Website ST.com "Een webpagina vertraagt uw browser"

Ik heb regelmatig problemen met de website van STmicro.

Bijvoorbeeld: https://www.st.com/en/automotive-analog-and-power/high-side-switches.h…

Deze pagina wordt half geladen, ik krijg de melding "een webpagina vertraagt uw browser, wat wilt u doen?"
Pagina stoppen Wachten.

Als ik wachten kies wordt na 1 minuut de rest geladen.
Ik heb standaard zoveel mogelijk cookies uitgezet gebruik uBlockOrigin en wil niet gevolgd worden.
Wat zit hier in de weg?

Arco

Special Member

Ik heb hetzelfde met die pagina. Duurt 2:39 minuten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

Ik kreeg na langer wachten (niet voor stoppen of wachten kiezen) een cookie venster van ST voor mijn neus.
Daarna was de melding waar je over spreekt, weer weg en werkte de ST site (even)normaal.
Dat was met Firefox, (en windows10).
Na het bevestigen van de cookie instellingen was de melding er weer!
Uitermate irritant inderdaad!
Ik heb niet gekozen voor de "alles aktief" cookie instellingen

Mijn vermoeden is dat ze tijdens het vertragen bezig zijn cookies of andere (illegale?)zaken lezen van de PC.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
RAAF12

Golden Member

Pagina's zijn te analyseren in de browser >> tools bijv.

@spog2 welke browser?

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 28 november 2019 23:41:37 (14%)

@RAAF12
Gewoon Firefox+Windows10 met verder heel weinig software op mijn laptop; heb 2 weken terug heel de boel vanaf fabrieksinstellingen opnieuw geïnstalleerd. Mijn spullen zijn witter dan wit >:)

maartenbakker

Golden Member

Dat heeft niet persé met koekjes te maken. Kennelijk doet ST h.e.e.a. met Javascript om hun pagina lokaal op jouw computer te construeren. Daar hoort die foutmelding bij en de screenshot van RAAF12 lijkt dat te bevestigen. Dat lijkt me niet hoe een webpagina moet functioneren, maar wellicht denkt onze spaghettietende medemens daar anders over :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

hier laad de pagina meteen.
OSX Chrome

Gr, Joost

Alles begint met respect.

Van origine is het web heel simpel: Hier heb je wat text met wat opmaak, zie maar dat het netjes op je scherm getoond wordt. Plaatjes invoegen kan ook.

Tegenwoordig kan je complete systemen opbouwen met code die in de browser draait. In theorie levert dat op dat je bijvoorbeeld voor bepaalde dingen niet heen-en-terug moet naar de server. Bijvoorbeeld een optionele vraag kan je tonen of niet op basis van een eerdere vraag.

Probleem is dat enerzijds men steeds meer en onnodige dingen hiermee wil gaan doen. Anderzijds zijn er zoveel browsers, configuraties etc etc dat eea steeds lastiger overal werkend te krijgen is. dwz, als je meer dan "alleen de basis" wilt gebruiken, dan kan je het op drie browsers/configuraties testen, maar dan weet je nog niet of het goed werkt op de vierde en vijfde combinatie.... Het gevolg is dus dat jij hier een combinatie hebt die niet lekker werkt.

Nu staat ST niet bij mij bekend als een clubje die een strakke/efficiente website heeft, maar de hoofdoorzaak kan ook zitten in een extensie die jij hebt geinstalleerd.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Als ik vanaf die bewuste ST-pagina wat pagina terug/vooruit doe zie ik links onder op mijn scherm staan:
De TLS-handshake voor r.3gl.net is voltooid
of:
assets.adobetm.com gelezen

Is dit van invloed?:
Ik gebruik nog stug Adobe Reader XI als standaad pdf-lezer omdat ik de cloudversie vervelend vind. Officieel wordt XI niet meer ondersteund.
Browsers (Firefox/Edge)hebben tegenwoordig pdf ingebouwd, maar die gebruik ik dus niet.

Hier flitst de pagina in enkele seconden op mijn scherm, zonder meldingen onder Firefox. Met uBlockOrigin, Ghostery actief.

Zelfs met alle Privacy instellingen van FireFox zelf actief;

Als ik op die link klik dan staat de informatie in minder dan 2 seconden op mijn scherm.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op vrijdag 29 november 2019 12:13:28 (18%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Golden Member

Hmm.. Dan zou je denken dat ST misschien scripts gebruikt voor tracking ofzo.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Op 29 november 2019 00:28:24 schreef Spog2:
@RAAF12
Gewoon Firefox+Windows10 met verder heel weinig software op mijn laptop; heb 2 weken terug heel de boel vanaf fabrieksinstellingen opnieuw geïnstalleerd. Mijn spullen zijn witter dan wit >:)

Heb je wel alle updates binnen gehaald van W10 na de verse installatie? Ik gebruik ook geen plug-in van Adobe Acrobat en die site laad prima.
Probeer de site eens te laden in de Microsoft Edge browser. Dat zal prima werken op de ST site als je die schoon out of the box draait...
Als dat werkt kan je de Vuurvos gaan temmen. Als je het echt leuk vind kan je het helemaal uitzoeken, daar zijn die developer tooltjes voor gemaakt. Zoiets als die screendumps van Arco en mij, hierboven.

