Zoektocht naar Soviet (DDR) vacuümbuis voor alarm?

In all fairness, the GSP-11 is clearly not meant for consumer use. It actually uses a test strip that changes colors and monitors the color change. Presumably, the people operating it were wearing breathing gear because the machine could take quite a while to provide a positive output. Inside reminded us of a film processing machine, which isn’t too far off.

Bron: https://hackaday.com/2018/11/27/the-electronics-of-cold-war-nightmares…

Op 6 december 2019 22:27:31 schreef Tidak Ada:
Jan Wuesten is een aardige vent, maar zijn prijzen liggen een aantal niveau’s te hoog.
Hij heeft leuk spul als je het nergens anders kunt vinden. Al zijm prijzen zijn overigens ex-BTW !!

Ik hem meerdere keren probleemloos bij GS-Tubes gekocht: Mechanotrons, typissch Russische voetjes en wat nixies.
Houdt wel tekening met verzendkosten, maar die betaal je overal, China soms uitgezonderd.

Dan toch maar een mailtje met een bestelling naar GS-Tubes want die gozer op Ebay heeft opeens de advertentie vroegtijdig verwijderd en reageert niet.

@toeter leuke site is dat https://hackaday.com maar dit artikel slaat als kut op dirk

Bij www.pollin.de kan je ook nog een hoop spul vinden.
Als je zoekt op "Röhre" zie ik er ook een Thyratron tussen staan.

De zaak zit bij mij om de hoek. Mocht er behoefte zijn, dan haal ik ze daar op - met kerst ben ik toch weer in Nederland en kan ik ze goedkoop versturen.

Sine

Moderator

@Pete,

Nou ben ik toch erg benieuwd wat je met het ding wilt doen als je hem in "werkende" toestand hebt.

Werkende zet ik hier bewust tussen aanhalingstekens.

Tidak Ada

Golden Member

Het zal zeker moeilijk worden om de juiste reagentia te verkrijgen. Acetylcholine en het enzym cholinesterase zijn geen onschuldige stofjes (zij het dat je er genoeg van in je lijf hebt), die je bij de drogist om de hoek kunt kopen. Zelfs niet bij een apotheek!
Ook het reagens op de tape vind je niet licht en waar vind je een dergelijke tape van filtreerpapier....?
Dit apparaat is specifiek ontwikkeld voor het aantonen van cholinesteraseremmers. Dat is de hoofd component van zenuwgassen.
Daar zou ik maar niet mee gaan spelen! Dat is o.a. het spul waar Sadam Hussein mee 'speelde'. :(

@Semtexx:
Dat is een koude kathode schakelbuisje. EEn soort neonlampje met een triggerelektroede voor de ontsteking. Het buisje dat TS nodig heeft, heeft een indirect verhitte kathode.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 7 december 2019 23:34:11 (17%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †