Ondertussen reactie gehad van de MediaMarkt (zie onderstaand). Zal ik hier mee akkoord gaan of kan ik hier nog een gratis reparatie uithalen?
bij deze wil ik u laten weten dat ik bevestigd heb gekregen dat er niemand thuis langs is geweest voor een officiële beoordeling.
Graag zouden wij u wel willen helpen met de keuze tussen herstel of afstand.
Omdat ik geen officiële bedragen heb kan ik geen exacte berekening uitvoeren.
De tv moet beoordeeld worden door een geautoriseerd service center. Dit kan middels homeservice of het aanbieden van de tv bij een Media Markt naar keuze.
Optie 1) De tv wordt aangeboden in een vestiging naar keuze: wij sturen de tv op naar een geautoriseerd service center en zij zullen beoordelen of de tv hersteld kan worden en zo ja hoe duur dit zou zijn. Deze offerte gaat eerst naar ons hoofdkantoor en hier zal er een berekening overheen gedaan worden alvorens u de uiteindelijke offerte doorgestuurd zal krijgen. In deze offerte kunnen 3 keuzes naar voren komen: 1: akkoord met kosten (economische levensduur berekening is er al overheen gehaald) met 3 maanden garantie tenzij anders aangegeven. 2: Niet akkoord, ik doe afstand van het product en ontvang de restwaarde. 3: Niet akkoord, ik wil hem ongerepareerd retour.
Optie 2) Homeservice komt langs ter beoordeling, hier zullen zij voorrijkosten voor rekenen en zij zullen een offerte geven. Aan de hand van die offerte kunnen wij kijken of u recht heeft op een verlaging van het reparatiebedrag. Indien u hem wel laat repareren krijgt u 3 maanden garantie (tenzij anders aangegeven) op de herstelwerkzaamheden. Indien u er voor kiest om hem niet te laten herstellen kunnen wij de restwaarde + voorrijkosten uit betalen zodra of wij of het reparatiecentrum in bezit zijn van de tv.
Als ik uit ga van de bedragen op de niet officiële offerte zou u circa €59,94 retour ontvangen op de reparatiekosten en indien u restwaarde uitgekeerd wilt hebben ligt dit rond de €233,00. Let wel dat tijd mogelijk invloed kan hebben op deze bedragen.