@CrossfireX hier ook, nada problema

Arco

Special Member

In Firefox kun je met [F12] -> Performance precies zien waar de tijd aan is besteed...
Ik gebruik geen add-ons (behalve Google Search Link fixer), en toch traaaag...

[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 29 november 2019 13:38:50 (32%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Laad hier bijna direct op win8.1 met chrome met adblocker, ook de linken op die pagina geen probleem.

Transistors are Cool Tubes are Hot

Op 29 november 2019 13:16:06 schreef RAAF12:
[...]

Heb je wel alle updates binnen gehaald van W10 na de verse installatie?
Ik gebruik ook geen plug-in van Adobe Acrobat en die site laad prima.
Probeer de site eens te laden in de Microsoft Edge browser. Dat zal prima werken op de ST site als je die schoon out of the box draait...
Als dat werkt kan je de Vuurvos gaan temmen. Als je het echt leuk vind kan je het helemaal uitzoeken, daar zijn die developer tooltjes voor gemaakt. Zoiets als die screendumps van Arco en mij, hierboven.

@CrossfireX hier ook, nada problema

Heb je wel alle updates binnen gehaald van W10 na de verse installatie?
Ja hoor. Het is 2 weken geleden en ik doe elke dag wel een update.

Probeer de site eens te laden in de Microsoft Edge browser.
Doet hetzelfde als Firefox.

Ik gebruik ook geen plug-in van Adobe Acrobat en die site laad prima.
Het begin van de site laadt bij mij ook prima.
Weet je (idem @Crosfire) zeker dat je alles hebt?
Bij mij en andere reageerders komt er nog e.e.a. bij, maar dat na 1 of 2 minuten.

Als je het echt leuk vind kan je het helemaal uitzoeken, daar zijn die developer tooltjes voor gemaakt.
Ik vind dat helemaal niet leuk.
Ik hoop dat ze bij ST en/of hun handelspartners dit lezen.
Ik hoef hun huiswerk niet te maken.
Laat ST zelf maar zorgen voor een goede website.
(Infineon verkoopt ook dat soort FETs die ik bij ST zocht. Elke potentiële klant heeft dus een alternatief)

maartenbakker

Golden Member

Ik heb de indruk dat iets in jouw computer zich versikt in de scripts. Als het niet je browser is, dan is het misschien je virusscanner die er teveel achterzoekt. Welke gebruik je?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hensz

Golden Member

Bij mij doetie helemaal niks, blijft hangen op "connecting to st.com", heeft ook nog helemaal niets ontvangen, pagina is dus leeg.
MacOS 10.12.6 en zowel bij Firefox, Safari als Chrome.

[edit]Ook op een virtual-box-windows10 nada. Idem voor een 'échte' PC Windows 7. Er wordt in geen enkel geval ook maar iets geladen. De windows-versies geven allemaal wel een stuk eerder de brui aan, al na 20-30 sec. De Mac-versies wachten 60-100 sec.[/edit]

[Bericht gewijzigd door Hensz op vrijdag 29 november 2019 14:46:47 (41%)

Don't Panic!

Dit krijg ik te zien met tracert. 2 maal Request timed out.

C:\Users\spog2>tracert www.st.com

Tracing route to www.st.com.wtxcdn.com [163.171.145.65]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 22 ms 20 ms 22 ms ip1-96-173-82.adsl2.static.versatel.nl [82.173.96.1]
3 23 ms 24 ms 22 ms ae6-0.br04tc2.versatel.net [212.53.25.197]
4 23 ms 23 ms 22 ms ams5-core-1.bundle-ether6.tele2.net [212.151.190.0]
5 24 ms 24 ms 23 ms ams-core-2.bundle-ether9.tele2.net [130.244.82.57]
6 24 ms 23 ms 23 ms 130.244.200.19
7 25 ms 24 ms 23 ms adm-bb3-link.telia.net [62.115.136.194]
8 23 ms 23 ms 23 ms adm-b2-link.telia.net [213.155.137.211]
9 25 ms 23 ms 42 ms quantil-ic-325016-adm-b2.c.telia.net [62.115.155.31]
10 * * * Request timed out.
11 25 ms 23 ms 23 ms 163.171.145.65

Trace complete.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12

Golden Member

Werkt prima hier in Chrome, in de Edge browser is die pagina een ramp. Wieltje blijft draaien....

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op vrijdag 29 november 2019 15:27:05 (78%)

Hier geen problemen, wel een OK vereist. Het is niet de snelste pagina ooit, een paar seconden ofzo.
OSX 10.14.6 - Safari 13.0.3

bprosman

Golden Member

Bij mij staat hij er in een flits. Chrome op W10 / 1903 (wel cookies accepted).

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 29 november 2019 15:57:06 (20%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
KGE

Golden Member

De site ST.com is behoorlijk clean, alleen het domein van st.com probeert scripts uit te voeren volgens no-script en verder niets.
Cookie instellen alles uit behalve de meest noodzakelijke. Policy is ook netjes.

Keurig zou ik zeggen. Site laadt ook in secondes hier met Firefox (Linux)

Arco

Special Member

En ik kan die juist weer prima zien!... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com