koppelstukje? GPS ontvanger kabeltje

Hee mensen,
Ik heb iets te dapper een tweetal kabeltjes uit het verre China gehaald, teneinde deze te koppelen aan mijn FONA808 GPS device.
Een bij deze print meegeleverde GPS ontvanger antenne is wat te beperkt. Daarom een wat ander, actievere antenne.

Nu dacht ik dat ik dit type connector male/female kon koppelen. Het blijkt echter dat in beide connectoren wéér een male/female keuze bestaat.
En ik heb 2x male...
Bestaan hier adaptertjes voor? Of wellicht een kabeltje met connector wat ik wél aan elkaar kan zetten?

Fantomaz

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Arco

Special Member

Zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/32231060078.html
(even zoeken op 'SMA pigtail', dan vind je er wel meer...

Is die kleine connector een µ-FL?
(dan kun je zoiets nemen: https://www.data-alliance.net/u-fl-to-sma-female-cable-1-inch-2-in-3-i… )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen
Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen
Arco

Special Member

Nee, is een µ-FL connector...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt voor de tips Guys,
Ik heb het koppelstukje bij Banggood besteld.
Even een paar weken achterover hangen met het project, maar OK... :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

De SMA connector is er in normaal en in RP (Reversed-Polarity) SMA

Persoonlijk zou ik een ander kabeltje bestellen en zoveel mogelijk adaptertjes en koppelbusjes voorkomen, alle beetjes helpen.