Rolluik sturing

We hebben 2 nieuwe rolluiken laten plaatsen. Schrijnwerker heeft eindelopen afgeregeld gewoon door 230v op de motor te zetten. Ik heb dan achteraf een rolluiksturing van niko 05-333 geïnstalleerd. Maar mijn eindelopen werken niet. Ik kon de motor in beide richtingen laten doorlopen. Dan aansluiting op mijn rolluiksturing omgedraaid en dan werken mijn eindelopen wel. Is dit normaal? Ik heb 2 oudere rolluiken met dezelfde sturing. En als ik daar de aansluiting omdraai werken de eindelopen ook. Is het mogelijk dat de eindelopen omgekeerd ingesteld zijn?

Bij een standaard links/rechts schakeling is dit heel normaal. (Basis relaisschakeling).
Mss dat je bij je oude installatie de voeding van de schakeling omkeerde en nu enkel de motorvoeding?

Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)

Ik had ooit een wat amateuristisch aangelegd knikarmscherm en daar was de stekker en wcd ook met merkstift gemarkeerd voor de N en L. Ik heb m nooit andersom gestoken. (Wel 'modern' draadloos systeem)

Nee het zijn enkel de 2 draadjes op "pijl omhoog" en "pijl omlaag" die ik omgewisseld heb. Gisteren hetzelfde gedaan op mijn oude installatie en daar werken de eindelopen wel als ik ze omwissel.