Aangezien de TS zelf zegt niets met microcontrollers te kunnen, en dat waarschijnlijk niet op korte termijn verandert, vind ik dit wel een mooie oplossing, en hij is een stuk simpeler dan ik had verwacht.
Helemaal top dat Arco de tijd en moeite genomen heeft dat specifiek voor de TS te ontwerpen!
@Arco: waarschijnlijk gaat het in de praktijk wel goed zonder die weerstanden, maar dat blijft altijd een beetje gokken. Je zou het kunnen bouwen en meten of het binnen de specificaties blijft. Het zal sneller mis gaan als de condensators groter worden, of de voedingsspanning hoger.
@TS: ik zou je sterk aanraden en goed bereikbare schakelaar direct na de accu te zetten, zodat de gebruiker snel kan ingrijpen en er onverhoopt een gasklep open blijft staan. Je zou ook vlak voor het ventiel een kleine kamer als buffer kunnen zetten, met een dunne leiding daarheen; die leiding beperkt dan de maximale snelheid waarmee het gas kan ontsnappen als de klep open blijft staan, terwijl dat buffer bij normaal gebruik het gas kan leveren dat je nodig hebt in de korte tijd dat het ventiel open staat.
Ga je de lucht er met een ventilator of zo in blazen? Je zult toch de verbrandingsgassen weg moeten blazen met een overmaat aan lucht, denk ik. Tussen de verbrandingskamer en de ventilator heb je dan alleen een passieve terugslagklep nodig (zoals bij carter gespoelde tweetakt motoren), dat scheelt weer een magneetventiel en de aansturing daarvan.