan de low budget rommel van één-tiende van de prijs in China... Dat zal me leren om duur 'kwaliteitsspul' in NL te kopen...)

Tidak Ada

Golden Member

Dat heb je vaker met 'zogenaamd "kwaliteitsspul" '. Soms kan een beetje goed opletten bij aanbiedingen verassende resultaten opleveren.

Overigens de ultimo Chinese verpakking:
Had twee V/A-paneelmeters voor gebruik bij variac's gekocht.
Een keurig doosje gemaakt van rose antistatisch schuim, daarover een laag gemaakt van 5cm breed Cellotape® en dat weer in grijs plastic verpakt, met adreslabel.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Verpakken kunnen ze wel die Chinezen.
Laatst een pakketje onderdelen ontvangen, (pvdf, ptfe, en RVS), volledig geolied, drie lagen cellofaan, laagje 'bubbelplastiek' luchtdicht verpakt met een zakje silica. (Die inpakker moet z'n dag vullen denk ik dan)?

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Gister gaf de postnl app aan dat er 2 brievenbus zaken aan zaten te komen (2x zonder foto, wel een grijs icoon), met als gevolg 1 china pakje in m'n brievenbus toen ik thuis kwam (binnen 22 dagen dus netjes op tijd).

Wel is nog niets binnen n.a.v. de 2de melding (geen ophaal briefje o.i.d.). Ga er vanuit dat het m'n 2de china bestelling van 2 dagen na de 1ste is, die dan ook best snel hier in NL is. Zou zo'n 30x10x10 cm moeten zijn schat ik, dus ik neem aan dat dat een ander traject krijgt dan brievenbuspost. Weet iemand hoe ze omgaan met dit soort grote dingen via china brievenbuspost? Direct naar het ophaalpunt, via de pakketbezorg-bus of anders? Is de eerste keer dat iets zo groot is dus nog nooit eerder gehad.

Kan overigens ook dat het een spookmelding is, of dat ie inmiddels kwijt is. Die postnl app levert zo ondanks dat je weet dat het er bijna is toch ook weer nieuwe stress op :)