Schakeling maken

Dit topic is gesloten

Beste forumleden,

Kan iemand mij op weg helpen met volgende vraag:
Bij het bedienen van een drukknop moet ik 7 seconden, 86 volt AC & 250mA hebben. Bij het bedienen van drukknop 2 moet ik terug 86 volt AC hebben, maar nu 400mA.
De schakeling ga ik maken met een arduino

Mijn vraag: hoe komt ik exact aan 86 volt 250mA en 86 volt 400mA

Alvast bedankt.

Andy

Wat ga je met die spanning en stroom doen?

mel

Golden Member

En waarom precies die spanning? En dan nog AC..
lijkt me niet iets gangbaars..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Klopt, is niet "gangbaar", daarom mijn vraag...

Nog maar een keer vragen: wat ga je met die spanning en stroom voeden?

De stroom wordt bepaald door de belasting, niet door de voeding. Ga je dat wel proberen te doen, dan krijg je een stroombron. En dat betekent automatisch dat de spanning zal veranderen om aan de gewenste stroom te komen. Vanuit de voeding is óf het een (de spanning) vast, óf het ander (de stroom). Nooit allebei. De verhouding tussen stroom en spanning wordt bepaald door de belasting.

Kortom: de wet van Ohm. (En ja, die geldt óók voor AC!)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Arco

Special Member

Je kunt spanning of stroom constant houden, niet beiden.
(eentje kun je er zelf bepalen, de andere bepaalt de schakeling/afnemer...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ok bedankt al voor de antwoorden.

In dit geval moet de stroom correct zijn.

Mvg,

Andy

Hensz

Golden Member

Het gaat toch écht helpen als je vertelt wat je ermee gaat voeden. Wat voor apparaat gaat die stroom afnemen?

Don't Panic!
Arco

Special Member

Simpelste zijn condensatoren in serie. Je voeding moet dan wel hoger als 86v zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het is logischer om te stellen dat de stroom maximaal 250/400mA mag zijn, en de spanning maximaal 86V.

Ik neem aan dat die 86V de RMS waarde is, en de topspanning dus 121V. Moet die wisselspanning een nette 50Hz sinus zijn, of is een blokgolf en een andere frequentie ook goed?

Wederom, wat is het doel van dit geheel? Dat maakt het voor ons een stuk eenvoudiger!

Wellicht zou je het met een H-brug shield en een transformator kunnen doen, met een spoel of weerstand in serie om de stroom te beperken. Overigens is 86V en 400mA nog wel 35W, dus daar heb je wel een redelijke H-brug voor nodig, de kleinste shields gaan niet genoeg zijn.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op vrijdag 29 november 2019 15:39:49 (12%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
High met Henk

Special Member

Hbrug is leuk als blokgolven mogen.

Misschien moeten het wel sinussen zijn...

Te weinig parameters om hier uitspraken over te doen.

Geef iig de belasting aan.

Een led is een andere belasting als een motor en een andere belasting als een batterij voor opladen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Na een beetje googelen zet ik een biertje in op dat TS een paar LED stripjes wil aansluiten.

Blijft de vraag waarom hij daar zo geheimzinnig over doet, maar goed we gaan het horen. Of niet.

"If a rocket goes up, who cares where it comes down." - Wernher von Braun

Op 29 november 2019 16:03:06 schreef Phlogiston:
Blijft de vraag waarom hij daar zo geheimzinnig over doet, maar goed we gaan het horen. Of niet.

Precies, weer zo'n dwalm die niet wil zeggen wat hij aan het doen is. Hij kan ook gewoon vertellen dat hij niet geholpen wil worden, dan weten we meteen waar we aan toe zijn.

Op 29 november 2019 13:19:35 schreef MNM(tm):
De stroom wordt bepaald door de belasting, niet door de voeding.

/OF/ Andersom!

En de hint is dat het andersom is omdat bij gelijke spanning ineens een andere stroom "moet".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat klinkt als:

Suske en Wiske en de geheimzinnige geheimzinnigaard.

Mijn vraag: hoe komt ik exact aan 86 volt 250mA en 86 volt 400mA

Gewoon een voedinkje bouwen van 86 volt. Of je neemt een ouderwetse anode batterij van 90 volt. Als je die gaat belasten zakt het wel tot die 86 volt. Eventjes dan.

Zonder verdere gegevens van je ultra geheime project zul je niet veel betere antwoorden krijgen.

Op 30 november 2019 10:06:14 schreef rew:
[...]/OF/ Andersom!

En de hint is dat het andersom is omdat bij gelijke spanning ineens een andere stroom "moet".

Dat weet ik, en dat staat dus ook verderop in mijn post beschreven. ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ook goedemorgen,

2 dagen het forum niet gecheckt en ik ben een "geheimzinnige geheimzinnig aard" & en "dwalm". Leuk forum...

Het project is helemaal niet geheim, maar zal zeker negatieve reacties uitlokken… Daarom dat ik er in de eerste plaats voor gekozen heb om geen verdere info te delen.

Wij proberen op verschillende manieren onze voetafdruk te verkleinen, en dit vooral door het verbouwen van onze eigen groenten, maar ook door kweken van pluimvee voor consumptie (kippen, parelhoenen en bosfazanten)

Ik zou zelf een electronarcosetoestel willen maken voor het verdoven van pluimvee alvorens het te verwerken. Voorbeeld van dergelijk toestel in volgende link: (https://www.neerhof.be/product/electronarcosetoestel-ve-memory/)

Pluimvee onder de 2 kg= 86 volt 250 mA
Pluimvee boven de 2 kg= 86 volt 400mA

Aan iedereen die al een bijdrage heeft geplaatst uiteraard bedankt.

Mvg Andy

Met enig creatief zoekwerk heb ik dat apparaat gevonden. Maar in de beschrijving zie ik niks over die 86 volt en 250 of 400 mA. Waar heb je dat gezien? En zorgt dat apparaat daar niet zelf voor?
Het lijkt me erg onlogisch dat ze zo'n apparaat verkopen aan kippenboeren die dan zelf nog een voeding met bijzondere specificaties in elkaar moeten knutselen.

Arco

Special Member

'Electronarcosetoestel' is wel een nette omschrijving voor zo'n martelwerktuig... ;)
De stroom heb je trouwens niks over te zeggen: dat bepaalt de patient in kwestie...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Beste AndyVR,
Deze community kan wel eens wat stekelig overkomen als je bij het stellen van je vraag niet ALLE details vertelt van wat je probeert te bereiken. Natuurlijk helpt dat bij het beantwoorden van de vraag, maar voor een nieuweling kan dat wat intimiderend overkomen.
Sommigen verwachten bovendien dat je na het stellen van je vraag full-time beschikbaar bent om antwoorden te lezen en te reageren. Dat is misschien niet helemaal realistisch :)

Maar om op je vraag terug te komen:
Ik vermoed dat je aan één knop genoeg hebt, de (elektrische) weerstand van de patiënt zal de stroomsterkte beperken. Dus als je voeding 400mA kan produceren is dat voldoende.

Sine

Moderator

Ik gok dat je een kip beter meteen z'n op af hakt dan dat je zelf Frankenstein gaat spelen.

Zeker omdat je duidelijk niet de kennis in huis hebt om dit tot een goed en veilig einde te brengen.
Al de wet van ohm er al niet in zit dan voorzie ik wat gebraden kippen.

Vandaar dat hier een slot op gaat, met nog de opmerking er bij dat ik je alleen maar met klem kan afraden hier mee te experimenteren.

Dit topic is gesloten