Website ST.com "Een webpagina vertraagt uw browser"

blackdog

Golden Member

Hi,

Heel leuk die support opmerking van ST!
Installeer Google Chrome en doe wat testen.

Dat is zoiets als dit, instaleer deze spyware en doe de volgende testen...

En nu niet met opmerkingen komen dat Chrome zo mooi en snel werkt, ja dat doet het, net als dat heroine je zo'n geweldige roes geeft |:(

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
maartenbakker

Golden Member

Bij mij lijkt hij het op Firefox 70.0.1 x64 onder Windows 7 wel goed te doen, vandaar mijn opmerking dat een antivirusprogramma zich misschien wel verslikt op de combinatie. Ik gebruik MS Security Essentials. Vooral bij Windows 8 en 10 heb ik erg slechte ervaringen met 3rd party antivirussoftware, hoewel de Windowsversie hier misschien geen rol speelt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Ik gebruik AVG. Als ik dat uitzet blijft 't net zo traag...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik draai Firefox 70.0.1 32bit onder Linux zonder virusscanner en dan krijg ik ook de melding "een webpagina vertraagt uw browser, wat wilt u doen?"
Er zal wel een bugje op de site van ST.com zitten.

Op 29 november 2019 13:27:34 schreef Arco:
In Firefox kun je met [F12] -> Performance precies zien waar de tijd aan is

Dat geeft 'read st.com'.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op vrijdag 29 november 2019 19:32:39 (33%)

bprosman

Golden Member

En nu niet met opmerkingen komen dat Chrome zo mooi en snel werkt, ja dat doet het, net als dat heroine je zo'n geweldige roes geeft |:(

Ja heel eng :+ Straks komt ST er achter dat ik uit NL kom en geinteresseerd ben in elektronica :-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
blackdog

Golden Member

Hi bprosman,

Oja, denk je denkt echt dat dit het probleem is?
Doe eens wat onderzoek welke technieken er allemaal beschikbaar zijn via een browser...

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Tidak Ada

Golden Member

Ik ben het fenomeen ook bij diverse andere pagina's tegen gekomen.
Lijkt inderdaad iets met de constructie van die pagina te maken te hebben. Ook bij redelijk zeker betrouwbare pagina's.

Internet vertoont bijna de veiligheid van een oorlogsgebied :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om het hele internet er nu bij te halen. Redenen voor traag laden zijn heel divers.

In het geval van de specifieke link bij ST in de OP van TS (volgt u het nog?*) heeft het te maken met het laden van alle categorieën (menu aan linker zijde pagina) en de inhoud onder de tab 'product selector'. Als je op stoppen klikt in plaats van wachten dan heb je ook geen menu aan de linker rand, en doet de product selector niks.

De pagina's van ST.com waar deze onderdelen niet in zitten (zo ook de door Arco aangehaalde communitypagina waar over precies dit wordt geklaagd) doen het bij mij prima en snel.

* https://www.st.com/en/automotive-analog-and-power/high-side-switches.h…
Deze duurt bij mij dus ook een tijd, ondanks dat ik geen langzaam systeem heb (i7-8550U). Ik draai Win10 Home, Firefox, MS Security Essentials en uBlock Origin (maar met laatstgenoemde uitgeschakeld blijft het probleem).

If you want to succeed, double your failure rate.

De site: https://www.st.com/en/automotive-analog-and-power/high-side-switches.h…

Duurde bij mij max 2 seconden voor geheel laden. Dus valt reuze mee.

Ik heb dit gedaan op een HP 8300 SFF met i5, 16GB, WIN10, Chrome Browser en AVG Free.

Geen andere poespas, rotzooi, blockers of wat dan nog meer geïnstalleerd. Gewoon een clean setup. (Computer staat in mijn LAB als workhorse :-) )

I love it when a plan comes together !

In Chrome op m'n PC doet hij het goed (hoewel het een paar seconden duurt voor het linker menu verschijnt en de product selector tab iets doet).

In Firefox en Edge is het drama. Ik denk dat de developers van de ST site iets te weinig cross-browser getest hebben. Gelukkig schrijven ze bij ST op de site zelf ook dat ze zich bewust zijn van het probleem, ook al is het maanden later nog steeds niet opgelost.

Overigens... In Chrome op de telefoon komt het menu links ook niet tevoorschijn, en doet de product selector niks. Misschien als ik nog langer wacht wel.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 21 januari 2020 18:27:47 schreef ritmeester:
Ik heb dit gedaan op een HP 8300 SFF met i5, 16MB, WIN10, Chrome Browser en AVG Free.

Nooit geweten dat je Win10 nog op minder dan 1Gb kan draaien.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew. Sorry, foutje is hersteld :-) Dank.

[Bericht gewijzigd door ritmeester op woensdag 22 januari 2020 04:28:04 (91%)

I love it when a plan comes together !

Hier heb ik een W7 bakje en firefox 55.0.3, symantec virusscanner, zelfde euvel: niet vooruit te branden.
Dan na een tijdje mekkert de site dat de browser niet ondersteund wordt.

De hele site zit vol met allerlei kleine DOM event updates/recalculate style en dientengevolge garbage collect zooi. Allemaal jquery spul. Lijken er duizenden te zijn.

Waarschijnlijk hebben de developers een "oh zo handig" framework gebruikt. Nou je snapt wel wat ik daarvan vind.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Je kunt zoiets alleen maar testen als je een clean setup hebt. Dus een schone install (geen herstel of upgrade) van WINx.

Alle Windows updates binnenhalen in x aantal cycles. Daarna je favoriete browser installeren zonder extra toevoegingen.

Dan de eerder genoemde link openen. Gaat dit snel dan weet je waar het aan ligt.

Voor genoemde link is een i3 met 8GB RAM ruim voldoende. Mits clean setup en een goede internet verbinding. (LAN heeft de voorkeur)

De meeste mensen hebben hun computer vol rommel staan of denken dat het installeren van allerlei add-ons nodig is voor beter functioneren. Soms zijn mensen ook gewoon eigenwijs en geloven heel erg dat hun computer "na jaren" gebruik nog steeds een schone computer is. Want de extra geïnstalleerde shit zooi zou alle rommel buiten moeten houden of zou de computer sneller laten werken. Ammehoela !

Zelfs als je geïnstalleerde programma's verwijderd blijft er genoeg bagger achter op het systeem wat nog steeds invloed heeft op het functioneren van de computer.

I love it when a plan comes together !
maartenbakker

Golden Member

Los van dat het handig is om je eigen computer te onderhouden, is het natuurlijk compleet belachelijk als een website probeert om al zijn rekenwerk op jouw computer te laten doen. Dan kun je ook wel meteen een bitcoinminer installeren.

Voor mensen die zich niet kunnen voorstellen dat dat 'real life impact' heeft, gebruik ik altijd het mobiele voorbeeld.

Hoeveel uur kun je op st.com browsen, en hoeveel uur kun je op een fatsoenlijke site browsen voordat je weer aan de lader moet?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dok

Golden Member

Die website zette mijn pc wel behoorlijk aan het werk.

Wie niet horen wil moet TV kijken.