Luxman R-1030 Receiver reparatie

Hallo,

Ik ben een Luxman R-1030 aan het reviseren en ben op een potmeter gestuit die kapot is. Het gaat om een concentrische dual potmeter van 200K. Zie plaatjes.
Ik heb er 1 op eBay gevonden maar het opsturen is duurder dan de potmeter zelf.
Weet iemand waar ik een vervanger kan vinden of wellicht een defecte Luxman R-1030 die ik als sparepart machine kan gebruiken?

Op 28 november 2019 21:58:43 schreef EifX:
Ik heb er 1 op eBay gevonden maar het opsturen is duurder dan de potmeter zelf.

De versterker is jou dus minder waard dan kostprijs potentiometer + verzendkosten?

Op 28 november 2019 21:58:43 schreef EifX:
Hallo,

Ik ben een Luxman R-1030 aan het reviseren en ben op een potmeter gestuit die kapot is. Het gaat om een concentrische dual potmeter van 200K. Zie plaatjes.

Weet je zeker dat het een concentrische is? Ziet er uit als stacked. Maakt ook niet uit, als hij maar dubbel uitgevoerd is. Concentrische zijn doorgaans wat kleiner qua behuizing. Moet toch makkelijk te krijgen zijn bij een Nederlandse elektroboer.

Hensz

Golden Member

Op 2 december 2019 13:41:45 schreef R-Yen:
Weet je zeker dat het een concentrische is?

De assen zijn toch concentrisch?

Don't Panic!

Op 2 december 2019 14:05:02 schreef Hensz:
[...]
De assen zijn toch concentrisch?

Aha, ik heb niet goed naar de foto gekeken. Ik dacht dat TS op zoek was naar een potmeter met één as en twee concentrische printbanen/sleepcontacten. Is ook concentrisch, maar dan anders :)

Nee hoor de versterker is niet minder waard dan de pot en het opsturen. Ik wil gewoon alles gedaan hebben om de versterker origineel te houden.

Ik heb verschillende Nederlandse Elektronica boeren benaderd maar geen succes.

Een kapotte R-1030 zou ook fijn zijn :)